tag:blogger.com,1999:blog-13959170.post114721757717671158..comments2023-08-27T15:43:23.134+03:00Comments on barış purut'un honda jazz günlüğü: Hibrid Jazz ve CR-V onaylandıUnknownnoreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-13959170.post-1147399458330688722006-05-12T05:04:00.000+03:002006-05-12T05:04:00.000+03:00İlgi ve yorumlarınız için hepinize çok teşekkürler...İlgi ve yorumlarınız için hepinize çok teşekkürler. Farklı bir bakış açısını hatırlatan Selim Tokgöz'e de ayrıca saygılar.. Hibridlerde Akü/Pil (tek bir akü yerine yüzlerce ufak pil kullanılıyormuş) geri dönüşüm konularıyla ilgili bazı kaynaklar buldum, adreslerini veriyorum:<BR/><BR/>http://carpoint.ninemsn.com.au/car-news/DesktopDefault.aspx?tabID=500648&ArticleID=5487&R=ce5487<BR/><BR/>bu sayfada diyor ki, yeni yeni hibrid araba kullanmaya başlayanlar en fazla sekiz sene içinde pillerin ömrü tükendiğinde 7000 dolar masrafa girmek durumundalarmış. Bu süre sıcak iklimlerde daha da kısalabiliyormuş. Toyota Amerika bu konuda şöyle açıklama yapmış: "Zaten bir arabanın ekonomik ömrü de 8-10 sene. Bütün ABD'de bile sadece bir adet yedek pil bulunduruyoruz." <BR/><BR/>Ayrıca şöyle enteresan bir bilgi de var, gerçi Amerika'da benzinin bize göre ne kadar abartılı ucuz olduğunu da unutmamalı: Corolla'yla Prius karşılaştırıldığında Prius'un ekstra fiyatını amorti etmesi için 15 sene geçmesi gerekiyormuş!<BR/><BR/>Şöyle linkler de var:<BR/>http://www.msnbc.msn.com/id/11812910/<BR/>burada şimdiye kadar aynı aküyle 500.000 km yapmış Prius'lar olduğundan bahsediliyor.<BR/><BR/>http://www.hybridcars.com/faq.html sayfasındaki bilgilere göre Honda ve Toyota pilleri geri dönüşümden kendileri geçiriyormuş, getirilen her pil takımı için de 200 dolar ödül veriyorlarmış. Prius'un piyasaya çıktığı günden bu yana 6 senedir tek bir arabada dahi pil değişimi yapılmamış - ama illa ki ömürleri bir noktada bitecek.<BR/><BR/>Bunlara ek olarak, kullanılmış pilleri çöpe kesinlikle atmamak bizim de ailece çok dikkat ettiğimiz bir konu. http://www.tap.org.tr/ adresinde bu konuyla ilgili önemli bilgiler var. Ayrıca İstanbul'daki Carrefour'larda pil çöpleri bulunuyor. Pilleri biriktirip ya kimi apartmanlarda bulunan TAP kutularına ya da Carrefour'daki özel çöpe atıyoruz. <BR/><BR/><BR/>Hibridlerdeki yüksek pil değişim ücreti ve çevrenin kirletilmesi konusuna geri dönecek olursak, eğer 8-10 sene dayanacaksa ve Türkiye'yi kurşun çöplüğüne çevirmemek için gerekli tesisleri kurmuşlarsa dert etmem, o arabayı alırım. - Ancak o arabanın ikinci el satışı bu sebepten dolayı çok zor olabilir. Daha ileride yaygınlaşacak hHidrojen yakıt hücreli araçlar için de benzer tartışmalar var: aracın kendisi çevreyi hiç kirletmiyor ve tek atığı su buharı fakat yakıt hücresinin imalatı gayet çevreyi kirleten bir süreç... Yine de şu anda benzinli ve dizellerin dünyayı inanılmaz derecede kirletmesiyle karşılaştırılamaz gibi geliyor bana.Barış Puruthttps://www.blogger.com/profile/08395432544679665805noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13959170.post-1147360316594180392006-05-11T18:11:00.000+03:002006-05-11T18:11:00.000+03:00Barış bey hibritler keşke çözüm olsa. Aküler üreti...Barış bey hibritler keşke çözüm olsa. Aküler üretilirken harcanan endüstriyel enerji, kullanılmış akülerin geri dönüşüme gönderil(e)meyecek kısmının çevreye verdiği hasar(özellikle Türkiye gibi geri kalmış ülkelerde), ve ömrünün sonunda 8-10bin TL gibi fiyatlar ödeyerek yenilenmesi gibi sorunlar bulunuyor. Bu bağlamda hibritlerin tamamen faydasız olduğunu iddia edenlere katılmamakla birlikte onlara kızamıyorum, çünkü saydığım nedenlerden dolayı haklılık payları var. Kullanılmış fren hidroliğinin çöpe, motor yağının çukura ya da yol kenarına döküldüğü bir ülkedeyiz. Ben iki yıldır kullandığım kalem pilleri alıp geri dönüşüme göndermeye razı olan satıcı bulup veremedim ve hala biriktiriyorum. Düşünün artık.<BR/>Muhalefet diye adım çıkacak :) ama gerçekler acı. Buranın gerçekleri daha acı. Üzgünüm.<BR/>Selim TokgözAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13959170.post-1147307116999211952006-05-11T03:25:00.000+03:002006-05-11T03:25:00.000+03:00Zaten cevre bakani da gecenlerde cevreye onem verm...Zaten cevre bakani da gecenlerde cevreye onem vermemenin ozru olarak biz henuz kalkinmamis bir ulkeyiz diyordu. Kendisi sanki cevre degil kalkinma bakani. Cevreyi korumaktan sorumlu bakan boyle konusursa gerisini biz dusunelim. Cevre dostu araclara artik vergi indirimi getirilmeli, cunku dunyamiz geri donulmez bir noktaya dogru gidiyor maalesef. Bugun Tibetlerdeki karlarin hizla erimeye basladigini ve ileride Asyanin koca bir col olacagi haberini duydum.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13959170.post-1147285470700088602006-05-10T21:24:00.000+03:002006-05-10T21:24:00.000+03:00Sevgili Barış Hybrid otomobilleri 3-4 yıldır izliy...Sevgili Barış <BR/>Hybrid otomobilleri 3-4 yıldır izliyorum.İlk tanıdığım,(otomobil dergileri ve televizyondan) Prius idi ve onun Türkiye'ye gelmesini bekliyordum.Eski bir Honda'cı olarak özellikle de Jazz'in hybridinin geliyor olması beni çok mutlu etti.<BR/>Geleceğin arabaları bunlar.Bu hükümet bunu anlamakta zorlanabilir.Ama gelecek hükümetlerin bu gerçeği farkedip çevre,cep ve ulusal hazine dostu olan bu aletlerin yaygınlaşmasına köstek yerine destek olacaklarına eminim.<BR/>Sevgi ve saygı ile.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13959170.post-1147274491091776192006-05-10T18:21:00.000+03:002006-05-10T18:21:00.000+03:00vergi konusunda hükümetimizdeki ilgili birimleri i...vergi konusunda hükümetimizdeki ilgili birimleri inceden tebrik ediyorum, buradan göremeyecekleri biryerden hepsine selam gönderiyorum, zeka testine girmeleri gerektiğine inanıyorum.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13959170.post-1147263888146601882006-05-10T15:24:00.000+03:002006-05-10T15:24:00.000+03:00Sanıyorum, fordun Türkiye temsilcisiydi, dizel arç...Sanıyorum, fordun Türkiye temsilcisiydi, dizel arçlarla ilgili bir soruya, geleceğin hibrid modellerde olacağını, dizelin doyuma ulaştığını söylemişti. Hibrid araçları bekleyenlerin listesine benide ekleyebilirsin Barış...:)Anonymousnoreply@blogger.com