2007 senesinde satışta olan modeller arasından toplam 100.000 otomobil üzerinde gerçekleştirilmiş detaylı bir araştırma. Yüz üzerinden 96 alan Jazz hem sınıfında, hem de genelde en sorunsuz otomobil seçilmiş. Beğendiğim Nissan Note'un süpermini değil de Mini MPV olarak kabul edilmesi (4 metreden küçük - büyük ayırımı) isabetli olmuş. Bu sayede yüksek puanına (94) rağmen Jazz'ın (96) gölgesinde kalmadan başarısını gösterebilmiş. Her sınıf, en yüksek ve en düşük puanlı otomobilleriyle:
Süpermini
Honda Jazz (%96)
Fiat Grande Punto (%85)
Kompakt
Honda Civic, Mazda 3 (%94)
Citroën C4, Peugeot 307, Renault Mégane (%82)
Büyük
BMW 3, Honda Accord, Toyota Avensis (%94)
Peugeot 407, Skoda Octavia, VW Passat, Volvo S40/V50 (%82)
Lüks
Audi A6 (%91)
BMW 5, Jaguar S-type, Saab 9-5, Volvo V70 (%85)
Mini MPV
Nissan Note (%94)
Ford Fusion, Opel Meriva (%88)
MPV
Honda FR-V (%91)
Chrysler Grand Voyager, Ford C-Max, Renault Scénic (%82)
Spor/Coupe
Mazda MX-5 (%94)
Mazda RX-8 (%82)
SUV
Honda CR-V, Toyota RAV4 (%94)
Land Rover Discovery 3 (%79)
Which! dergisinin aynı araştırmada incelediği ve "asla satın almayın" dediği üç otomobil, şunlar:
- Kolay çalınması ve çok düşük güvenliğiyle Chevrolet Matiz,
- Sahiplerinin sadece %53'ünün iyi bulduğu, sorunlar yumağı olarak anılan Chrysler Voyager,
- Ve hayati tehlike oluşturan iki tasarım kusuruyla Dodge Caliber: Caliber'ın birinci sorunu, üstüne yük bindiğinde (yani kaza sırasında!) çözülebilen ön emniyet kemeri sistemi. İkincisiyse, ön koltuğun kızak sisteminin, arkada oturanın ayağının (kaza sırasında) çarpmasıyla kilidinden kurtulup öndeki yolcuları çarpışma şekline göre arkaya ya da öne doğru fırlatabilmesi.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
7 yorum:
Genelde müşteri anketlerine en çok güveneceğim konu sorunsuzluk konusudur çünkü müşterilerin objektif bir değerlendirme ile karar verebilecekleri bir konudur. Yalnız Barış Bey dizgide bir hata mı olmuş Honda Civic hem en sorunsuz hem en sorunlular arasında gözüküyor?
Bu anketten çıkaracağım sonuçlar şunlar: Sorunsuzluk konusunda hala Japonların belirgin bir üstünlüğü var ama "araya asla bir Alman markası giremez" şeklinde iddialar da görüldüğü gibi doğru değil. Onun dışında, bu sorunluluk - sorunsuzluk meselesini de fazla abartmaya gerek olmadığını düşünüyorum çünkü en sorunsuz arabayla en sorunlu araba arasındaki fark bile öyle büyük uçurumlar taşımıyor.
Bu arada, son zamanlarda bu foruma yazdığım mesajlar hiç karşılık bulmuyor. Ne oldu, küstünüz mü bana? :):)
Küsmek de ne demek, yorumların hepsini okuyorum okumasına da benim sorunum bambaşka. Birbuçuk yaşında, sürekli ilgi isteyen, bıcır bıcır konuşup pıtır pıtır koşuşturan bir kızım var. Eskiden (mesela) yorum cevaplamaya ayırabildiğim vakitleri artık sadece ona ayırıyorum :) Örneğin Selim Tokgöz'ün iki üç adet güzel yorumu ciddi ciddi cevaplandırılmayı gerektirmesine rağmen ne zamandır bekliyor... Zamanım olduğunda da enerjim yok :)
Konuya geleyim, Alman arabaları bir iki sene önceye kadar bu araştırmalarda yerlerde sürünüyordu. O zaman yalan söylendiğini, şimdi de doğruların yazılmasına karar verildiğini düşünmeyelim tabi. Benim gördüğüm, en azından Audi ve BMW'nin son yıllardaki hatalarından ders aldığı. Yoksa detaylı listeyi bulsak bu markaların da, diğer Almanların da sayısız modelinin yine orta-altlarda süründüğünü görebiliriz. Ama Almanların genel bir yükselişte oldukları ve işçilikte bir düzelme görüldüğü de doğrudur. İyi ama Japonlar o kaliteyi en ucuz modellerinde sunabilirken Audi'nin de en güzelinden bir A6 çekmesi gerekiyor, ona da dikkat derim!
Bu arada kendi sorumun cevabını da kendim buldum: Honda Civic hem en sorunlular hem en sorunsuzlar arasında çünkü eski kasa Civic en sorunsuz iken yeni kasa Civic en sorunlular arasında:(((
Kendi kendime bir ders cıkardım bu durumda: Demek ki ne olursa olsun yeni kasası çıkmış bir arabayı sadece markasına güvenerek almamak gerekiyor. Şöyle 2 sene bekleyip tüketici istatistikleri çıktıktan sonra almakta fayda var.
Ama buna ters bir argüman da en sorunsuz %94 iken en sorunlu %82, yani aslında ortada bu kadar da sorun edilecek kadar büyük de bir fark yok. O yüzden sadece sorunsuzluk istatistiklerine bakarak Japon markalarını Alman markalarına tercih etmeye ikna olamıyorum.
Yani Jazz'ın yeni kasasını satın almak için çok da acele etmeyin derim kısacası. Sorunsuzluk konusunda eski Jazz'ın başarısını yakalayamayabilir de.
Aslında Jazz'ın yeni kasasını çok heyecanla bekliyorum. Bu yeni kasa rakipleri için korkunç bir felaket olabileceği gibi maalesef bir efsanenin sonu da olabilir. Daha önce bunun örneklerini gördük.
Eğer hibrid ya da dizel gibi alternatif ve yeni nesil bir motora yer verilirse (ki öyle görülüyor) Jazz'ın yeni kasası ne kadar itici, çirkin vs olsa da modelin başarısını devam ettirecektir. Bu kasa da 2001'de çıktığında aşırı tuhaf bulunmuştu ama şimdi dünya otomotivinde small mpv gibi adlarla anılan bir sınıfın standart tipi oldu. Yabancı forumları uzun süredir takip ettiğimden iyi biliyorum, Jazz'ın yenilenmesini merakla bekleyenlerin en heyecan duydukları konu alternatif motorlar. Jazz zaten sınıfı için çok geniş, yenisinde daha da genişletiliyor, bu konuda da bir sorun yok.
Başka bir konu daha var; Jazz'ın motoru 2004'ten bu yana E10 standartlarında (%10 etanollü benzine uyumlu) ama bizde böyle yakıt henüz yok. Aslında Türkiye gibi bir ülke için geçen sene Brezilya'da yaptıklarını yapmalılar: İster benzin, ister lpg, ister E10 yakıtla çalışabilen flexfuel bir motor. Satış fiyatının dizelden çok daha ucuz olacağı kesin.
Sizin Civic'te sorunlar yaşıyor musunuz? Kötü olduğunu hiç sanmıyorum, bazı önemli "reliability" araştırmalarında ilk on içinde de...
Ben bu aralar bütçemi çok aşmasına ve ihtiyaçlarıma karşılık vermeyecek olmasına rağmen yeni Mondeo'ya çapkın çapkın bakar oldum, gerçekten çok güzel yapmışlar. Ford son yıllarda yaşadıklarından ders almış gibi görünüyor. Yeni Mondeo bence Focus ya da Fiesta'nın bile yapamadığını yapabilir ve Ford'un global modeli olabilir. Dünyanın her yerinde beğenilecek bir otomobil bu.
Merhaba Barış Bey,ben Yusuf ÇEVİK.Blog sayfanızı her gün sabah ve akşam olmak üzere iki kez kontrol ediyorum.Alışkanlık yarattığını söyleyebilirim.Benim sizinle paylaşmak istediğim konu özellikle ABD'de efsane haline gelmiş ve büyük saygı duyulan -ve benim de çok sevdiğim- Jazz'ın Türkiye'de yaygın bir şekilde korozyon sorunu yaşaması.Hatta sık sık kornasının bile arızalanması.Acaba oraya giden araçlarla Türkiye'ye gelenler arasında bir fark var mı diyeceğim ama Türkiye'ye gelenler Japonya'dan.
Siz yeni Mondeo'yu beğendiğinizi söylemişsiniz.Ben eylül ayında Subaru'nun ilk kez çıkaracağı Subaru İmpreza Hatchbacki çok beğeniyorum.Bliyorsunuz awd dört çeker ve boxer motor standart.www.subaru.jp
Tabii sekiz gözle yeni Jazz'ı beklediğimi söylemeyi ihmal etmeyeyim.İyi günler dilerim.
Bizim kasa Civic'te süspansiyon problemleri yaşandığı rapor ediliyordu. Biz şahsen bu problemi evet biraz yaşıyoruz. Aslında kastedilen aynı şey midir bilmiyorum ama, Civic'te arka süspansiyon bağımsız tip olduğu için, arka tekerleklere de rot ayarı gerektiriyor. Ama maalesef rot ayarı da çok gevşek, hemencecik bozuluveriyor. Bu da yüksek süratlerde ciddi stabilite problemleri getiriyor.
Onun dışında yaşadığımız bir sorun, Honda servisi yetkililerini bile hayrete düşürecek miktarda yağ eksiltmesi.
Bu ikisi haricinde otomobili ilk satın aldığımızda ufak tefek 1-2 işçilik problemi çıktı ama garanti kapsamında halloldu; bir daha da zaten tekrarlanmadı. Ama yağ eksiltme ve rot ayarı tutmama sorunu maalesef can sıkmaya devam ediyor. Eski otomobilimiz olan Ford Focus'ta (Alman Ford'u) hiç bir zaman böyle sorunlar yaşamadık. Aslına bakarsanız 6 yıl-93000 kilometrelik kullanımımız boyunca Ford Focus bize hiç bir sorun çıkarmadı. Ama Honda Civic'te yaşadığımız sorunlar malum. Biraz da bu yüzden "Japonlar iyidir Almanlar kötüdür", "Japonlar sorun çıkarmaz Almanlar sorun çıkarır" "Japonlar kalitelidir Almanlar kalitesizdir" tarzındaki argümanları asla benimseyemiyorum.
Yalnız bir dakika ya...Paranoya yaptım şimdi...Kendi tecrübelerim konusunda, argümanlarımı doğru çıkarmak için yalan söyleyeceğimi falan düşünmezsiniz değil mi?
Ford Mondeo Auto Bild'ın yaptığı bir testte birinci çıktı. Bilenler bilir bu dergi biraz VW taraftarı bir dergidir. Eğer ki bu otomobil Auto Bild tarafından bile VW Passat'tan üstün bulunmuşsa, o zaman bu otomobil alınır arkadaş:)
Yorum Gönder