9 Ocak 2007 tarihli Auto Express haberinden derleme:
Fotoğraftaki Jazz'ın kaportası aslında bir kamuflaj. Bu araç dışarıdan bizim Jazz'lar gibi görünse de içi yeni Jazz'a ait. İngiltere'de test edilen bu gizemli otomobil, Civic HB'i üretmekle meşgul olan Swindon fabrikasında (1, 2) yeni Jazz'ın da üretileceği haberlerinin en büyük kanıtı.
- Temelde merkezi benzin depolu aynı şasinin kullanılacağı yeni Jazz, şimdikinden daha büyük olacak.
- Jazz'ı çok başarılı kılan koltuk düzeni bir iki geliştirmeyle yeni modelde de yerini koruyacak.
- Mevcut motor seçenekleri korunurken verimli ve küçük hacimli bir dizel de seriye eklenecek.
- Tamamen yenilenmiş bir konsol ve daha da kaliteli malzeme kullanılacağı diğer haberler arasında.
- Yeni nesil Jazz Ekim'deki Tokyo Motor Show'da tanıtılacak ve 2008'de satışa sunulacak.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
2 yorum:
Benim anlamadığım, genelde otomobil firmaları kasa yenileme zamanı olarak otomobilin artık rakipleri karşısında eski teknoloji kalmaya başladığı ve bu yüzden sınıfındaki "iyilik" ve "satış" sıralamasında gerilere düşmeye başladıkları zamanı seçerler. Çünkü bu nokta bir nevi "artık kaybedecek çok şeyimiz yok" noktasıdır. Kasa yenilemek her zaman risklidir çünkü yeni kasası eskisi kadar beğenilmeyebilir. Beğenilmemeyi bırakın gerçekten teknik olarak eski kasası kadar başarılı da olmayabilir bunun örneklerini gördük.
E hal böyle iken, Honda halen sınıfında rakip tanımayan bütün rakiplerini ezip geçmeye devam eden Jazz'ın kasasını neden yeniler? Bu riski neden alır? Bana bunun açıklamasını yapabilecek olan var mı?
Jazz hala bir çok satan olsa da satışları (Amerika gibi yeni girdiği pazarların dışında) düzenli olarak düşüyor. Herhalde Honda bu manzaranın 2007'den sonra nasıl olacağını da çok iyi görüyordur. Amerika ve Kanada gibi yeni girilen pazarlara Hindistan gibileri de eklenecek ve bizim bildiğimiz birinci nesil Jazz bir süre daha oralarda satılacak. Öte yandan rekabetin en yoğun yaşandığı Avrupa ve Uzakdoğu pazarları için de yeni nesil sunulacak. Jazz çıktığından bu yana bazı rakipleri üçüncü kasa değişikliğini yaşamak üzere. Ayrıca en uydurma rakipler bile çuıvalla donanım sunuyor, Jazz bu konuda artık geri kalmaya başladı. Ne kadar kaliteli ürününüz olursa olsun, böyle bir pazarda yenilenmeden ayakta kalmak çok zor.
Bir de.. Fiesta, ki farklı olsa da Avrupa ve İngiltere'de Jazz'ın en ciddi rakibidir, çok ciddi bir yenilenmeden geçti ve yakında göreceğiz, eski silik halini tamamen üzerinden attı:
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/204824/ford_fiesta.html
Yorum Gönder