En sonunda gerçekten de "galiba bu olabilir" diyebileceğim fotoğraflarla karşı karşıyayım. Sanki yeni Jazz'ın Japonya kataloğunun fotoğrafları gibi duruyor. Şimdiye kadar sözü geçen cam tavan ve 1.3 i-vtec motor seçeneği detayları da dikkati çekiyor.
Ek: Resimler elime geçtikten birkaç saat sonra takip ettiğim diğer forum, blog ve sitelere de düşmeye başladı.
Ek 2: 1, 2
25 Ağustos 2007
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
12 yorum:
Bu son fotoğrafları açarkenki heyecanım şu an ekşimiş bir surat eşliğinde "bu mudur" a dönüştü. Neden bilmiyorum ama aracın dış görünüşü açısından hayal kırıklığına uğradım! Ne bileyim işte hani biraz daha radikal, biraz daha farklı birşey bekliyordum...Amaann belki de benim hüsnü kuruntumdur, daha net fotoları ortaya çıkınca belki daha güzel gözükecektir...
cem yarar
Emin olun sizin hüsnü kuruntunuz değil.Hakikaten bu mudur yani?İleri tarihli araç değişikliği için aklımda hep Jazz vardı.Belki gözümüz zamanla alışır ama,açıkçası bu modeli görünce diğer araba markalarına bakmak gerekir diye düşündüm...Benim aklımda nedense böyle Scenic gibi daha keskin çizgiler vardı...
Süha Altınöz
Evet arkadaşlar, tam bir düş kırıklığı! :( Umarım sabırlı bekleyişimizin sonunda karşımıza çıkacak olan Jazz böyle bir şey olmaz.
Seneler önce Opel Agila isminde çirkin mi çirkin bir araba yapmıştı.Onu mu örnek almışlar ne?Hem Civic HB yaratıcısı Okumoto tasarlaya tasarlaya bunu mu tasarlamış.31 Temmuzda yayınlamış olduğunuz büyük resim olsaydı gene iyiydi.Aşırı tepki göstermiyorum.6 yıllık geçmişi olan şimdiki Jazz bile bundan daha güzel.Saygılarımla Barış Bey.
Yusuf ÇEVİK
Arkadaşlar, bu araç şu andaki Jazz'a o kadar benziyor ki, çok çirkin bulmanızı anlayamıyorum. Son zamanlarda en "değişmedi, aynı kaldı" denilen kasa yenilenmesi Golf'e (son nesil ve bir önceki) aitti. Bu resimlerdeki Jazz'la bizimkinin arasındaki fark ondan bile az. Profil aynı, tipik Honda cam şekli aynı, farların ve ızgaranın kompozisyonu hemen hemen aynı, ön yapıda ve konsolda Civic HB detayları var ama şu andaki Jazz'ın ikiz kardeşi gibi duruyor, arkası da şimdikiyle çok benzeşiyor. Esas yenilik anladığım kadarıyla içeride ve motorda. Dürüstçe söylemek gerekirse ben beğendim, hem yeni ve farklı, hem de eskisinin devamı olduğunu hemen hissettiriyor. Benim bir şikayetim yok, bu arabayı (hele 1.5 motorlusu ya da cam tavanlısı gelirse) seve seve alırım. Ayrıca bizim Jazz'ımızdan daha agresif ve sportif duruyor ki bu da benim hoşuma gitti. Peki sizler nasıl bir şey hayal etmiştiniz?
Jazz ilk çıktığında ne kadar nefret edildiğini hatırlar mısınız? Çevremdeki insanlar "daha garip bir araba görmedim", "ördek gibi", "gördüğüm en çirkin araba" gibi yorumlarda bulunuyordu ama bu araba dünyanın en çok satanlarından biri oldu. Bu da ilk çıkışında bu kadar nefret toplarsa bir çok satan olur mu acaba? :)
Olur mu olur.Hani iyi müzik dinlenildikçe insanın hoşuna gider ya.Bakarsınız herkesten önce ben alıcı olurum.Yukarıda da yazmıştım, ben daha keskin çizgiler bekliyordum,Scenic gibi.Bir de sizin yaptığınız tespit benim gibi düşünenlerin beğenmedikleri nokta olabilir:"Değişmedi,aynı kaldı"Belki hepimizde "değişir" beklentisi vardı.
Süha Altınöz
Her ne olursa olsun ben daha da geleceğe ışık tutan önceki Jazz gibi çığır açacak bir tasarım isterdim.Beğenmediğim yönlerinden ilki daha da büyüyen ve Verso'yu andıran farları.Biliyorsunuz yakın gelecekte led teknolojisine geçileceği için zaten küçülmekte olan farlar daha da küçülecek bu farlar ise 92 model Doğan farları gibi bağıracak.Hem öncekine benzemesi -başarılı bir örneğe benzese bile-yeterli olmuyor.Herkes Abdullah Gül'ü,George Clooney'e benzetiyor ama fersah fark var :)
Yeni Jazz'ı tercih ettirecek en önemli etmen yeni Astra'nın, yeni Subaru İmpreza HB'in 32'ye başlangıç fiyatları ile de olsa bırakıldığı bir ortamda.VSA'lı ,Xenonlu,6 hava yastıklı Jazz'ın(ki bu donanımlar gelirse) 33'e verilmesidir.O da biraz zor gözüküyor.Emeğinize sağlık.. Yusuf ÇEVİK
Yusuf Bey, aslında fiyatlandırma dünyada neredeyse bütün markalarda böyle. Bir alt modelin en donanımlı ve pahalı modeli, bir üst modelin giriş fiyatıyla ya aynı, ya da biraz daha pahalı oluyor. Üst donanımlı bir Corolla ya da Megane alacağımız tutarın daha düşüğüne Avensis ya da Laguna almak olası.
Bence (ne yazık ki) VSA'lı, Xenon'lu, haydi hayalimi genişleteyim, cam tavanlı, 1.5 motorlu, cruise control'lu bir Jazz, Civic ya da Astra'nın vs. fiyatını rahatlıkla geçer. Zaten o yüzden de getirmeleri olası gözükmüyor. Yoksa birinci neslin 1.5'inin ne günahı vardı? Bize 1.3'leri, jantından sunroof'una 1.5'in donanımıyla sattılar...
Barış Bey cam tavanlı yada şu andaki gibi bir Jazz alırsanız ön camı ve yan camları Ziebart'tan mı olur yada başka bir yerden mi olur cam filmi çektirmek lazım; neden derseniz sizde de bende olduğu gibi küçük çocuk var ve insanlar 20 yaşına kadar ömrü boyunca yiyeceği ultraviyolenin % 90'nını yiyormuş.Bu da büyük sağlık riski özellikle çocuklar için.Bu kaliteli filmler %95 oranında ultraviyoleyi kesiyor.Görüşünüze tamamen katılıyorum.Almanya'da Jazz 11.000 euro başlangıç fiyatlı.Boş Astra fiyatını geçer de donanımlı Astra'ya yaklaşmasa bari.Kolay gelsin.
Yusuf ÇEVİK
Ama cam tavanlar ve sunroof'lar zaten UV filtreli oluyor, istisnasını şimdiye kadar duymadım... Japonya'daki Jazz'larda arka camlar da çocuğu dediğiniz gibi korumak için filmli.
Küçük bir bilgi, bildiğiniz adi quartz cam UV'nin %90'ından fazlasını kesiyor, UV filtreler sadece kalan %10 için :)
Selim
Çok doğru söylüyorsunuz, adi pencere camı bile morötesini büyük oranda keser ama kalanı da önemli. Ha yarım saat güneş altında korunmasız yatmışız, ha 4,5-5 saat boyunca %10 UV geçiren cam altında kolumuzu bacağımızı yakmışız... Uzun yolculuklarda çocukları çok fena etkiliyor bacağına vs. gelen güneş. Sürekli güneş kremi sürmektense arka camlara film o yüzden takmak ve kalan az miktardaki zararlı ışını da geri yansıtmak daha pratik bir seçim...
Yorum Gönder