27 Ağustos 2007
Sis perdesi aralanıyor
Yukarıdaki (yine düşük kaliteli) resimler, Japon bir otomobil dergisinin Eylül 2007 sayısından. Civic'teki gibi bir konsol ve üç boyutlu göstergeyle, konsolun ve iç mekanın yüksek kaliteli havası, hemen dikkat çekiyor. Resmi çekilen sayfalardan birinde yeni Jazz'ın (bazılarını anlayabildiğim) verileri de görülebiliyor. Honda tarafından yayınlanacak ilk resmi fotoğrafları Ekim'den önce, belki de bir iki hafta içinde görebileceğimizi düşünüyorum. Parantez içindeki değerler, birinci nesil Jazz'a ait:
Honda Fit/Jazz 1.3 i-VTEC
Uzunluk: 3900 (3845) mm
Genişlik: 1695 (1645) mm
Yükseklik: 1525 (1525) mm
Motor tipi: SOHC VTEC (SOHC i-DSI)
Motor Hacmi: 1300 (1339) cm3
Beygir gücü: 100/6000 (86/5700) bg/devir
Tork: 131/4500 (121/2800) nm/devir
Şanzıman: CVT
Honda Fit/Jazz 1.5 i-VTEC RS
(Genişlik, yükseklik ve motor tipi yeni 1.3'le aynı; eski 1.5 VTEC'ten 11 hp daha güçlü)
Uzunluk: 3920 mm
Motor Hacmi: 1500 cm3
Beygir gücü: 120/6300 bg/devir
Tork: 149/4800 nm/devir
Şanzıman: 5 ileri düz
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
4 yorum:
Bu verilere bakılırsa Honda Jazz'ı şehir içi otomobili olmaktan çıkarıp hem şehir içi hem de uzun yol otomobili sınıfına sokmak istiyor. İyi hoş ama bunun için otomobilin yüksek sürat stabilitesini iyileştirmeleri lazım. Herhalde bunu düşünmüşlerdir.
Umarım Jazz ciddi bir stabilite kazanmıştır. Hıza duyarlı düreksiyon da gerekli tabi. Jazz gerçekten de iddia edildiği gibi ikinci neslinde Astra'ları Golf'leri vs açıkça hedef alacaksa daha düşük tüketim, daha geniş iç hacim vs tabi güzel ama bunlar da kesinlikle şart.
"Düreksiyon" ne? :)
Haha,direksiyonun japoncası diyerek kurtaralım.
Süha Altınöz
Yorum Gönder