26 Şubat 2007

Honda farkı

Kişisel mesajını habere dönüştürdüğüm için bana kızmamasını umduğum Onursal Yazman'a teşekkürlerimle:

Merhaba Sevgili Barış,

Yine uzun zaman oldu yazışamayalı. Blogunu takip etmeyi sürdürüyorum
elbette.

Honda Türkiye'nin 6 yıl / 150.000 km garantisi atılımından sonra bir başka
güzel haber de Honda World'den geldi.

Çevreci motor ve otomobil üreticisi Honda'nın en çevreci benzinlisi i-DSI
motoruna sahip bir arabasını kullanıyor olmak -çevreye duyarlı bir dünyalı
olarak- vicdanıma iyi geliyordu... "Kyoto'yu İmzala Kampanyası", "An Inconvenient
Truth
"un bu sabah Oscar'da parlaması falan derken, çevre sorunlarıyla
yatıyor, çevre duyarlılığıyla kalkarken işte son haber:

Honda Racing F1 Team Launches Pioneering Environmental Concept

LONDON, UK, February 26, 2007 - The Honda Racing F1 Team announced
a major new initiative for the 2007 Formula 1 season. To help raise
awareness of the environmental issues facing the planet, the RA107 F1
car will simply feature a huge image of earth, in place of the
advertising and sponsor logos which have featured and dominated all
other F1 cars for decades.
(2007 sezonunda
Honda, çevre sorunlarına dikkat çekmek amacıyla F1 aracını reklam ve sponsor logoları değil, dev bir dünya resmiyle kaplıyor -BP)

Full Story:
http://world.honda.com/news/2007/c070226HondaF1/

Photo index (4 photos):
http://world.honda.com/news/2007/c070226HondaF1/photo/

Kendine, eşine, Defne'ye, ve hepimize, -temiz bir dünya için "çevre
duyarlılığını öne çıkaran" yazıların için- çok teşekkür ederim.

Sevgilerimle,

Onursal

3 yorum:

Lighter-N dedi ki...

Merhaba!Bloğunuza ekşi sözlükten ulaştım... Sözlükte ve bloğunuzda inanılmaz ayrıntılı bilgiler vermişssiniz, aradığım herşeyi buldum. Ben de Honda Jazz almayı düşünüyorum... İkinci seçeneğim yeni Corsa..Her ne kadar Corsanın tasarımını daha çok beğenmiş olsam ve ezelden bir Corsa-sever olsam da Ankarada hiç bir bayide Corsanın 1.4 otomatik vitesini test sürüşü yaptırmadıkları için Corsadan vazgeçtim.Ancak Honda Jazzın 2008de kasa değiştireceğini duydum , bu konuda bilginiz var mı? Ve en geç 1 yıl sonra eski kasa olacak bir arabayı almak sizce iyi fikir mi?

Barış Purut dedi ki...

Selamlar,

Öncelikle: Corsa'yla Jazz arasında çok büyük farklılıklar var. Jazz, hacimde ve sorunsuzlukta Corsa'yı çok geride bırakır. Yeni Corsa'nın eminim tüketimi Jazz seviyesinde ya da yakın olan modelleri vardır ama ben olsam tercih etmezdim. Tanıdığı bütün Opel'ler çok sorun ve ciddi masraf çıkarmış biri olarak Rahatlıkla "Opel mi? Bir daha asla!" diyebilecek bir konumdayım. Belki iç hacim fazlalığı çok ihtiyacınız olan bir unsur değildir ama bence bir arabanın masrafsız olması, düzelteyim, dünyanın en masrafsız arabası olması önemli bir etken.

Değişen kasa meselesiyse öyle bir şey ki, aslında benim sizi hiç yönlendirmemem gerekir. Ikea'dan sandalye almıyorsunuz ki beğenmezseniz gidip fişiyle iade edin... Onbinlerce YTL'lik, geri dönüşü olmayan bir harcama bu. Belki aklınıza yatan öyle bir şey söyleyeceğim ki çok pişman olup bol bol kulaklarımı çınlatacaksınız...
(olsaı kasa değişimiyle ilgili dünyada çıkmış bütün söylenti ve haberleri blog'umda bulabilirsiniz)

- Durmayın, şimdikini alın desem belki bir sonraki nesil çok daha güzel olur, dizeli - hibridi de Türkiye'ye ucuza gelir, şimdikilerin ikinci eli çok düşer, pişman olursunuz.

- Almayın, bekleyin desem ikinci nesil çıkar, hiç beğenmezsiniz, kalitesi bütün dünyada sayısız kereler kanıtlanmış orijinal Jazz'ı da elden kaçırmış olursunuz.

- Honda'nın Jazz'ı sadece daha da kaliteli ve daha da işlevsel yapacağına -şahsen- eminim. Ama kim bilir? Endüstri tarihi, yenilendiğinde son derece başarısız olmuş ve hiç satamamış ürünlerle de dolu.

Bakın, ben olsaydım ne yapardım, sadece onu anlatabilirim. Ancak bunu bir tavsiye olarak almayın.

Bir sonrakini filan düşünmeden şu andaki mevcut alternatifler arasında bence en iyisi olan Jazz'ı gözümü bile kırpmadan alır, senelerce keyifle kullanırdım. Dediğim gibi masrafsızlığıyla, sorunsuzluğuyla, işlevselliğiyle kendini zaten kanıtlamış, çok sağlam bir seçenek. Bu arada zaman geçer, ikinci nesli çıkardı, dünyada ve Türkiye'de birileri zaten almış ve değerlendirmiş olurdu, anketlere bakardım, uzman yorumlarını okurdum, yeni kasa hakkında tatmin olduktan sonra da ileride de alabilirsem onu alırdım.

Ancak bu konuda her ründe bu davranışı sergilemiyorum. mesela iMac alacağım, ne kadar zamandır 15 Haziran'daki Apple duyurularını bekliyorum, eminim yeni işletim sistemi ve yeni işlemcilerle gelecek, şimdi alırsam 2-3 ay içinde çok pişman olacağım. Eğer Honda'nın da kesinlikle Apple kadar net bir ilerleme kaydedeceğinden emin olsam onun için de beklerdim. Otomobil firmalarının sağı solu hiç belli olmuyor ki...

Size seçiminizde kolaylıklar diliyorum.

cemyarar dedi ki...

Efendim ben de özlü bir sözle katılayım: "a bird in hand is better than two in the bush", dilimize çevirirsek, eldeki bir ceviz, bush'un elindeki iki cevizden iyidir (O değilde bush mush dedik, sakın takibe alınmayım, echollon falan).

Yani şimdi elimizde cillop gibi bir mal var mı var; e ben bu malı alırsam pişman olur muyum; hayır olmazsın! Bunları kim söylüyor: tam bir yıl önce Jazz almış ve bundan sonra da muhtemelen Jazz dışında başka bir araba almayacak olan ben (ha piyangodan, şurdan burdan para çıkar, cebimiz biraz para görürse iki dakikada satarım Jazz'ı o ayrı).

Efendim diyeceklerim bundan ibaret olup, çay almak üzere aranızdan ayrılıyorum...