28 Mayıs 2007

Tüketim bildiğiniz gibi

Çoktandır yazmıyordum tüketim hakkında, bir güncelleme yapayım dedim. Önceki haftasonu iki büyük bir küçük* yolcu ve ağzına kadar dolu bir bagajla Manisa'ya gidip geldik. Hava sabahın dokuzunda bile sıcaktı ve klimayı hiç kapatmadık. Hızımız genellikle 110 km/s idi. Yollarda bol bol kamyon vardı, çok fazla sollama yaptık. Yolculuğu, zorlayıcı koşullara rağmen başarılı bulduğum 5,8 lt / 100 km'lik bir ortalamayla bitirdik.

Bir de yeni girdiğim işin yolundan bahsedeyim: Evle iş arasında 25 kilometrelik, dümdüz 2. köprü yolundan başka bir şey yok gibi. Sabah 08:40'ta çıkıyorum, 90 km/s sabit süratle 09:00'da işe varıyorum. Dönüşte de yoğun trafiğe kalmamak için altıdan biraz önce yola çıkıyorum (çok fark ediyor!). Trafik tamamen akıcıyken 25 km sonunda klimasız 4,0 - 4,2 ve klima açıkken de 5 lt / 100 km değer görüyorum. Yaklaşık olarak günde 6-7 YTL (50 km için) yol masrafım oluyor.

(*) Günlüğün takipçileri arasında kızımızın ne kadar büyüdüğünü merak edenler var. Son halleri aşağıdaki gibi:


Not: Evet, dergi hastası. Bu konuda bana çekmiş. İkinci fotoğrafta eline "Bebeğim" geçmiş ama ne dergisi olsa alıp sayfalarını özenle çevirerek uzun uzun inceliyor. Bir de çok güzel "dergi" diyor.

14 yorum:

Ozgur SUUCAK dedi ki...

Baris Bey merhabalar, oncelikle biraz kendimle ilgili biraz bilgi vereyim; yaklasik bir yildir honda jazz gunlugunu takip ediyorum. Honda Jazz daha ilk ciktigi yillardan beri dikkatimi ceken bir arabaydi. Yurtdisinda yasama imkanini bulduktan sonra maddi imkanlardan dolayi jazz aklimda olmasina ragmen toyota corolla 1995 model bir araba edindim. Arabandan, butun road balance ayarlari yapilmis olmasina ragmen yine de sola gidiyor olmasi:) haricinde bir rahatsizligim yoktu. Fakat yasadigim ulkenin easter tatilinde bir yolculuk sirasinda (Tam http://maps.google.com.au/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&msa=0&msid=111558004853941547136.000001122584af858b237&om=1&z=17 burada)viraji alamayarak ypatigimiz bir kaza sonucunda aracimiz written off oldu ve bize sigorta sirketi tarafindan aud5000 dolar verilerek gule gule dendi. Biz de esimle uzun uzun dusunerekten biraz da gozumuzu karartip bir ade honda jazz otomatik vites gli almaya karar verdik. Tabi bunda sizin bu gunlugunuzun cok buyuk katkisi oldu. Bir suredir bu duygularimi bir maille iletmek istiyordum size fakat ancak yazabiliyorum.

Aractan memnunuz henuz 2000km de. Saga sola gidip geliyoruz kullanmak icin mazeretler falan uretiyoruz.

Butun bu olumlu olumsuz aytinlatici bilgilendirmeleriniz icin size tesekkurler.

Ozgur.

Barış Purut dedi ki...

Merhaba Özgür Bey, yorumunuz için teşekkürler. Burada yazdıklarımın Avustralya'da etkisi olmasına çok sevindim. Orada olsaydım çılgın bir Perth - Brisbane - Darwin vs yolculuğu yapıp her türlü koşulda test ederdim herhalde :)
Not: Merak ettim, aldığınız Jazz 1.3 mü 1.5 mi? Türkiye'de GLI gibi model isimleri olmadığı için anlayamıyorum da... Aracınız hakkında yorumlarınızı beklerim.

Adsız dedi ki...

Merhaba Barış Bey,
Ben Yusuf ÇEVİK.Blog sayfanızı düzenli olarak takip ediyoruz.Emeğiniz için tekrar teşekkürler.Almanya'da ki Honda sayfasında yaptığım incelemede Jazz'da VSA'nın (diğer adıyla ESP) opsiyonel olarakta olsa satıldığını gördüm.İngiltere de ise ops. olarak bile yok.Umarım Türkiye de yeni Jazz'ın satışına başlandığında VSA opsiyonuna yer verilir.Bir an önce yeni Jazz'ın çıkması dileklerimle.Kolay gelsin.

Ozgur SUUCAK dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Annelog Atölye dedi ki...

Merhaba, günlüğünüze maalesef biraz önce rastladım. Maalesef diyorum zira iki yıldır bizimle olan Honda Jazz'ımızı iki gün önce galeriye bıraktık. Keşke daha önce bulsaydım sizi:))

Barış Purut dedi ki...

annelog: satılık jazz arayan ankaralı bir okurum var, eğer barispurut@gmail.com'dan benimle temasa geçerseniz sizi hemen bir araya getiririm.

Adsız dedi ki...

Tüketim değerleri çok güzel ama şirine kıvamında Defne çok daha güzel ve şirin...

Benim de tüketim değerlerim, sizinkisine yakın seyrediyor. Biraz erken yola çıkmak neredeyse %10-20 civarında yakıt tasarrufu sağlıyor hakikaten. Ayrıca K&N'nin kutu içi hava filtresini taktırdım, %2-3 mertebesinde yakıt ekonomisi sağlıyor sanırım..

Barış Purut dedi ki...

Çok teşekkürler Oğuzhan,

Bir sorum olacak: Jazz için KN hava filtresi özel yağıyla vs kendin temizle türünde bir filtre mi? arabanın düşük ya da yüksek hızda akselerasyonuna bir katkısı oldu mu? Bir de nereden (ve mümkünse ne kadara)aldığını öğrenebilir miyim?

Adsız dedi ki...

Merhaba Barış;

Performans türü hava filtresi, özel yağı ile temizlik yapabiliyorsunuz. Araba her devirde daha istekli ve nefesli, ama özelliklle yüksek devirlerde daha performanslı, sanki aracın üzerinden bir yük kalkmış gibi hissediyorum. Aldığım yer sizin eve çok yakın, Soyak Yenişehir'e giden yolun sağında, web adresinde adres ve telefonları var: http://www.lasertuning.com/ Bana kdv dahil 94 ytl'ye mal oldu. Yaklaşık 2000 kilometredir kullanıyorum, gayet memnunum, tavsiye ederim...

Adsız dedi ki...

K&N ürün kodunu yazmayı unutmuşum: 33-2359

Adsız dedi ki...

Barış Bey Merhaba,

Hazırladığınız günlüğü yaklaşık 1 yıldır takip etmeye çalışıyorum.
1.5 yıldır Jazz sport cvt sahibiyim. Yakıt tüketimi konusunda hemen hemen aynı güzergahtan aynı saatlerde gidip gelmemize rağmen 7.2 lt/100km altına ne yazın ne de kışın düşmem mümkün olmadı. Bunun için neler yapabilirim? Yardımlarınz için Şimdiden teşekkürler. Cem Demir

Barış Purut dedi ki...

Selamlar Cem Bey,
Gerçi otomobillerimizin arasında bir düz-otomatik farkı var ama bu, düz yoldan çok şehir içinde fark ettirir. CVT'li Jazz kullananlar arasında çok düşük tüketimlerden bahsedenleri de, 7-8 litrelerden aşağı inemediğinden yakınanları da biliyorum.

Sürüş stiliniz nasıl?

Benim özellikle dikkat ettiğim şu: 2. köprü yoluna çıktığım andan itibaren 80 ya da 90'ı tutturuyorum, mümkün olduğunca bu süratle gidiyorum. İleride trafiğin tıkanmaya başladığını gördüğümde çok önceden, ağır ağır hız kesiyorum, trafik açılırken de yavaş yavaş hızlanıyorum. Bu sayede çoğu zaman hiç dur kalk yapmadan atlatıyorum. Zaten o saatlerde trafik de pek olmuyor.
Son günlerin aşırı sıcaklarında (özellikle akşamüstü 5'te dönerken) benim tüketimim de 5'ten 6'ya kadar yükseldi.

Peki şuna hiç dikkat ettiniz mi, aracınızın deposunu tam doldurup ardından benzin uyarı ışığı yanana kadar kullandığınızda hangi koşullarda kaç km yaptınız?

İyi günler...

Adsız dedi ki...

Barış Bey sizden olağan bir dur-kalklı sürüşünüzün videosunu çekip herhangi bir yere koymanızı rica edicem, çünkü tüketim değerlerini okudukça kafamda soru işaretleri beliriyor "bu adam çok mu düşük devirde kullanıyor, ne yapıyor?" diye... Hani 8 supaplıdır, lean-burn'dür filan bunların özel bir verim aralığı mı vardır nedir?
Sayılar
selimtokgoz

Adsız dedi ki...

Tekrar Merhaba,

Cevabınız için teşekkürler.

Sürüş stilim için yumurtayı kırmadan diyebilirim.
Aracın momentumundan mümkün olduğunca faydalanmaya çalışırım. Bence asıl tüketim çevre yolundan çok park esnasında ve ara yollarda oluyor. Özellikle Göksudan Kandilliye çıkan bir yokuşum var ki...Düşman başına.
Yokuşa diyelim 6.5 ile girmişsem çıkana kadar 7 yi buluyor.
Ama şehir içinde en uygun yok şartlarında dahi 6.5 gördüğüm çok nadir. Jazzımın uğurlu rakamı 7.2 sanırım.
Şehir dışında ise 6-6.3 arasında.
Bu rakamlar bile hiç fena değil ama yine de siz 5 lerden bahsedince bende mi bir sorun var diye düşünüyorum.
Depo doldurup denemedim ama 100 YTL (litre fiyatı 2.85 iken) ile 530 km kadar gitmiştim.
İyi günler dilerim.
cem