13 Haziran 2007

Fit 1.5, Ferrari'yi nasıl alt eder?

Jazz hangi konularda bir Ferrari'yi alt edebilir? İki otomobilin varoluş amaçlarının kesişmediği sayısız detay sıralanabilir; mesela yakıt tüketimi, parçaların ucuzluğu, tavan yüksekliği, diz mesafesi gibi. Ama Car and Driver dergisi şaşırtıcı bir testle karşımıza çıkarak beklenmedik bir sürpriz yapıyor: Jazz'ın Türkiye'de satılmayan 1.5 Sport modeli*, Ferrari'yi hiç tahmin etmeyeceğimiz bir konuda alt etmiş.
(*)Sportiflik bizdeki gibi sadece isminde değil, 8 saniyeden biraz yüksek 0-100'ü ve 20 saniyenin altında 0-160'ı var.
Amerika'da yaygın olarak yapılan bir "ani şerit değiştirme" testi var; detaylarını bilmiyorum, öğrendiğimde yazarım. Ama kabaca, bir otomobilin yoldan çıkmadan bir şeritten diğerine belirli bir mesafe içinde ne kadar hızlı geçeceği ölçülüyor.
Jazz, bu testte 71.4 mil, yani 114 km/s ile
Ferrari F430 Spider F1'in elde ettiği değeri (67.2 mil) geçmiş.

Sadece Ferrari'yi de değil, eğer AOL Autos'ta çıkan ve daha önce yayınladığım bu haberden hatırlarsanız
Corvette Z06'yı da geçmişti. Ne kadar spor olsa da Amerikan otomobilidir, yola tutunamamak zaten huyudur diyerek fazla önemsememiştim.

Dahası da var; bu değer, o güzeller güzeli
Ford GT'de 70.1, ağırbaşlı Porsche 911'deyse 67.6 milmiş.

Aslında biraz düşününce bu kadar güçlü ve arkadan çekişli otomobillerin ani direksiyon kırmadaki dengesizliklerini anlayabiliyorum; eski evimizin önünde sert bir viraj vardı. Arada bir Porsche ya da Ferrari gibi çeşitli süper sporların bu virajda kolayca kayıp ters döndüğüne şahit olurduk. Ancak EVO ya da Impreza gibi otomobiller, hatta bazı daha iddiasız GTI'lar bile (eski Rover 200vi'ımız dahil) ne kadar hızlı girerse girsin, virajı yere yapışmış bir şekilde kat ederlerdi.
Ama Fit Sport her ne kadar çevik bir otomobil olsa da bir GTI değil. Fiyatı da GTI'dan çok düşük, 109 beygirlik motor gücü de. Fit Sport, ailelerin güvenli ve keyifli otomobil sürmesini amaçlayan, düşük son hızlı ama iyi akselerasyonlu bir otomobil. İlk baştan beri çok iyi bir yol tutuşu olduğu yönünde yorumlar okurdum, ama bu kadar da iyi olduğunu bilmiyordum.

Honda Türkiye'ye, yüksek affınıza sığınarak, günlüğün ilk gününden beri kullanmadığım bir üslupla sesleniyorum:
"Honda, var ya, bu muhteşem otomobili Türkiye'ye getirmezsen..."

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Sağda solda Jazz yol tutmuyor diye söylenenler? Bu ne perhiz... Hafif bir modifikasyon mu bu hale getirdi bu arabayı? Ya da tersinden sorayım, benzer küçük arabalrın, mesela bir Suzuki Baleno(Esteem)'nun aynı testteki derecesi nedir?
"Honda Türkiye" hazretlerine şimdiye kadar kim seslenmiş de karşılık almış :D
Saygılar
selimtokgoz

gökçe aydın dedi ki...

Yaa kusura bakmayın ama ben bu testi yapanlara sadece "hadi len!" diyebiliyorum.

Bülent Kaymaz dedi ki...

Barış Bey sizi destekliyorum. Bu arabayı kullanmak bizim de hakkımız. Bizim Jazz'ı da seviyorum; fakat 1,5 modeli gelse hemen alırım ve gözüm de başka araba görmez vallahi!