27 Temmuz 2007

Yeni kasada yeni benzinli motor seçeneği

Haber: Honda'nın başkanı Takeo Fukui, önümüzdeki sonbaharda tanıtılacak yeni nesil Jazz'larda 100 bg üreten 1.3 i-VTEC motor seçeneği de bulunacağını ve bu modelin Jazz'daki mevcut I-DSI ve VTEC motorlardan daha düşük tüketim değerlerine sahip olacağını açıkladı. Verilen tüketim rakamıysa karma kullanımda 55 mpg; yani metrik sisteme çevirirsek 4,3 lt/100 km veya bir litreyle 23,5 km anlamına geliyor.

Yorum: Hem ekonomik hem de güçlü bir motor, Jazz'ın Türkiye'deki başarısının katlanarak artmasını sağlar. Ama esas soru şu: Bu motor Türkiye'ye gelecek mi? Honda, Jazz modelinde Türkiye'ye çok kısıtlı seçenekler sunuyor. Eğer Jazz - yeni veya eski nesil fark etmez - aynı (ve alternatifsiz) motorla satılmaya devam ederse cazibesini yavaş yavaş yitirmeye başlayacak. Farklı motor seçenekleri hem daha çok insanın Jazz almasını sağlar, hem de benim gibi eskiden de Jazz kullananların tekrar aynı modeli seçme olasılığını yükseltir.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Yusuf ÇEVİK Honda'nın distribütörlüğü hala Anadolu grubunda olsa idi 1,3 i-Vtec motorun gelmeyeceğine emin olun derdim.Ancak Honda Türkiye ile bu strateji yanlışlığının yaşanacağını düşünmüyorum.Zaten diğer otomotiv markalarıda -turbo ile de olsa-küçük silindir hacmi ile yüksek performanslar elde ettiğini düşünürsek (Fiat yeni Brava da,Vw'nin A3'te,golf'te 1.4 motorlar kullanması)Honda bu motoruna Türkiye de yer vermesi gerektiğini düşünüyorum.

Barış Purut dedi ki...

Yusuf Bey, umarım dediğiniz gibi olur ve yeni motor seçenekleri yeni kasayla birlikte sunulur. Honda Türkiye son 5,5 sene içinde bizdeki 1.4'e e alternatif olan motorlardan en azından birini getirmiş olsaydı bu tür bir endişeye kapılmazdım.

Adsız dedi ki...

Yusuf ÇEVİK. Siz de haklısınız Barış Bey ;bu açıdan düşünmemiştim.Benim şu an arabam yok yeni jazz'ı bekliyorum;eğer aynı motor olursa da almayı düşünmüyorum.Marketing araştırması yapıyor mu Honda Türkiye onu da bilmiyorum açıkçası.Türkiye de amatörce yürütülüyor bu işler zaten.Neyse zaman her şeyi açığa çıkaracak.Saygılar sunarım.