24 Eylül 2007

Yeni kasanın yeni bilgileri



Yeni kasanın proje lideri Kohei Hitomi açıklıyor: "Çok satan başarılı ürünlerimize yapışıp kalmıyoruz. Daima daha geliştiriyoruz".

Tipi her ne kadar az değişmiş görünse de yeni Jazz, eskisiyle ilgili bütün eleştiri ve öneriler dikkate alınarak sıfırdan geliştirilmiş. Fiyatının çok daha üstünde kalite sunan bir konuma yerleştirilmiş (zaten fiyatına göre çok kaliteliydi); öyle ki, bazı pazarlarda Civic satışlarını baltalayacağına inanılıyor.

Test edilen 1.5'te arabanın sert virajlarda dahi çizgisini kolayca koruduğundan ve kontrolünün daha da kolaylaştığından bahsediliyor. Sürüş hissi sedanlarınki gibi doyurucu bir seviyeye yükselmiş. 180 km/s ile giderken de 80'le giderken olduğu kadar sağlam basıyormuş. 100-0 sonucu verilmemiş ama frenlerin daha da geliştirildiği söyleniyor. Zaten yumuşak olan direksiyon park ve düşük hızlı manevralar sırasında artık iyice hafifliyormuş.

Yeni bilgilere devam:
- Geliştirilmiş yaya güvenliği
- Daha esnek bir süspansiyon sistemi
- Daha iyi yol tutuşu
- Geliştirilmiş (daha hızlı tepkili) direksiyon
- Görüşü artırmak için büyütülmüş A sütunu pencereleri
- Ön tekerlerin arası 3.6, arka tekerleklerin arası 3 cm açılmış
- 10 adet bardaklık! (Ben üçünü bile kullanamamıştım!)
- Daha güvenli koltuklar
- Daha kaliteli plastikler
- Teleskobik direksiyon
- Arka koltukta 4 cm artan diz mesafesi
- 1.5 i-VTEC'te 8,5 saniyelik 0-100
- İki motorda da 2000 devirden itibaren rahat hızlanma
- Her devirde canlı motorlar
- Daha da geliştirilmiş sportif bir düz şanzıman
- %164 artırılmış gövde sertliği (kapıların daha tok bir sesle kapanmasından yol tutuşunun iyileşmesine kadar çeşitli etkileri var)
- Yenilenmiş torsiyon çubuğu takımı




4 yorum:

Adsız dedi ki...

Jazzın tüm eksiklikleri giderilmiş görünüyor. İnşaallah kısa sürede ülkemizde görürüz.

Adsız dedi ki...

Barış Bey,Honda'ya ve bize bu haberleri ulaştıran size çok teşekkürler.Yusuf ÇEVİK

Adsız dedi ki...

Bir tek 180 ile giderken 80 ile giderkenki kadar sağlam basıyormuş hikayesine inanmadığımı söylemeliyim. Bir otomobilin formula 1 aracındaki gibi kanatları olmadıkça böyle bir şey fiziksel olarak mümkün değil.

Benim tahminim, Jazz'ın küçük sınıftan pahalı ve kompakt sınıftan ucuz bir yere konumlandırılacağı ve daha çok kompakt HB'lerin müşterisini çalacağı yönünde.

Barış Purut dedi ki...

Zaten test eden kişinin kişisel yorumu bu, herhalde arabanın eski kasaya göre daha kararlı gittiğini anlatmak için böyle bir abartma yolunu seçmiştir.