Önceki gün bir Honda bayisine (ya da eski TDK kurallarına göre "bayiine") gittim. Yeni Jazz'ın ne zaman geleceğini sordum. Mayıs - Haziran 2008 gibi beklendiğini söylediler. Şimdiye kadar duyduğum "2008 sonundan önce gelmez" iddialarından sonra böyle bir şey duyunca sevindim elbette.
Ancak satış elemanı yüzümdeki memnuniyet ifadesini gördüğünden midir bilmem, o noktada mesleğinin gereklerini yapmaya başladı ve yaklaşık olarak şunları söyledi: "Yeni Jazz'ı gördünüz mü? Ben gördüm. Hiçbir değişiklik yok. Sadece motoru 100 beygir olmuş. Onun dışında her şey aynı. Bence size yılbaşından önce 2008 model Jazz verelim, 6 yıl garantiye de girersiniz."*
(*) Bu da bir başka önemli bilgi, bayinin verdiği bilgiye göre 6 yıl garanti olanağı 2007 sonuna kadar alınan otomobiller için geçerliymiş.
Niyetim bayi çalışanını eleştirmek değil. Ancak bu; sadece araba değil, herhangi bir ürün satın almaya giderken dersimizi çok iyi çalışmamız gerektiği üzerine bir başka önemli örnek. Yeni Jazz'ın tepeden tırnağa yenilendiğini, şanzımanından torsiyon çubuğuna, motorundan bagaj hacmine kadar her detayının değiştiğini son 6-7 aydır hep beraber öğrendik. Detaylı yazma fırsatı bulamadığım ve bilgilenmeyi beklediğim iki konu var mesela; 1-CVT'lerdeki tork konvertörü tamamen yenilendi, 2- Motorda suyun farklı bir yolla kullanıldığı yeni bir soğutma çözümü uygulandı. Honda'da modeller kökten yenileniyor.
Bu aralar otomobil değiştirmeyi düşünen ve seçeneklerinin arasında Jazz da bulunanlardan son 2-3 aydır benzer ve haklı sorular geliyor: 1- Yeni Jazz ne zaman çıkacak, 2- Sizce bekleyelim mi şimdikini mi alalım? Birincisinin cevabını şimdiye kadar bilmiyorduk, şu anda da sadece daha net bir tahmine dönüştü. İkincisinin cevabıysa henüz net değil: Bir yanda 2001 senesinden beri rakipsiz, alınabilecek her türlü ödülü her sene defalarca almış ve hala toplamaya devam eden, kalitesini tartışılmaz bir şekilde kanıtlamış bir otomobil var. Bu otomobil ikinci nesli çıktığında kötüleşmeyecek ve eminim alanlar bizler gibi uzun yıllar sorunsuzca kullanmaya devam edecek.
Diğer yanda da gerçekten her özelliği iyileştirilmiş, daha az yakan, daha güçlü, daha geniş, yol tutuşu daha iyi, muhtemelen güvenliği daha yüksek, donanımı daha zengin bir otomobil var.
Ancak Honda ve Jazz etiketlerine ne kadar güvensek de bu otomobil yeni çıkıyor. "Ağabeyi" gibi kendini kanıtlaması gerekecek. Ayrıca konuştuğum satış elemanının söylediği bir başka şey de 1.5 seçeneğinin - eskisindeki gibi - yine getirilmeyeceğiydi. Bence ister ikinci el, ister sıfır birinci nesil alıyor olun, doğru bir iş yapıyorsunuz.Yeni kasa çıkınca eskinin değeri düşebilir, ama orijinal Jazz çok iyi bir otomobil olarak kalacak.
Şimdi gelelim bayiye sorduğum ikinci soruya. Çıktığı günden beri Honda Civic Hatchback'i izlemeye almış durumdayım. Pahalı bir otomobil olduğu doğru ama "gönül ferman dinlemiyor"! Bayideki satış elemanına Civic HB ile ilgili sorularımı sorduğumda tekrar hayal kırıklığına uğradım. Benim için çok önemli iki şey var, onlar da ısrarla sunulmuyor: Düz vites ve sunroof. Civic'in düzü sabit hızlarda Jazz kadar düşük tüketim sunmanın yanı sıra 8.9 saniyelik 0-100'e sahip. Adeta bir aile GTI'ı. 0-100'ü 10.4 saniyeye yükselten otomatik vitesle bu araba bence çok kötü harcanıyor. Bari CVT kullanılsaymış...
Bir Honda çalışanı okuyorsa rica ediyorum cevaplasın:
1- Madem düz vites asla getirilmeyecek, neden seçenek olarak Honda'nın resmi fiyat listesinde yer alıyor?
2- Civic Hatchback 'in yurtdışında bulunan motor ve donanım seçeneklerini bizde bulmak niçin mümkün değil?
3- Neden Jazz'ın 1.5 seçeneği Türkiye'ye getirilmiyor? Az satar diye mi? Örneğin bir Smart Forfour'dan da mı az satar? Başka bir deyişle, aynı kulvarda koşturan Mitsubishi Colt'un 1.5'i ya da Note ve Meriva gibi modellerin türlü motor seçenekleri varken Jazz'ın neden yok?
4- Yeni Jazz'ın cam tavan seçeneğini görebilecek miyiz?
Bu kadar iyi otomobillerin bu derece ihmal edilmesi, fena halde diğer markaların çekimine kapılmama sebep oluyor.
27 Aralık 2007
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
8 yorum:
Barış Bey, tarih konusunda oldukça iyi bir tahminde bulunmuşum :)
http://www.hondajazz.org/forum/forum_posts.asp?TID=137&PID=7181#7181
Türkiye'ye gelecek ilk partiyi merakla bekliyorum.
Selamlarımla,
Haldun Özakçe
Barış bey satıcının durumu elindedikini satmaya çalışan satıcı psikolojısı,o an elindeki malı övüp yeni kasayı kötüleyebilirdide,iyiki fazla birşey değişmemiş okuduklarımız ve gördüğümüz reklam ve resimlerde de olmasa dediğine inanacaktım.6 yıl garantinin 2007 yılında satılan araçlarla sınırlı olduğuda doğru ilanlarda alt tarafta küçük yazılarda bu belirtiliyor,1 ocaktan itibaren tekrar eski garanti süreleri geçerli olacak,saygılar
Barış, şu yazdığın yazıyı umarım Honda Türkiye yetkilileri okuyordur...
Aslında onlar için değerli olacak altın değerinde, yerinde ve doğru eleştiriler yapmışsın. Saydığın 3-4 noktaya dikkat etseler, çok kısa vadede olmasa da kısa-orta-uzun vadede Honda Türkiye çok başarılı olur diye düşünüyorum. Türkiye^de üretim için fabrika kuran bir markanın, markasına sahip çıkmaması, bilgisiz ve beceriksiz satış elemanlarının (tabiki hepsini kastetmiyorum, aralarında çok düzgün olanları da var) markaya zarar verömesi karşısında kayıtsız kalması, sitelerimizde yazılanları umursamamış olması, kendi uygun gördükleri bize seçeneksiz olarak sunmaları, kabul edilebilir birşey değil... Kendileri prestij ve para kaybediyorlar, umurumda değil ama şu güzel arabaların hatrına ve yurtdışında o iyi modelleri ve seçenekleri görüp, ona sahip olmak isteyen bizler hatrına, pazarlama ve satış politikalarını lütfen gözden geçirsinler...
Merhaba Barış Bey, Toyota,Ford,Jaguar,Fiat gibi markaların Türk tüketicisinin beğenilerini dikkate alan yaklaşımını maalesef şimdiye kadar Honda Türkiye'den göremedik.Örnek vermek gerekirse Ford Mondeo modelinde Türk tüketicisi için 1.6 cc hacimli motor koydurduğunu hatırlıyorum.Honda Türkiye bırakın 1.6 cc motorlu Civic HB getirmeyi bırakın düz viteslisini getirmekten bile aciz.Jaguar'ın Türkiye distribütörünün bir röportajını gazetede okumuştum donanımı oldukça iyi olan bir X Type modelini Türkiye'ye şu fiyata getirmek istediğimizi genel müdüre söyleyince kahkaha ile gülmüştü ama biz bunu başardık şeklinde konuşmuştu.Ne yazıkki Honda Türkiye ''cevval'' olmayı bırakın becerikli bile değil.O yüzden 1.5 motorlu navigasyonlu RS ile ilgili pek ümitli değilim,ama ne yapalım bizimki de Jazz ve honda sevgisi işte...
Barış Bey Jeni Jazz'da tork konvertörünün yenilendiğini söylemişsiniz.CVT şanzımanda değil de klasik otomatikte tork konvertörü olmalı.Klasik otomatikte olduğu yönünde ki bilgim doğru ise yeni Jazz'ın klasik otomatik şanzımanla getirileceği sonucunu mu çıkarmalıyız?
2008 yılının size ve ailenize mutluluklar getirmesi dileklerimle.
Yusuf ÇEVİK
2007 model jazz sport cvt kullanıcısıyım aracımı satmak istiyorum 7000km de kaç para eder araç sorunsuz 532 7682299
Ford vb. markalar Türk tüketicisinin beğenilerini dikkate alarak özel model ürettirmiyor. Model gamı planlanırken zaten vergi düzeni motor hacmine göre olan ülkeler için düşük hacimli motorlar planlanıyor. Ayrıca bence Ford, Opel vb. ürünlerin Türkiye'deki avantajı otomobillerin konforlu süspansiyon, sessizlik, düşük fiyat gibi kendiliğinden gelen özellikleri.
Barışcım , Az satma konusunda ben de şaşkınlık yaşayanlardanım . Algıda seçiciliğe bağlamak istemiyorum konuyu ama nereye gitsem nereye baksam bir jazz görüyorum . Öte yandan Aralık 2007 de pek çok otomomobil dergisi "yılın aracı" seçmeleri yaptı ancak kendi sınıfında Jazz'ı hiç biryerde göremedim . Neden ? Nasıl? anlamak mümkün değil .
Diğer bir konu da Honda Türkiye yönetiminin müşteri ilişkileri ve pazarlama ekibi en üstten başlamak üzere yeniden kurması lazım bence . Yazılan maillere cevap verilmemesi , plazalardaki Satış kadrosunun araçları tanımaması ve kısa vadeli tüccar davranışları ,örneğin civic veya jazz bakmaya gittiğinizde ısrarlar sizi City'lere çekmeye çalışmaları gibi.. bir keresinde jazz bakmaya gittiğimizde bize aracı tanıtan görevli , o an içeri giren ve jeep'e doğru yönelen kalantör tipi gördüğünde bizi bırakarak adama koşmuştu :-)
Bir büyüğümüzün dediği gibi Eğitim şart...
Auto Show dergisinin 2008/03. sayısında, Avrupa pazarına göre yeni model ve makyaj tarihlerini gösteren, "2008 Yeni Modeller Takvimi" hazırlanmış. Tarihlerde farklılık olabileceği belirtilmekle birlikte,takvime göre, yeni Honda Jazz ülkemize Ekim 2008'de geliyor.
Umarım, yukarıda belirtilen tarihten çok daha önce yeni Jazz'ı bayilerde ve yollarda görürüz. Yoksa, Ekim ayına kadar yeni kasanın fotoğraflarıyla idare etmek oldukça zor olacak.
Unutmadan, ben de bir Jazz sahibiyim ve bu tercihimden dolayı çok mutluyum.
Yorum Gönder