15 Ekim 2008

Şehir içi ortalaması 6 lt / 100 km

Birkaç ayda bir de olsa yazıyorum ki Jazz'ın tüketiminin zaman içinde artıp artmadığı görülsün.

Arabam şu anda 67.000 km'de. Son depoyu şehir içinde harcadım. Depoyu tam doldurduktan sonra uyarı ışığı 546 km'de yandı. Jazz'a yabancı olanlar için açayım;  bu menzile düz vitesli Jazz'da 33 litre benzinle ulaştım. Göstergede de şehir içi ortalaması 6 lt / 100 km idi, kendi hesabımı da doğruluyor. Daha önce şehir içinde 5.8'e kadar düştüğüm de olmuştu ama onlar için özel bir çaba harcamıştım. Bu sefer her zamanki kadar yolcu taşıdığımı, her zamanki gibi sürdüğümü belirtmeliyim: Genelde sakin, gerektiğinde gaza basarak ama sabit hızı mümkün olduğunca korumaya çalışarak.

Bundan önce 33 litreyle 520 km'yi rahatlıkla bulurdum ama en fazla 522'de uyarı ışığı kesinlikle yanmış olurdu.

Ek: Normalde bu ışık yanar yanmaz hemen benzin doldururum ama bu sefer fırsatım olmadı. şehir içinde kullanmaya devam ettim ve bugün 600 km'yi geçtim. Gösterge en dibe yapışmış değil hala. Yalnız "Bakalım nerede yolda kalacağım" denemesi yapmak istemiyorum, bir sonraki çıkışımda hemen depoyu doldurmaya gideceğim.

12 yorum:

yalçın yılmaz dedi ki...

Merhaba Barış bey,
ben 2006 model sport cvt jazz sahibiyim ve Adapazarı'nda oturuyorum, bu sarfiyat değerlerini hatta bazen daha da altındakini yakalayabiliyorum, gerçi yolum ist.deki gibi yoğun bir trafik altnda değil ama en az benim kadar eşimin de kullandığını söylersem yakıt değerleri oldukça iyi denebilir ne dersiniz?
selamlar

Barış Purut dedi ki...

Elbette çok iyi Yalçın Bey! Zaten en düşük yakan sürücü olma gibi bir iddiam yok. Yine de arada bir yüksek devirlere çıkın. Motorun sağlığı için şarttır. Zaman zaman düşük tüketimi sabit hızı unutup çıkacağınız hıza çabuk çıkmakta fayda var. Yüksek hız şart değil ille de yani. Başka yerden kısalım derken motoru da yıpratmamak lazım...

Adsız dedi ki...

merhaba barış bey.yazılarınızın tamamını okudum ve tercihimi honda jazzdan kullanmaya karar verdim.

aracın geniş hacimli olması ve çok tutumlu olması beni çok etkiledi.

ben su an yeni kasayı bekliyorum.

auto show daki bilgiler ışıgındaki

yeni kasa hakkındaki görüşlerini merakla bekliyorum.

mehmet can akcıl

Barış Purut dedi ki...

Sayın Mehmet Can Akcıl, aslında blogda yeni kasa hakkında yazdıklarımı okuduysanız düşündüğüm her şeyi zaten biliyorsunuz demektir.

Honda'nın genel sorunsuzluğu bir yana, eski kasa Jazz hala dünyanın resmen en az arıza çıkaran otomobili. Ayrıca hala en çok satılanlarından da biri. Kullanışlılığı, tüketiminin düşüklüğü zaten biliniyor.

Fabrika verilerine vs. baktığımızda yeni kasanın eskiye göre açık bir üstünlüğü var. Amerika ve Avrupa'da çeşitli testlerden geçip çok beğenildiğini de biliyoruz. Genel yorumlar, eskisini başarılı kılan bütün noktaların (tüketim, iç hacim gibi) geliştirildiği, eskisinin bütün sorunlarının da (ses alma, a sütununun görüşü engellemesi gibi) iyileştirildiği yönünde.

Ama her zaman bir şüphe kırıntısıyla yaklaşmak lazım. Bu kasayla eskisi arasında ortak tek bir parça bile yok. Mantığı aynı olabilir, şekli eskisini andırabilir ama unutmamak lazım ki temelde bunlar tamamen farklı iki otomobil. Yenisinin sorunları olmaz diyemeyiz. Varsa da ilk bir sene içinde hepsi ortaya çıkmış olur diye düşünüyorum.

Şimdi nesnelliği bir yana bırakıp kişisel görüşüme geçeyim: Bu bir Honda. Ayrıca herhangi bir Honda değil, Honda'nın her araştırmada en çok puan toplayan, en dayanıklı modeli Jazz'ın devamı. Herhangi bir sorun çıkaracağına ihtimal vermiyorum, elbette bu amamen kişisel (ve yanlış çıkabilecek) bir görüşümdür.

Eğer yeni Jazz'ın üst donanım seviyesinin otomatiğini almaya niyetliyseniz bir üst sınıftan da alternatifleriniz olacağını unutmayın. Hiçbiri Jazz'ın iç hacmini ya da tüketimini sağlamaz ama yine de seçenekleriniz bulunsun.

Ve benden bir tavsiye, Jazz'ın düzüne de şans tanıyın. Çünkü bu sefer yeni otomatik şanzımanın hakkını veremediği derecede canlı bir motorla geliyor. Düzün 11 küsur saniyelik hızlanma değeri otomatikten 2-3 saniye kadar daha iyi, bu süre 0-100'de asırlar gibi gelir insana.

Sonuçta yeni motorun gücünün ve süratinin yanlış şanzımanla törpülenmediğinden emin olmak için bol test sürüşü yapmanızı öneririm. Rakamlara baktığımda otomatiğin beni asla kesmeyeceğini gördüm. Senede sadece bir kere beni zor bir durumdan kurtaracaksa bile düz kullanmayı tercih eden bir adamım. Ama başkaları için otomatiğin hızlanma süreleri de yeterli olabilir. Kararınızı siz vereceksiniz...

RealmSOFBeamS dedi ki...

Barış bey merhabalar,
1 ay kadar önce, tüm yazılarınızı okuduktan sonra 09 model ama eski kasa Elite otomatik aldım..İlk iki depomla 400 ve 500 km gittim. 3. depomdayım ve 300 km de yarı seviyeyi yeni geçtim.. Bu sürüşlerimin %90'ı şehir içinde gerçekleşti. Şu anda ort. 7.5lt gözüküyor.. Zannımca zaman içinde düşecek bu miktarlar, fakat yine de sizi bu konuda profesör doktor olarak gördüğüm için yorumunuza ihtiyacım var (Yoksa kalpten gidicem :) ) bu arada aldığım yakıtlar hep 95 oktandı. Bir depo daha 95 kullandıktan sonra 97'ye geçicem, o zaman da yorumlarımı yazarım. Otomatiğin keyfi çok başka, sanki elektrikli araba kullanır gibi..
saygılarımla.

mehmet can akcıl dedi ki...

yorumunuzdan dolayı çok teşekkür ederim.Okuduktan sonra fikirlerim dahada netleşti.Bende düz vites düşünüyordum.inşallah pişman olmam.çok sağolun sizi takip ediyoruz.saygılarımızla...

Barış Purut dedi ki...

RealmSOFBeamS: Endişelenmeyin, her şey yolunda. 7,5/100 CVT için şehir içinde çok yüksek bir değer değil. Elbette aşağısına ulaşılıyor, hatta Sayın Yalçın Yılmaz gibi düz vitesliden düşük yakabilenler dahi var ama sizinki da gayet normal, bir sorun olmadığı ulaştığınız menzillerden de belli. Şehir içinde 8'den aşağı inemediğini söyleyen CVT sahipleri inanın az değildir.

Hem ibre yarıya geldiğinde 300 km yapmışsanız arabanızın zaten gayet normal yaktığı ortada. Benim arabam da %90 böyledir, ortaya geldiğinde genellikle 300 km yapmış olurum, aynı şekilde sürmeye devam ettiğimde de 500-520 km'de uyarı ışığı yanar.

Yalnız nasıl bir sürüş sonucunda 7.5 litre / 100 km'yi elde ettiğinizi de açabilseydiniz daha iyi bir fikir sahibi olurduk. Belki de devirli sürüyorsunuz ve araba ona rağmen çok düşük yakıyordur, ya da tam tersi.

Özetle hiç canınızı sıkmayın. Düzden biraz fazla yakabilir CVT, bu normal. CVT'yi düzle değil diğer benzinli otomatiklerle karşılaştıracak olursanız onların 1/2'siyle 2/3'ü arasında yaktığını görürsünüz CVT Jazz'ın. 7,5 tüketmeye devam etse bile o kadarını da konforun bedeli olarak görün bence :)

RealmSOFBeamS dedi ki...

Tekrar selam Barış Bey,
yarım depoda 300 km gittiğini belirttikten sonra malesef anlam veremediğim bir şekilde hızlı bir düşüş oldu ve 450 km de ışık yandı, ibre anlamsızca 0 ile 1. çentik arasına indi ve ben de korkarak benzin aldım. Ne kadar mı aldım? Toplam 31 litre. Yakıt deposunun ağzından baktığınızda yakıtı görecek kadar benzin aldım ve sadece 31 litre doldurdum. Bu ne demek? 31 litre ile 450 km gitmişim demek ama daha da ötesi aslında rahatlıkla 100+ km (büyük ihtimal 150 km) gidebilirdim demek. Bu güzel, ama neden benzin göstergesi böyle saçmaladı anlamış değilim.. Bir sonraki depom ile de çok yoğun köprü trafiğine ve dün akşam (29 Ekim) Bağdat Cad - Sahil yolu trafiğine maruz kaldığım için 441 km'de ışık yandı, bu sefer 0 çizgisinin de altındaydı ibre.. Ben yine korktum ve benzinciye daldım.. Kaç litre mi? 33 Litre.. Yahu ne oluyor? İbra %50 seviyesini geçtikten sonra garip bir şekilde düşüyor.. Bu bahsettiğim yakıt tüketimlerinin çoğu şehir içi akşam iş dönüşü trafikleri, kozyatağı, erenköy, acıbadem gibi bölgelerde tın tın ilerledikten sonra Çekmeköy'e kadar yolun durumuna göre ortalama 100-120 km arası sürüşler ve 95 oktan yakıt ile.. Dün gece ilk defa depoyu 97 oktan ile doldurdum. Tabi 9 litre 95 oktanlık benzin de karıştı ama bu depo ve ardından alacağım bir 97 oktan yakıt ile de daha gerçekçi yorumlar yapabileceğim. Kendimce attığım taş ürküttüğüm kuşa değecek mi analizi yapıyorum (yani 97 oktanın fiyatı 95 oktanda 10-20 kuruş arası fazla, bakalım bu fazlalık kilometre olarak beni kurtaracak mı, yoksa 95 oktana devam mı etmeli.) Yanlız 97 oktan benzine geçtikten sonra sanki motor sesi daha bir arttı gibi ama emin de değilim.
Yakıt durumundan sizleri de haberdar edeceğim kısmetse.
Herkese iyi günler dilerim.

Adsız dedi ki...

barış bey merhabalar.şu an için bir arabam yok.İNŞALLAH olur.16000-17000 ytl olan butcemle araba araştırıyorum.araclar hakkında yorumları okudum.bu fıyatlarda jazz bulabılmek mumkun.bu arac hakkında acıkcası pek bılgım yok.sızce jazz ı neden almalıyım.bu arac hakkında bılgılendırsenız cok memnun olurum.bırde, yollarda pek jazz gormuyorum.acaba ıhtıyaclaramı cevap vermıyor bu arac yoksa kullanıcılar farkındamı degıl.sevgıler.

Barış Purut dedi ki...

Sayın isimsiz okurum, daha yarım saat önce konuştuğum bir arkadaşım 17.000 YTL'ye 50.000 km'de 2004 model düz vitesli Jazz LS bulduğunu anlattı. Yani bu fiyata da, biraz daha düşüğüne de Jazz bulunur.

Yollarda pek Jazz görülmediğine katılmıyorum. Ben İstanbul'da sürekli görüyorum. Küçük sınıfınen çok satan 2. ya da 3. arabası olduğunu yazan çeşitli haberler okumuştum.

"Sizce Jazz'ı neden almalıyım" şeklindeki soruya cevap vermem imkansız. Ben Jazz'ı neden aldığımı anlatabilirim, çünkü 2004 sonunda arabamı yenileyeceğim dönemde birden fazla önceliğimi (düşük tüketim, yüksek güvenlik, geniş iç hacim, sorunsuzluk) karşılayan tek arabaydı. Ama sizin ihtiyaçlarınızın neler olduğunu bilmeden bir yorumda bulunmam yanlış olur. En iyisi gereksinimlerinizi açarak anlatmanız.

RealmSOFBeamS dedi ki...

Merhabalar barış bey, son yazdığım posttan sonra 97 oktan depoyu malesef 400 km'de bitirdim ve 95 oktan'a göre sürüşümde ve sürdüğüm yerlerde hiçbir değişiklik yoktu.. Bu 450->400 düşüşünü 10lt 95 oktan ile yeni aldığım 97 oktanın karışmasına bağlıyorum. Yakıtı aldığım andan itibaren tüketim ortalamam 8.0 lt/100 km nin altına hiç düşmedi zaten. Şu an ikinci 97 oktan depomdayım.. Bu sefer daha saf bir 97 oktan benzinim olduğunu düşünüyorum ama halen tam katıksız değil tabiki.. Yarım depoya 1 çizgi var henüz ve 230 km yi geçmiş bulunuyorum.. Geçen depoya göre daha iyi olmasına rağmen 95 oktanda ibre yarım depoyu gösterdiğinde kilometre de 300ü buluyordu.. Anlıyacağınız şu an için daha pahalıya daha az kilometre gidiyorum.. 1 depo daha 97 deneyip bu bahsi burada bitirebilirim..

RealmSOFBeamS dedi ki...

Aslında son postumu geçen hafta hazırlamıştım ama gönderememiştim.Haftasonu 2. 97 oktan depomu bitirdim, ışık yandıktan bir süre sonra benzin aldım ve 450 km / 35 lt ortaması yakaladım.. Yine 7,5lt/100 km gibi bir ortalamaya sahibim.. 97 oktanın benim arabama uymadığını düşünmeye başladım.. 3. 97 oktan depomu da doldurdum ve yine 8lt ortalamalarda geziyorum.. 95 oktan ile yüksek olarak gördüğüm 6.5 lt / 7lt ortalamalarına dahi yanaşamadım.. Sanırım bir sonraki depom 95 oktan olacak..

Bir de dün ciddi bir kaza atlattım kozyatağından 2. köprü yoluna girip İzmit-Ankara sapağına gelmeden hemen önce.. Orta şeritte yaklaşık 100 km hızla giderken sağ şeritteki doblovari ticari araç tüm selektörlerime rağmen resmen üzerime çıkmaya kalktı. Arkamda yakından takip eden araç olduğu için sola kaçtım ve çok şükür ki orası boştu, yanlız yağışlı da olduğu için araç kontrolümden bir süre çıktı fakat 1sn lik bir panikten sonra aracı toplayabildim. Trafikte böyle hayvanlar olduktan sonra tankınız olsa neye yarar, ya kendi canlarına ya da başkasının canına kast ediyor bu eşkiyalar..

Herkese saygılar..