14 Kasım 2008

Yeni kasa sonunda - ve yüksek fiyatlarla - Türkiye'de

Honda Türkiye, heyecanla beklediğimiz yeni Jazz'ın fiyatlarını duyurdu.  Yeni kasanın fiyatları, rakiplerininkini ciddi derecede aşmış durumda:

Jazz Joy+ düz vites: 30.250 YTL
Jazz Joy+ i-Shift: 32.000 YTL
Jazz Fun+ düz vites: 32.750 YTL
Jazz Fun+ i-Shift: 34.500

(Teknik özelliklere buradan ulaşabilirsiniz.)

Joy+ modelindeki yeni özellikler:
VSA (araç denge sistemi), dört disk fren, perde havayastıkları, MP3'lü müzik sistemi, 15" jant, hıza duyarlı müzik sistemi, direksiyondan müzik kumandası, derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon, 10 adet bardak tutucu, koltuk altlarında evrak saklama bölmeleri, dikiz aynalarında sinyaller, düz viteslilerde vites değiştirme göstergesi, i-Shift'lilerde yokuş kalkış desteği.

Bunlara ek olarak Fun+ modelinde sunulan yeni özellikler:
USB girişi, otomatik farlar, yağmur sensörlü silecekler, altı adet hoparlör, crusie control, soğutmalı torpido gözü, 16" çelik jant, deri kaplı direksiyon simidi, düzlerde deri vites topuzu, ön ve arka koltuklarda kol dayama, panoramik cam tavan.

Benim için çok önemli olan 0-100 değerleri düze ve otomatiğe göre şöyle:
Joy+: 11.4 / 13.6 sn.
Fun+: 11.9 / 13.9 sn.

Şimdi de rekabet: 

Yeni Ford Fiesta'nın fiyatları 26.800 ile 33.300 arasında değişiyor. 1.4 TDCI Titanium'un fiyatı 31.800 iken 33.300'e 1.6 TDCI Titanium alabiliyorsunuz.

Bu arada Nissan Note'un 1.4 motorluları 27.990 ile 30.990, 1.6 motorluları 29.990 ile 34.990, 1.5 dizeli ise 29.990 ile 32.990 arasında fiyatlara satılıyor.

Yeni Jazz'ı aslında şu şekilde düşünmek gerekiyor; performansıyla, iç hacmiyle, donanımıyla bu otomobil, 1.8 HB Civic'in 50.000 YTL'lik fiyatıyla yok ettiği kompakt hatchback aile Honda'sı pozisyonunu çok başarılı bir şekilde dolduruyor. Bu açıdan bakıldığında Jazz gayet uygun fiyatlı bir kompakt alternatifi olarak görülmeli. Bu otomobilin yol tutuşu dışındaki bütün konularda Focus, Astra ya da Golf için çok ciddi bir rakip olduğunu iddia edebilirim. Ama Jazz'ın mantığını bilmeyen ve fiyatına bakan kimse bunu böyle görmeyecek.

Biraz daha açayım:

Jazz'ın yakın bir zamana kadar en önemli avantajı, süpermini fiyatına kompakt otomobil kalitesi ve hacmi (aslında daha da fazla hacim) sunmasıydı. Jazz şimdi fiyatta da kompaktları yakalamışa benziyor. Keşke giriş seviyesi seçenekleri rakipleri gibi 30.000'in altında fiyatlara satılabilseydi. Şu anda Jazz almayı düşünen birisi yeni Fiesta'nın 1.4 ya da 1.6 dizeline neden kaymasın? Kompaktla süperminiler arasında kararsız kalan birisi 34.500'lük tavan fiyat karşısında neden 31.250'ye Astra almasın? Veya 32.450'ye yeni Focus? 33.600'e Golf?

Yeni Jazz'ın 30.250 ve 34.500 arasında değişen fiyatları, özellikle Jazz almayı hedeflemiş kitle dışındaki kararsız çoğunluğun diğer modellere kaymasına neden olabilir.

Yine de demek istiyorum ki, eğer sıfır otomobil almak üzereyseniz paranızı kompaktlar yerine Jazz'a yatırın, daha mantıklı bir karar vermiş olursunuz.

16 yorum:

Adsız dedi ki...

Yeni jazzın malzeme kalitesinin eski jazza göre daha düşük olduğunu belirterek, bu malzeme kalitesi ile asla C sınıfını düşünenleri tatmin edemez diye düşünüyorum...

Buradan Honda Türkiye yetkililerine sesleniyorum, sözüm size (bu cümleyi Cem Yılmaz'ın Gora filminden arakladım), jazzların fiyatlarını, bizim alabileceğimiz seviyeye getirin ki umduğunuz satış fiyatlarını yaklayın, ayrıca duamızı da alırsınız...:)

Adsız dedi ki...

Arabayi dun gordum. Kesinlikle o fiyata satilmamasi gereken bir araba, hele boyle bir kriz doneminde... Honda galerilerine kolay gelsinl.

Idris NAKIP dedi ki...

i-shift otomatik vites seçenekleri 15 Ocak 2009 tarihinden sonra gelecekmiş.
Bu krizde bu fiyatlarda satmaları bence bir fiyat politikası. Honda Türkiye bu seneki hedeflerini çoktan tutturduklarını belirtseler de Honda bu sene dünya çapında zarar ettiğini açıkladı. Yeni sene ile birlikte ÖTV'nin düşürülüp Honda'nın güzel bir kampanya yapacağını tahmin ediyorum. Tabi bu sadece bir tahmin ve umut.. :)

Barış Purut dedi ki...

Arkadaşlar, yeni Jazz fiyatları bize yüksek geledursun, sektörle ilgili bütün haberler bütün otomobil fiyatlarının çok yakında artacağını gösteriyor. En son Toyota'dan da bu yönde bir açıklama geldi, stokları erittikten sonra yeni gelecek otomobilleri zamlı satacaklarını söylüyorlar. Jazz'ın bu fiyatlarını birkaç ay içinde eskisi gibi algılamaya başlayabiliriz. Daha artmasın da!

Oğuzhan, aslında kullanılan plastik kalitesi bizim Jazz'lardakinden daha yüksek ama eski kasanın son versiyonundaki gibi "dokulu" değil düz olduğundan daha kalitesiz hissini verdiği bir gerçek. Yeni Ford Focus almış bir arkadaşımın arabasını incelemiştim, bu Jazz bana ondan daha rafine bir his verdi mesela.

İdris Bey, Honda'dan indirim konusunda pek umudum yok, geçtiğimiz senelerde bütün rakiplerinin harika indirim ve kampanyalar yaptığı sırada bile Honda TR Jazz'ın fiyatında hiç indirim yapmamıştı. Umarım bu sefer bizleri şaşırtırlar.

Idris NAKIP dedi ki...

Barış Bey,
Benimkisi sadece bir umut.. :) Belki ÖTV indirimi olabilir. 5 senelik Jazzımı hiç bir sorun veya şikayetim olmamasına rağmen yeni Jazzı gördükten sonra değiştirmek istiyorum. Tüketim çılğınlığı bu olsa gerek. Keşke hiç çıkarmasalardı diyorum.. :)

Adsız dedi ki...

Aynı sınıfta bulunan Peugeot 207,Opel Corsa ve Ford Fiesta'yla motor teknolojileri(özellikle tüketim) ve özellikle Fun'ın donanımı(vsa,cam tavan,otomatik klima,16 inch alaşım jant,havayastığı sayısı,usb girişi,cruise control)karşılaştırıldığında,ki diğerlerinde bunlar opsiyon olarak eklendiğinde fiyatlar Jazz ile yarışır hale geliyor.Peugeot her zaman problemli otomobiller üretti,Opel iyidir hoştur ama onun da zayıf tarafları yok değil,Ford kullanmadım ama kullananlar genelde mutlular.Ama genel teknoloji olarak Honda ve Toyota sonrasında Alman otomobilleri(kompakt sınıf ve sonrası)gerçekten kaliteli üretimler.Bugün almayı düşündüğüm araç Honda Jazz veya yeni City olacak.Özellikle yakıt tüketimi ve donanımı beklentilerimi fazlasıyla karşılıyor.Umarım 6 sene garanti de devam eder.Yurtdışındaki forumlarda da okuduğum kadarıyla Jazz için oldukça olumlu yorumlar var.Eski kasa Jazz'ın başarısı belliydi zaten,yeni modelin bu başarıyı ileriye taşıyacağını düşünüyorum.Yeni City geldikten sonra Honda'yı gerçekten tanıyan tüketici iki modelden birini tercih eder diye düşünüyorum.

Burak Kahraman dedi ki...

Duyduğum kadarı ile civic hachbacklerde kullanılan ve sorunlu olan i-Shift aynen Jazz'a da taşınmış. Sorunlar devam ediyormuş. Aracın seyir esnasında stop etmesi gibi bir honda motorundan beklenmeyecek problemler olabiliyormuş. Mutluhana gidip bu konuyu konuşmak gerekiyor sanırım :(

Adsız dedi ki...

arkadaşlar mrb.jazz larda şanzıman problemı oldugunu duydum.hatta birkaç servis bunuda dogruladı.bu konuda bılgınız varmı.bu arada INSALLAH eskı kasa jazz fıyatları düşerde almak nasip olur.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar uzun bir araştırmadan sonra ( ford fiesta adamın ocağına incir ağacı diker - opel corsa kesinlikle üstün alman teknolojisine ihanet inanılmaz derecede sürekli arıza - vokswagen polo kesinlikle kıyas edilmemeli başkada birşey yok rakip olarak ) gidip kendime 2009 model yeni kasa caz aldım standart modeli bile tatmin edici diğer saydığım firmalarda donanım paketi ile sunulan bazı özellikler hondajazz joy 1.4 ls de standart vede araç benzinli araç konforu arayanlar dizel ekonomisi sunuyor artı 2003 de ilk jazzımı aldığımdada araç beni oldukça mutlu etmişti şimdikinde torku daha fazla ve daha hızlı sürtünme kat sayısı daha az kesinlikle kıyas etmeyin vede bu arabayı yeniden inceleyin ben inceledim vede aracı aldım diğer alacak olanlarada şimdiden hayırlı olsun diyorum

Adsız dedi ki...

arkadaşlar,
bende yeni jazz sahibi biri olarak şunu söylemek istiyorum:
iyiki jazz almışım ve tüm yeni araba alacaklara tavsiye ederim.
fun düz modeli ve siyah rengi ile yeni jazzımın, arabasını değiştirecek durumu veya şartları olmadığından eski jazzlarına sıkı sıkıya bağlanan ve aşk derecesinde savunan arkadaşların içlerini cızlattığının da farkındayım.
herkese sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

hayırlı olsun honda jazz'ınız.
bu fiyat aralığı le insanlar başka yönlere kaymak zorunda kalıyor. mesela ben bu parayı bir araya getirip nasıl alıcam. yoksa sizden borc mu alsam:)

seangel dedi ki...

civigin sorunlu i-shift kesinlikle yeni jazza tasınmadı.yeni jazzdaki yeni yazılıma sahip i-shift in yeni versiyonu.Tum sorunlar duzeldildi deniyor.
otomatiklar 15 ocak degil 15 aralıkta geliyor.daha onceden sıraya girmiş olan sanslı kişiler aralıkta alacaklar. :)

Adsız dedi ki...

Yeni aldığım Jazz Fun'da araba kurcalandığı, darbe aldığı vs zaman devreye giren bir sesli alarm yok. Yetkili servislerde takılıyor mu , yoksa dışarıdan mı almak lazım?
Yeni Jazz'ın 1/43 ölçekli modelleri için www.modelissimo.de internet sitesine bakabilirsiniz. Başka yerlerde de satılıyor mu acaba?
Araba henüz yeni olduğu için gaza basmaktan korkuyorum da .. sanki vites büyütme/küçültme göstergeleri sürücüyü fazla yüksek viteste kullanmaya teşvik ediyormuş gibi geldi.
Bir de , el kitabının 162nci sayfasında elektrikli camlarla ilgili resimde ana kumanda düğmesi ve sürücü camı düğmesi ters gösterilmiş.

Adsız dedi ki...

i shift modelinde arka camlar otomatik değil galiba .
Camların otomatik olmaması aile imajına bence zarar verir.

Adsız dedi ki...

konuyla alakalı değil ama yeni bir konuyu nereden açacağımı bulamadım;

web'de " fit honda wheel bearing" diye bir arama yaptım , ilk karşıma çıkan site "http://www.gopetition.com/petitions/recall-all-honda-jazz-fit.html" lütfen buraya bir bakabilirmisiniz.

Saygılarımla,

Lemi ÇAĞLIBEKTAŞ

Barış Purut dedi ki...

Bilgi için çok teşekkürler Lemi Bey. Bu sanırım birinci nesilde bizim de sık sık arızalarını duyduğumuz porya rulmanı (veya bilyası) olsa gerek. Vakit bulduğumda iyice okuyup belki ayrı bir konu başlığı olarak açarım. Bu arada isterseniz siz de bu linki ve konuyu jazzcikardesler.com'da ilgili başlıkların altına taşıyabilirsiniz, orada uzun uzun tartışılmışlığı vardır.