Auto Express İngiltere'nin geleneksel tüketici memnuniyeti anketi Driver 2009'un sonuçları açıklandı. Geçen seneye kadar ilk 5'ten aşağı düşmeyen ve çoğunlukla 1. ya da 2. olan 2001 Jazz, ilk kez bu sene belirgin bir düşüşte. Kasanın geçmişteki inanılmaz başarılarına bakarak bu düşüşün kalitesizlikten değil, son 8 senede çıkan rakiplerden kaynaklandığını vurgulamak lazım. Sonuçlara geçelim:
- En iyi 100 otomobil listesinde birinci nesil Jazz, %87.24 ile 26. sırada. Birinci, %91.18 ile Jaguar XF.
- En başarılı firmalar listesinde Honda, 5. durumda. En başarılı firma yükselişini yıllardır istikrarlı bir şekilde sürdüren Skoda. Dipte ise istikrarlı düşüşünü yıllardır sürdüren Peugeot var. Renault ise sondan ikinci.
- Sınıflara göre en iyiler listesinde Jazz, yine ilk beşte. Skoda Fabia, Mercedes A serisi ve Mazda 2'nin ardından 4. olmuş. Beşinci sırada da Skoda Fabia var, ama eski kasası. Bu sıralamaya giremeyenleri hatırlatayım: Ibiza, Polo, Fiesta, Corsa, Grande Punto, Clio...
- Kategorilere göre yapılan sıralamalarda durum aşağıdaki gibi:
Performans: 94. olmuş. Listenin birincisi Porsche 911, sonuncusu VW Polo.
Yapım kalitesi: 100 otomobil arasında altıncı sırada. İlk beşte Lexus IS, Skoda Superb, Lexus RX, BMW 5 ve Honda S2000 var.
Giderler: 100'lük listenin 11. sırasında. İlk onun içinde Fiat 500, Toyota Aygo, bazı dizeller ve Prius var. Normal bir sonuç.
Sorunsuzluk: 5. sırada. Bu zaten Jazz'ın değerini yıllandıkça gösterdiği bir kategori. İlk dörtte ise Lexus IS, Toyota Prius, Kia C'eed ve Honda S2000 var.
Konfor: Listenin 75.'si. Bu aslında 100 otomobillik listenin kabaca pahalıdan ucuza sıralaması gibi bir şey. Volvo s60'ın birinci olmasını anlıyorum da, Focus'un 96., Astra'nın 97., Fiesta'nın 98., Colt'un 99. ve Note'un sonuncu olmasına şaşırdım.
Pratiklik: Jazz, 100'lük listede Land Rover Discovery'nin ardından ikinci.
Kullanım kolaylığı: Sekizinci. Daha iyi pozisyondaki yedi otomobil Mercedes, Lexus, Jaguar ve Land Rover modelleri.
Fren: Porsche 911 ve S2000'lerin tepelere oturduğu bir listede 67. sırada, yani sürpriz yok. Ama Passat ya da Focus gibi hiç tahmin etmeyeceğiniz otomobillerin üstünde, işte esas sürpriz orada.
Yol tutuşu: 71. sırada. Pozisyonu normal ama hangi modelleri geçtiği konusu yine kafa karıştırıcı.
Sürüş kalitesi: Ah, 95! Yeni kasada en çok geliştirilen yönün bu olması tesadüf değilmiş. Şehir içinde süspansiyon sertliğine yüksek hızlarda tekinsiz gidişi ve yan rüzgarlardan kolayca etkilenmesi de eklenince birinci nesilden bu konuda şikayet edenler hiç de az değildir.
Araştırma sonuçlarının adresini tekrar veriyorum; dikkatlice incelemenizi tavsiye ederim.
Peki yeni kasa Jazz acaba Driver Power 2010'da nasıl bir derece alır? Eski kasadan çok daha gelişmiş bir otomobil olsa da, birinci neslin rakipsiz olduğu günlerdeki kadar başarılı olabileceğine ihtimal vermiyorum. Çünkü Jazz'ın karşısında şimdi sıkı rakipler var. Örneğin Jazz artık 8 sene önce olduğu gibi açık ara farkla en az tüketen otomobil değil. Az tüketenlerden sadece birisi. Eskisiyle karşılaştırılmayacak derecede iyi yol tutuşu ve performansı var ama çağdaşları da bu konularda iyi. Geriye yapım kalitesi, sorunsuzluk ve pratiklik gibi 8 senedir Jazz'ın zaman zaman sınıfında, zaman zaman bütün sınıflar arasında zirveye yerleştiği kategoriler kalıyor. Ama Honda'nın açtığı yoldan giden yeni rakipler pratiklikte dengeleri değiştirebilir. Jazz artık bütün Honda modellerinin ve bütün sektörün içinde apayrı bir yere oturduğu dönemi kapatıyor olabilir. Yine iyi bir otomobil olarak kalacak - ama bu sefer belki de bir sürü iyi otomobilin arasında olacak.
Eğer çoğu kişinin olduğumu sandığı şekilde bir Jazz fanatiği olsaydım buna üzülebilirdim. Neyse ki değilim ve seviniyorum. Çünkü Jazz kötüleşmedi, rekabet aradaki açığı kapatmaya başladı. Gazeteci ağzıyla özetlersek, "tüketici kazanıyor."
Yine de bu listeleri iyi inceleyin; otomobil alırken yapım kalitesi ve sorunsuzluk gibi konularda diplerde sürünen modellere karşı temkinli olun. Performans gibi kategorilerdeki başarılar, şehirde sakince kullanılacak bir aile otomobili için pek önemli olmayabilir ama örneğin sorunsuzluk, ne tür bir otomobil alırsanız alın çok önemli bir kıstas olarak kalmaya devam edecek.
Skoda'nın son birkaç yıldır yükselişi ve bu ankette zirveye yerleşmesi, buna karşılık aynı ailenin üyeleri olan Audi, Seat ve VW'nin başarısızlığı çok ilginç. Markalar hakkındaki önyargılarımızı yıkmamız gerekiyor. takip edenler farkındadır, şurada kaç senedir Japon otomobilleri hakkındaki haksız yargıları, doğru bilinen yanlışları yıkmak için çok uğraştım. Aynısını fırsat buldukça Skoda için de yapmaya çalışacağım. Bunun için doğru dürüst bilgilenmem lazım, onun için de zaman lazım, yani uzun sürebilir.
07 Mayıs 2009
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
7 yorum:
merhaba baris bey, blogunuzu uzun sure takip ettim araba konusunda jazz tek alternatifimdi ancak yeni kasanin turkiyeye gec getirilisi nedeniyle alternatifleri golf ve auris olarak degistirip sonra auris te karar kildim gecen sece.. uzun bir aradan sonra blogunuza tekara bir gozattim ama sanirim siz de eski kasayi kullaniyorsunuz.. sizin gozunuzden yeni kasanin fark yaratan yerlerinin fotograflarini gormek isteriz.
Kemal Bey, öncelikle yeni aracınızı güle güle kullanmanızı dilerim. Eski Jazz'ımı dört seneden uzun bir süre kullandıktan sonra nihayet 2008 sonunda takasa verdim ve yeni kasa Jazz aldım. Amacım ille de Jazz almak değildi ama o sırada satışta olan otomobiller arasında fiyat / performans / donanım karşılaştırması yaptığımda benim ihtiyaçlarıma Jazz'dan iyi cevap veren bir seçenek bulamadım. Auris'le ilgili yorumlarınızı da mutlaka beklerim. Fotoğraf yayınlamak konusunda vakte ihtiyacım var, belki bir ara yapabilirim.
eski kasa , yeni kasa tüm honda jazz ları bu adresten bulabilirsiniz
Honda Jazz
Baris Bey, Blog sitenizi ilgiyle takip ediyorum, bilgi ve tecrübelerinizi paylasmakta gösterdiginiz caba icin tesekkür ederim.
Listeye göre Kia Ceed öne cikan bir arac, bu arac icin görüsünüz nedir, hic test etme imkani buldunuz mu? Acaba Türkiye'de satilan araclarla listeye dahil olan araclar arasinda farklilik sözkonusu olabilir mi dersiniz?
Mustafa Bey, C'eed hakkında bilgi sahibi değilim ama bu ankette gösterdiği başarıdan sonra kısaca bir inceledim. Tavsiye edilen bir otomobil. Mesela Fifth Gear, C'eed için "Kia'nın dönüm noktası" demiş:
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=202&model=1120&description=Kia%20c'eed%20SW
Ve arabayı şöyle yorumlamışlar:
http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?mnk=201_1&model=1120&desc=Kia+Ceed
Yorumlarına önem verdiğim bir diğer kaynak da Honest John:
http://www.honestjohn.co.uk/road_tests/index.htm?id=296
O kadar beğenmemiş ama ciddi bir eleştirisi de yok. Ancek sürüşünü Focus ya da Astra gibi Avrupalı rakiplerinden daha zayıf bulmuş.
Top Gear bazı yönlerden beğenmiş, bazı yönlerini eleştirmiş:
http://www.topgear.com/uk/kia/ceed
Eğer Jazz için yaptıkları eleştiriyle karşılaştırırsanız belki Kia için verdikleri puan daha bir anlam kazanır:
http://www.topgear.com/uk/honda/jazz
Yalnız Top Gear ister C'eed ister Jazz olsun, küçük aile otomobillerine karşı daima acımasızdır. Bazı eleştirileri, arabanın sadece havalı bir spor otomobil olmamasıyla ilgilidir. Yine de değerlendirmeleri genel anlamda önemlidir.
İyi günler Barış Bey;
Sözlükten okumaya başlayıp buradan devam ettim düşüncelerinize ve bu işten para almamanıza rağmen bu kadar güzel bi çalışma için ellerinize sağlık. Annemin 2006 hatchback civic'iyle araba kullanmayı öğrendiğim için az çok hondanın rahatlığına varmış durumdayım. Şimdi kendi arabamı alacakken jazz da karar kıldım (biraz da sizin sayenizde).
Teşekkür etmek istemiştim :)
Merhaba Dugu, nazik yorumunuz için çok teşekkür ederim. Faydam dokunmuşsa ne mutlu bana :)
Jazz'ı henüz almadıysanız ve sıfır ya da ikinci elle ilgili aklınıza takılan herhangi bir soru işareti olursa sözlükten, buradan veya yukarıda iletişim linkinde verdiğim email adresimden de her zaman sorabilirsiniz.
Yorum Gönder