30 Haziran 2009

Kısa haberler ve bir de Ford garipliği

Bir aydır güncellemeye vakit bulamıyordum, bari yaşadığımı belli edeyim dedim. Çok kısa notlar:

- Eski Jazz'ımın 4 seneden uzun süre içinde arıza çıkaran tek parçası kornası olmuştu. Yeni Jazz'da da arızalanacak ilk parça korna olabilir. Geçenlerde bir nedenle uzun çalmam gerektiğinde sesin hafifçe dalgalandığını duydum. Kornada bu kadar zor olan nedir ki?

- Japonya'da yeni Jazz ilk çıktığında yapılan bir test sürüşünde arabanın 180'le giderken de 80 km/s hızdaki kadar stabil olduğundan bahsediliyordu, birçoğumuz bir yanlışlık vardır, mümkün değil diye ciddiye almamıştık. Şöyle söyleyeyim, tamamen doğru.

- Maksimum torkun 2800'den 4800 devir / dakikaya taşınmasının avantajları otobanda ortaya çıkıyor. Araba yüksek vites, yüksek hız ve yüksek devir kombinasyonunda bile gaza bastığınızda hemen cevap veriyor. Sanki motoru 1.3 motor değil, sanki gücü 100 hp değil. Bunun bir diğer avantajı da yüksek hızlı yolculukta tüketimin gayet mantıklı seviyelerde kalması. Eski Jazz'ımda 9-10 litrenin üstünde tüketim görmeyi bekleyeceğim hızda yenisi 8'i geçmedi.

- İki hafta kadar sonra Bodrum yolundayız. Kesinlikle hızlı gitmem ama düşük tüketim denemesi yapmaya da niyetim yok. Yani hiç az tüketeceğim diye kendimi sıkmadan rahat bir yolculuk yapmayı planlıyorum. O koşullardaki tüketimi elbette yazarım. Ama daha farklı detayları yazmak niyetindeyim, mesela sıcak yaz güneşi altında cam tavan nasıl bir sonuç verecek? İstanbul'da durumdan memnunum, cam tavan açıkken tek rahatsız olduğum şey güneşin parlaklığı oluyor ama ister klimalı ister klimasız sürüşte tepemde eskiden sac tavan olduğundakinden daha yüksek bir sıcaklık hissetmiş değilim.

- Güneş altında beklemiş arabaya ilk bindiğimde tavan kapalı değilse içerisi sıcak oluyor elbette. Bu durumda cama dokunduğumda bazen el değmeyecek sıcaklığa ulaşmış oluyor. Ama hava ne kadar sıcak olursa olsun, harekete geçtikten kısa bir süre sonra camın sıcaklığından eser kalmıyor. Rüzgar, cam tavanı gayet çabuk soğutuyor.

- Paspasların sabitlenememesi ufak ama önemli bir sorun. Bu konuda 3. parti çözüm önerecekler varsa hemen denemeye hazırım.

Bu arada başka bir markayla ilgili çok garip bir sorun:

Bir komşum, ÖTV indirimi döneminde Ford Focus aldı. Yalnız aldıktan kısa bir süre sonra - boyanın "sabitlenmemiş" olduğunun (doğru terim bu mu bilemiyorum) farkına vardı. Arabanın kapı içlerinden bagajına kadar birçok noktaya dokunduğunuzda boya ele yapış yapış geliyor. Elinizi biraz sürterseniz arabanın boyası parmaklarınıza bulaşıyor. ÖTV indirimine araba yetiştirmenin bedeli bu olabilir mi? Burada olan şeyin acaba boyanın fırınlanmasının (ya da sabitlenmesi için artık her ne yapılıyorsa) aceleye getirilmesiyle alakası olabilir mi?

Arabadaki tek sorun bu değil. Mesela hiçbir koltuğun kumaş kılıfı yerine tam geçirilmemiş. Koltukların üstüne bu kılıf geçirildikten sonra yerinden oynamaması için takılan her ne parçası varsa, çıtçıt mıdır, çengel midir, başka bir şey midir bilmiyorum, işte o şey yerine takılmamış. Hem de hiçbir koltukta.

Komşum konunun üstüne gidince bu iki soruna da başka Focuslarda da rastlandığını duymuş.

Bu konuda daha fazla bilgi edinirsem yazarım. Bir ihtimal burayı okuyan ve aynı boya sorununu yaşayan yeni Ford sahipleri varsa bilgi alışverişinde bulunmalarını sağlayabilirim.

2 yorum:

Ulas Ergin dedi ki...

Turk mali ile Japon mali arasindaki fark olabilir mi sebebi?

Adsız dedi ki...

Focus Saarlouis ve Valencia'da ürtetiliyor. Avrupa dışında Rusya ve Kuzey Amerika'da da üretimi yapılmakta.

http://www.eurofound.europa.eu/emcc/automotivemap/