Yayıncılara film arşivi sağlayan Lulop.com'da Jazz'ın iki ayrı çarpışma testi filmini buldum. Büyük resmin altında göreceğiniz iki ufak resme tıklayarak önden ve yandan çarpmayı çeşitli açılardan tekrar tekrar seyretmeniz mümkün. Siteye üyelik zaten bedava ancak bu indirilemeyip sadece browser üzerinden seyredilen demo filmler için üyeliğe de gerek yok. Filmlere buradan ulaşabilirsiniz.
21 Aralık'ta Carkeys.co.uk sitesinde yayımlanan bir habere göre 2005 yılında Honda Avrupa'da 285,000 otomobil sattı. Bunların 80,000'i de Jazz. Bundan bir yıl önce Honda'nın Avrupa'da sattığı her dört modelden biri Jazz'ken şimdi bu oran daha da yükselmiş durumda. Şirket, yeni Civic'in de desteğiyle 2006 için 310,000 rakamını hedefliyormuş.
Bir Chinadaily.com haberi, üretilen bütün Jazz'ların %80'inin ve Accord'ların da %70'inin Japonya dışındaki yerel fabrikalardan çıktığından bahsediyor. Zaten Bloomberg'deki bir habere göre Fukui (Honda'nın büyük H'si), Kanada'daki (Alliston) ve Ohio'daki (East Liberty) fabrikalarının Jazz ve yeni Civic'i de üretecek şekilde genişletileceğini açıklamış.
Tamiya, Jazz'ın 1/24'lük (16 cm) ve çok detaylı bir modelini üretmiş.
Boomplustoys sayesinde de ilk kez uzaktan kumandalı bir Jazz'ımız oldu.
Öte yandan PaperCars adlı site de bu model çılgınlığına çok farklı ve neredeyse sıfır maliyetli bir alternatifle katılmış. "Çıkışını alıp kesmek ve yapıştırmak yeterli" desem ne olduğu sanırım anlaşılır.
Jazz, sadece 3-4 sene gibi çok kısa bir sürede dünyanın en çok satan otomobillerinden biri haline geldi, şu anda yakın zamana kadar dünyanın en çok satan arabası olan Toyota Corolla'yı da yıllık satışta geçmiş durumda. Devrimci bir tasarım, kaliteli işçilik / malzeme ve yüksek teknolojiyle birleşince insanlar mutlaka peşinden gidiyor. Bunlara bir de uygun fiyat eklenince Jazz yenilmez bir rakip oluyor. Türkiye'deki Jazz fiyatlarıysa ülkemizdeki akıl almaz vergiler yüzünden Amerika'da satışa çıkacak olanların yaklaşık iki katı. Amerika'daki Jazz'lar için belirlenen fiyat aralığı 9-12 bin dolar.
Yani yaklaşık 12,000 - 16,000 YTL arası.
Herkesi bir dakikalık derin sessizliğe davet ediyorum.
Bir son dakika eklemesi, metni kopyaladığım ancak adresini almayı unuttuğum kaynaktan aynen çeviriyorum:
"Honda, özelliklerini ısrarla açıklamadığı ve fotoğraflarını basına dağıtmadığı Fit'in lansmanını 8 Ocak 2006'da Detroit Motor Show'da yapacak"
Buradan Amerika'da satılacak Fit'lerde bazı ciddi değişiklikler mi olduğunu anlamamız gerekiyor? Şayet Amerika'da Fit'la aynı zamanda çıkacak olan Yaris ya da Nissan Versa gibi arabaların bütün detayları daha DMS başlamadan çok önce açıklanmıştı.
24 Aralık 2005
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
2 yorum:
Yazık kardeşim; bir jazz'a bu kadar eziyet edilir mi? Bir önden bir de sağdan darbe..:) İçimiz cız etti..:) Şaka bir yana önden gelen darbe kabine gelene kadar bayağı enerjisini kaybederek, kabine çok az yansıdı ve kabinde ki hasarın bir kısmı kalıcı bir kısmı da geri dönen tipte oldu. "First man than machine" (önce insan sonra makina) prensibini görür gibi oldum....
Yan darbe çok krtik tabi ki çünkü burun gibi darbe enerjisini emecek ya da diğer tabiri ile soğuracak bir bölüm yok, çelik barlar ve direkler burada darbeyi karşılıyor. Yan darbede daha kırılgan olabileceğini düşünmeme rağmen, düşündüğümden daha başarılı gördüm jazz'ı....
Bu aracı kaskosuz kullanmamak lazım, çünkü kaza anında kendinden çok bizi düşünüyor gördüğümüz kadarıyla...:)
Oğuzhan, bana sorarsan üç tekerlekli bisikleti bile kaskosuz kullanmamak lazım :) Kasko yaptırılır, araba galeriden öyle çıkarılır, en doğrusu budur...
Bir de bu kaza testlerini seyretmek önde olsun arkada olsun kemer takmanın ne kadar hayati olduğunu anlamak açısından da şart sanki...
Yorum Gönder