Son aylarda yabancı otomotiv basınını en çok meşgul eden konunun özetidir:
ABD, 8 ocak'taki Detroit Auto Show'da küçük ve süpermini otomobil sınıfıyla 30 yıl aradan sonra tekrar tanışıyor. En çok satış yapacağına inanılan üç otomobil, Nissan'ın Versa'sı, Honda'nın Fit'i (Jazz) ve Toyota'nın Vitz'i (Yaris).
Peki sorun ne? "Big 3" (Büyük üçlü) adıyla anılan General Motors, Ford ve Chrysler'ın bu ufaklıklarla rekabet edebilecek kalite, fiyat ve donanımda modelleri yok gibi. Ford ve GM toplu işten çıkarma sinyallerini verirken, Chrysler yakayı şimdilik iki çarpıcı Dodge modeliyle sıyıracak gibi duruyor.
Bunların ilki, 70'lerin efsanevi Challenger'ının bozulmadan yenilenmiş versiyonu. Dodge bu modelle hem eski ihtişamını yakalamayı, hem de büyük ve güçlü arabalara olan ilgiyi tekrar canlandırıp sektöre genel bir fayda sağlamayı hedefliyor.
İkinci kurtuluş planıysa küçük otomobillere 50-60 cm büyük bir rakip olarak üretilen VVT ve CVT'li Dodge Caliber. Bu modelin Amerika için nasıl büyük bir devrim olduğunu anlatmak için şu detay yeterli olacaktır: Caliber, 4 silindirli benzinli motor kullanan ilk Chrysler grubu modeli. (Dodge, isim tutarlılığı konusunda çok başarılı: Charger, Challenger, Viper, Magnum, Sling Shot ve Caliber!)
Önümüzdeki bahar, Japon ve Amerikan üreticiler arasında sıkı bir çarpışma yaşanacak. Ancak Japonlar en yakın rakiplerinin yarı fiyatına ve daha da zengin donanımla geldikleri için şimdiden 1-0 öne geçmiş durumdalar. Bu pazar savaşının ne gibi sonuçlar doğuracağını yakın bir gelecekte göreceğiz.
05 Ocak 2006
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder