25 Ocak 2006

Jazz'a kardeş geliyor

Honda bugün (25 Ocak 2006) , özellikle Avrupa pazarına yönelik ve Jazz'dan küçük bir model üreteceğini duyurdu. Model, Asya'da büyük başarı elde eden Life'ın platformu üzerine inşa edilecek, ancak batılı sürücülerin yüksek hız alışkanlıklarını karşılayabilmek için 660 cc yerine 1.0 litrelik motorla donatılacak.

Belli ki Honda, aynı platformu ve motoru paylaşan Toyota Aygo, Citroen C1 ve Peugeot 107 şaheserlerinin karşısına "Küçük araba öyle değil böyle yapılır" dedirtecek türden bir modelle çıkacak.

Life'ı inceleyerek bu yeni model hakkında fikir sahibi olabiliriz, içerik japonca olsa da resim ve grafikler hepimizin anlayacağı dilde:
1, 2, 3, 4, 5, 6

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Honda'nın Jazz'da kullandığı i-dsi motorlar yaklaşık olarak litre başına 59-62 beygir arası güç üretiyor. Düşünüyorum da, bu otomobil için 1.0 litrelik ve 62 beygir gücünde i-dsi bir motor geliştirilse, üstüne üstlük otomobil 800 kg civarında bir ağırlığa sahip olsa, nefis bir şehir otomobili olurdu. Şehir dışı kullanımda da sakin kullanan kişiler için hiç bir sıkıntı yaratmazdı. Sadece tekli yollarda sollamalarda problem yaratırdı ki otomobil şehir kullanımında o kadar mükemmel özelliklere sahip olurdu ki bu kadarcık dezavantaja da katlanılırdı. Of of...

Barış Purut dedi ki...

Umarım japonların kei-car kavramı ufak ufak bize de gelir de gerçek düşük tüketimle tanışırız. Bu 107'ler filan onların yanında benzini içer gibi kalıyor. Ancak bizim millet bu benzin fiyatlarına rağmen büyük araba diye ölüyor, çok zor.

Toplumların eğitim düzeyi yükseldikçe otomobil boyutlarının küçüldüğünü biliyor muydunuz?

Adsız dedi ki...

Doğrudur. Çünkü eğitim düzeyi yükseldikçe mantıklı düşünme ve karar verme yetisi artar. Hep söylerim: Yaptığı kilometrenin %90'ını şehir içinde yapacak bir sürücünün uzun yol performansına yönelik bir otomobil almasi ve bunun icin sehir ici performansindan ödün vermesi çok saçma. Yılda bir kere gideceğin yere 7 yerine 9 saatte git ama bütün yıl maaşı benzine yatırma, bütün yıl şehir içi trağinde arabayı nereye sokacağını düşünmekten kaşıntı basmasın. Bilmiyorum ya, siz söyleyin çok mu aykırı dşünüyorum?

Barış Purut dedi ki...

Wikipedia'nın Kei Car sayfasına baktım, ilginç bilgiler var, ayrıca bu türün nasıl ortaya çıktığı da anlatılıyor:

http://en.wikipedia.org/wiki/Keicar

History of regulations
July 8, 1949
o Maximum length — 2.8 m
o Maximum width — 1 m
o Maximum height — 2 m
o Maximum engine displacement — 150 cc (four-stroke), 100 cc; (two-stroke)

July 26, 1950

o Maximum length — 3 m
o Maximum width — 1.3 m
o Maximum displacement — 300 cc; (four-stroke), 200 cc; (two-stroke)

August 16, 1951
o Maximum displacement — 360 cc; (four-stroke), 240 cc; (two-stroke)

April 4, 1955

o No further differentiation between two- and four-stroke: all up to 360 cc

January 1, 1976

o Maximum length — 3.2 m
o Maximum width — 1.4 m
o Maximum displacement — 550 cc

March, 1990

o Maximum length — 3.3 m
o Maximum width — 1.4 m
o Maximum displacement — 660 cc

October 1, 1998

o Maximum length — 3.39 m
o Maximum width — 1.48 m
o Maximum height — 2 m
o Maximum displacement — 660 cc
o Maximum power — 64 hp