ABD'de önümüzdeki sonbahar çıkacağı duyurulan Fit'in yeni açıklanan özelliklerini aşağıda okuyabilirsiniz. Bunların bir kısmı bütün Jazz'larda göreceğimiz şeyler, diğerleriyse sadece Amerika'ya özgü. Sonbahar başında çok daha detaylı bir liste yayınlanacak.
- Çift kademeli 6 hava yastığı, aktif başlıklar, VSA, EBD ve OPDS (yolcu konumunu belirleme sistemi) bütün modellerde standart. Böylece 2008 sonunda Honda'nın ABD'de sattığı bütün modellerde VSA (vehicle stability assist) ) standart hale geliyor.
- En düşük donanımlı modelinin fiyatı, eski kasanın giriş modeliyle aynı olacak. Sunulan seçeneklerin fazlalığıyla tavan fiyat daha artıyor.
- Sesle kumanda edilen Navigasyon sistemi ortanca modelden itibaren standart.
- Yeni 1.5 I-VTEC 120 hp, Honda Amerika'nın ifadesiyle performans / yakıt tüketimi oranı en başarılı motor. Düz modelinde yaklaşık 8 saniyelik 0-100'e karşılık bizdeki 1.3 motorlu Jazz'lar kadar tüketimi olacak.
- ABD'deki otomatiklerde CVT seçeneği yine yok.
- Bütün modellerde USB bağlantı standart. MP3 çalar bağlamak şart değil, sistem USB'den bağlanan herhangi bir depolama birimindeki (ister hard disk, ister USB bellek) şarkıları da çalıyor.
- Arkadaki üç başlık da tamamen koltuğa gömüldüğünden başlık çıkarma ya da ön koltuğu ileri kaydırmaya gerek kalmadan tek hamlede kargo moduna geçiliyor.
- Artık 14 ve 15 yerine 15 ve 16 inçlik jantlarla geliyor.
- Az sayıda da olsa şikayet alan direksiyon hissizliği giderilmiş (ölçüsü nedir bilinmez) ve en önemlisi de zaten efsanevi bir yol tutuşa sahip 1.5 çok daha kıvraklaştırılmış. (İngiliz basını benzer yorumları yeni 1.3 için de yapmıştı)
Belki de en önemlisi, artık Fit ve Jazz'ın da CR-V, yeni Civic HB ya da Legend gibi üst düzey Honda modellerinde kullanılan ACE gövde yapısıyla üretilmesi. Bunun en önemli avantajları, yaya ve yolcu güvenliğinin daha da artması. Fit ACE yapısı sayesinde artık sadece iç hacmi, donanımı ya da malzemeleriyle vs. değil, sürüşte verdiği genel tokluk hissiyle de üst sınıflarla kapışmaya başlayacak.
21 Mart 2008
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
5 yorum:
Barış eline sağlık.... Eğer Honda Türkiye standarttan donanımlısına kadar geniş yelpazede bolca seçenek sunabilirse ve standart donanım yine aynı fiyatlara yakın olursa, jazz ciddi satış rakamları yakalayabilir Türkiyede. Tabi tırnak içinde herhangi olağanüstü bir gelişme olmadığı sürece...
Teşekkürler Oğuzhan,
Bir aksilik olmazsa arabamı önümüzdeki aylarda yenilemeye hala kararlıyım ama Jazz mı yoksa başka bir araba mı alacağıma kesin karar verebilmiş değilim, tabi senin de olasılık payı bıraktığın sebeplerden dolayı. 30-31.000 YTL'lik Elite'in dengi bir yeni Jazz anlamsız derecede pahalıya (örneğin 34-35) gelecek olursa bir durup düşünürüm. O fiyat seviyesine çıkıldığında gerçekten çok fazla seçenek var. Elbette bizimkilerin esnekliğinin ya da masrafsızlığının çok gerisinde kalıyorlar ama bazıları da gerçekten almaya değer otomobiller.
Barış Bey, bana jazzı sevdirdiniz, bu ayrıntılı ve hoş günlüğünüz için elinize sağlık. Geçmişe dönük olarak ilk gününden itibaren keyifle okuyorum. Jazzımıza kavuşmayı da sabırsızlıkla bekliyorum. Hayırlısıyla 15 gün içinde. Artık yıllar yıllar sonra da, yeni kasa nasip olur belki.
Cem Soydemir
Barış bende size canı yürekten katılıyorum.Şimdilik bekle gör politikası içindeyim.Arabamın kredisi önümüzdeki yıl bitecek.Ama yeni model çıkmadan elden çıkarmayı düşünüyorum.2006 model sport.35000 km de şu an.düşüncem ağustos gibi en geç satmak.ama alacağım araç konusunda kararsızım.daha üst ve oturaklı bir kasa.yol tutuş.performans ve ekonomi karşımı bir araç düşünüyorum.Kafanızdaki aşağı yukarı markalar ve modeller belirlenmiştir.Bunlardan biraz bahsetsen sevinirim.saygılar.
Sayenizde; Bende yeni honda jazz almayı düşünenlerdenim. Ancak yeni jazzın ne zaman Türkiye ye geleceği ve fiyatları konusunda net bir bilgi yok. Honda türkiye den de net bir cevap yok, beklemeye kararlıyım. ne de olsa honday değer (inşallah)
Barış bey bilgi paylaşımlarınızdan ötürü çok teşekkürlerimi sunarım sizi ilgiyle takip ediyorum.
Yorum Gönder