07 Mart 2008

Yeni Jazz'ın en dişli rakibi Meriva olabilir mi?

Meriva'nın 2. nesil Jazz'la yakın zamanlarda çıkması beklenen yeni kasası, eskisinden çok farklı bir otomobil. Hem geliştirilmiş, hem de gerçekten güzelleşmiş. Henüz yolcu kabininin ya da bagajının hacmi açıklanmadı. Jazz'ın Magic Seats'ine rakip olabilecek bir koltuk sistemi bulunup bulunmadığı da belli değil. Ama suicide door tarzında öne doğru açılan arka kapıları, özellikle çocuklu ailelerin hayatını gerçekten kolaylaştıracak çok önemli bir özellik. Özellikle 2009'da küçük / süpermini sıfır otomobil almayı planlayanların çok zengin seçenekleri olacağını şimdiden söyleyemek mümkün. 

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Barış Bey,otomobil programında ayrıntılı olarak gördüm;yeni Meriva'nın koltukları aynı Jazz gibi işlevsel,koltuklar rahatlıkla farklı şekillerde yatırılabiliyor ve arka zemin tamamen düz oluyor.Diğer markalarda süper mini sınıfının önemini kavramaya başladı.Honda Jazz'ın donanımını yüksek tutmazsa işi biraz zor.
Yusuf ÇEVİK

Barış Purut dedi ki...

Varsın Jazz'ın işi zor olsun, taraftarı değiliz ya, bedelini ödeyip aldık. Bizim de seçeneklerimiz bollaşsın :) Bu olaya net bakışım budur.

Geçen gün yıllarını otomobil dergiciliğine vermiş bir arkadaşımla konuşurken de Meriva'nın ne kadar güzelleştiğinden ve yakında gelecek diğer alternatiflerden bahsettim. O da özetle "Honda'ya alıştıktan sonra Opel seni kesmez," dedi. "Doğrudur," dedim, "60.000 km'ye geldim ve hala bir sorun yaşamış değilim." O da 200.000'i de sorunsuz devireceğimi söyledi. Bunun abartı olmadığını yabancı forumlarda yazıştığım ve Jazz'ıyla 200.000'i de çoktan geçmiş insanların ifadelerinden tahmin ediyorum. Bu çok önemli bir kriter.

Otomobil seçerken dikkat ettiğim çeşitli unsurlar var. Güvenlik olmazsa olmaz (Cherry filan almıyorsanız artık neredeyse her marka belirli bir standardı sunuyor). İşlevsellik çok önemli. Fazladan donanıma da asla hayır demem.

Yalnız yeni alacağım otomobilin şu anda kullandığım Jazz'ım kadar sorunsuz olması da benim için kesinlikle güvenlik kadar tartışılmaz bir şart. Yeni Meriva gerçekten alımlı bir süpermini MPV. Ama Opel sorunsuzluk konusunda güvenmediğim bir marka. Birileri yeni Meriva alsın, hiç değilse 20-30 bin km yapsın, genel bir fikir oluşmaya başlar. Araba sorunsuz çıkacak olsa bile Opel'in servislerini birinci elden tecrübe etmiş bir tüketici olarak içim rahatlamaz ya, o ayrı.

Geçenlerde yeni Bravo'yu (Fiat) inceledim. O da işlevsellik ya da hacim konusunda 10 yıl öncenin arabalarına göre bir artı sunmasa bile fiyatına göre sunduğu motor seçenekleri ve donanım açısından kesinlikle çok cazip bir model. Dizelden nefret edene dizel sevdirecek, küçük hacimli motorları zayıf bulanlara yeminini bozduracak inanılmaz seçenekleri var. Yıllardır beğendiğim ilk Fiat modeli diyebilirim. Ancak alabilmek için gerçekten de markasıyla gelen riskleri kabullenmek gerekiyor.

Arabamı bu sene değiştirmeyi planlıyorum (çünkü hala sorunsuz). Bundan sonra ne alacağım konusunda da alternatifleri tarıyorum. Yeni Jazz'ın buraya gelmesiyle birlikte seçenekleri değerlendireceğim.

Mesela Nissan Note hem kullanışlı ve sorunsuz, hem de uygun fiyatla zengin donanım sunan bir model. Yalnız yaşadığım semtin yakınlarında hiçbir Nissan servisinin bulunmaması benim açımdan eksi puan. Dakikanın değerli olduğu hayatlarımızda bu da çok önemli, en azından benim için.

Adsız dedi ki...

Ocak sonunda Astra'sını satmak isteyen bir arkadaşıma Jazz aldırdım.Şimdi benden daha fazla Jazz muhabbeti yapıyor.Tabii bizde olmadığı için biz onun kadar yapamıyoruz :) Meriva Opel'in bu güçsüz ve çok yakan motorları (twinport bile olsa) ile satıldığı sürece Jazz'ı yakalayamaz.Üstelik işlevsel koltuk sisteminin olması ve dış görünüşünün modernleşmesi ile Jazz'ı tehdit etmesi de rekabeti arttıracağı için tüketicinin işine de gelir.
Yusuf ÇEVİK

Adsız dedi ki...

Barış Bey selamlar, ben bugün (dün) yeni Jazzıma kavuştum. İlk Jazzımı 102,000 de 15 gün önce sattım. kornası dışında hiç değişen parçası yoktu (yağlar, filtreler, 2 defa ön, 1 defa arka balatalar dışında). Bundan daha iyi referans olmaz dedim yine Jazz aldım. Yeni Jazz bana da çok cazip gelmişti. Ancak, yeni Jazz'ın ilk makyajını geçirmesini beklemeye karar verdim. Yani 3 yıl. Şimdiki Jazzın ilk versiyonlarında olmayan bir sürü özellik 2. ve hatta 3. versiyonda ortaya çıkmıştı. 3 yıl sonra, daha 3 yıl garantisi olan bir Jazzı daha kolay satabileceğimi düşündüm. Tabii, çok düşük bir olasılık ta olsa, yeni motor ve yeni cvt nin çıkabilecek sorunlarınında bu süre içinde giderileceğini de düşündüm.

Saygılar
Ahmet Aksoy

Selim TOKGOZ dedi ki...

Güncel Meriva Jazz'a rakip değil ki yenisi olsun. Meriva bu kadar dar iç mekanı 1300 kilo pahasına sunan neredeyse tek model. Verimlilik açısından gerçek bir fiyasko. Yenisi de şöyle temizinden 1400 olur artık. Çekiciliğe gelince, bu tuğlayı albenili bulanlara acıyorum :)
Ahmet Bey, 102 bine sorunsuz gelmiş arabanızı neden değiştirdiniz?

Adsız dedi ki...

Selim Bey, "şiddetli geçimsizlik" desek. :)

Şaka bir yana, şirketten geçen yılın primini alınca, "bundan sonra artık sorun çıkarmaya başlar endişesi, 6 yıl garantinin cazibesi, yeni araba kokusunun dayanılmazlığı" ve primin ancak bu işe yetecek kadar olması diyebiliriz. Hem eskisi de kirlenmişti. :)

Saygılar
Ahmet Aksoy

Nazmi dedi ki...

İkinci el olarak 3 yıl önce 7.500km'de aldığım, 2003 model Jazz'ım var. Şu an 37.500km'de. Geçen gün iki arka lastik bilyesini değiştirmek zorunda kaldım. Normal midir? Servis 1 milyara yakın para istedi. Ben dışarıda Çin malı iki tane buldum. 230YTL'ye değiştirdim.
Saygılar
N.Arslan