20 Eylül 2008

2009 City: Resmi bilgiler

Honda Hindistan'ın City için yayınladığı basın bülteninden önemli bilgiler (İngilizce'den çeviri):

- Yeni Honda City'nin Avrupa lansmanı Ekim ayında İstanbul Otomobil Fuarı'da yapılacak ve seçilmiş pazarlarda Ocak ayında satışa sunulacak.

Yorum: Jazz'ın Avrupa versiyonunun tanıtımı Paris'te yapılırken City'ninki de İstanbul'da gerçekleşiyor. Hangisinin daha çok batı, hangisinin daha çok doğu pazarlarına yönelik olduğunu ifade etmenin pratik bir yolu olarak görülebilir. Türkiye'nin Ocak ayı için seçilmiş pazarlardan biri olup olmadığıysa belli değil...

- Yeni Accord'un görsel öğelerinin kullanıldığı City, yeni nesil 1.4 I-VTEC motoruyla daha güçlü ve daha performanslı. Yeni Jazz'da da kullanılan 100PS'lik motor, City'ye eski motordan 17PS daha fazla güç sağlıyor. Otomobilin 0-100'ü, düzde 1.6 saniye iyileşerek 11.8'e, otomatikteyse 0.5 saniye iyileşerek 14.7'ye ulaşmış durumda.

Yorum: Hem yeni motorun hızlanmaya katkısı, hem de eski motorla eski şanzımanın sağladığı gerçek hızlanma değerleri konusunda ilk kez doğru bir bilgi ediniyoruz. Öğrendiğimiz nedir? Eski düz 1.4 City'nin 0-100'ü 13.4, CVT'ninki ise 15.2 imiş. City Jazz'dan daha ağır bir otomobildi. Şimdikinin de öyle olduğunu tahmin ediyorum. Yeni 1.4 Jazz için 0-100 düzde 11.8'den, I-SHIFT'te ise 14.7'den iyi olacak gibi düşünebiliriz. CVT'nin düzle aynı hızlanmayı sunduğu efsanesi bir kez daha çöktü diyebiliriz. Ve bu hızlanma farkları da beni düzle devam etmeye rahatlıkla ikna ediyor.

- Düz vites, mevcut düz şanzımanın geliştirilmiş bir versiyonu: Daha yumuşak vites geçişleri için karbon senkromeç ve optimize edilmiş vites oranları. Tamamen yeni otomatik şanzımanda da güçlenen motora uyumlu bir yazılımı ve vites oranları var.

Yorum: Hatırlayan var mı bilmiyorum ama eski kasanın düz viteslisi, Amerika'nın en iyi düz şanzımanlı otomobili ödülü almış bir model. Şimdi daha da geliştirilmiş. Nasıl daha da yumuşak olacak hayal edemiyorum ama bu güzel bir haber! I-SHIFT'in öncesini bilmediğim, örneğin bir Civic HB kullanmadığım için yorum yapamıyorum. Ama bazı şikayetler olduğu biliniyordu.

- Yeni City, ödüllü yeni Jazz'ın platformunu temel alıyor ve Jazz'da kullanılan yeni teknolojilerden faydalanıyor. Daha yüksek güvenlik sağlayan ACE şase yapısı, farklı yükseklikteki araçlarla çarpışma sırasında iki araçın yolcularını da daha iyi korurken daha gelişmiş sürüş ve yol tutuş özellikleri getiriyor.

Yorum: Yüksek araçlarla çarpışmada daha az zarar görme veya daha alçak araçlarla çarpışmada daha az zarar verme, bildiğim kadarıyla yıllar önce ilk Volvo'nun el attığı bir konuydu. Gelecekte bu konuda çıkarılacak düzenlemelere uymayan otomobiller Avrupa ve Amerika'da satılamayacak. İsterse 2 Euroncap puanı almış olsun, Bir SUV'nin 5 yıldızlı bir binek otomobiline yandan ve yüksek bir süratle çarpması korkunç sonuçlar doğuruyor. Binek otomobillerinin darbelere daha yukarıda direnebilmeleri gerekiyor. Büyüklerin de daha az zarar vermeleri. Ancak bu güvenlik detayı, City'nin basın bülteninden alıntılar yaparken kısaca geçiştirilmeyi haketmiyor. Daha fazla bilgi ve örnekle ileride yazmayı planladığım bir konu bu.

Sonuç: Daha güçlü, hızlı, ekonomik, güvenli, iyi yol tutuşlu, konforlu ve donanımlı aile arabaları yolda. Sadece Jazz ve City'den bahsetmiyorum. Mazda'dan Citroen'e kadar bir çok firmanın harika küçük otomobilleri gelmek üzere. Daha önce de yazmıştım, 2009 ve sonrasında yeni otomobil alacaklar, seçenek bakımından çok şanslı olacak. Megane ve Corolla gibi kompakt otomobiller almayı düşünenlerdan giderek daha fazlası ihtiyaçlarının karşılığını küçük sınıfın üyelerinde bulmaya başlayacak.

Ve bir hatırlatma: Paris Fuarı'nda yeni Jazz'la birlikte yenilenmiş bir Note da görücüye çıkıyor.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Barış bey, bu haberde City için kullanılacak otomatik vitesin İ-Shift olacağına dair bir bilgi yok..Teknik verilere bakacak olursak düz vites City 1.6 sn daha iyi hızlanma değerine sahipken bu değer otomatik City'de sadece 0.5 sn..Burdan şu sonuçları çıkarabiliriz; Ya İ-shift CVT'den daha yavaş bir şanzıman?? Ya da Yeni City'de İ-shift değil, CVT kullanılacak??..Bana ikinci şık daha mümkünmüş gibi geliyor, çünkü bir otomatik şanzıman düz vitesine kıyasla hem daha ekonomik hem de daha yavaş olamaz..Otomatik versiyon 3 sn daha yavaş ise vites geçişleri bir o kadar daha yavaş demektir ve bu durumda yakıt tüketimi de bariz bir şekilde daha fazla olmalı..Oysa İ-shift'in manuel vitesten daha ekonomik bir yakıt performansı sunduğunu biliyoruz.. Kenan

Barış Purut dedi ki...

Şimdi ufak bir araştırma yaptım, net bir bilgi yok ama en azından Tayland'da satışa sunulan City için "5 speed automatic" diye bir ifade geçiyor. CVT olmadığı kesin ama I-SHIFT de olmayabilir:

http://world.honda.com/news/2008/c080910All-New-CITY-Thailand/