Jazz'ın sedan versiyonu olan City (Fit Aria), 2005 sonunda yenilenmiş haliyle Türkiye'de satışa sunulacak. Deneme üretimi Nisan'dan beri devam eden City, Gebze fabrikasında Civic'ten sonra üretilen ikinci "yerli" Honda'mız olacak.
Küçük sınıf bir sedan olan City'de, orta sınıf sedanların çoğundan büyük (tam 500 litre) bagaj olacağını öğrenmek Jazz sahiplerini şaşırtmayacaktır. Bu rakamı geçebilen nadir orta sınıf sedanlarından biri olan gayet iri yapılı Jetta bile (Bora'dan tam 18 cm uzun) 527 litre sunuyor (bazı kaynaklarda 516 lt). Honda'nın Jazz'la başlattığı "bir üst sınıfın hacmini ve donanımını altetme" anlayışı, City'yle devam ediyor.
Sedan otomobillerin çok tutulduğu Türkiye'de, temelleri Jazz'a dayanan City'nin bir "çok satan" olacağını söylemek için kâhin olmak gerekmiyor. Dahası, çok satan "sedan bir Jazz" sayesinde otomobillerimize aksesuar üreten üçüncü parti firmalarda da artış olabilir. Tek endişe edilebilecek konu, bazen diğer marka ve modellerde olduğu gibi sedanın varlığının hatchback'in satışını ve ikinci el değerini aşağı çekme olasılığı. Ancak Jazz City'den o kadar farklı ve kullanışlı ki, bu tür bir "terazi hareketi" olmayabilir de.
Not: Daha detaylı bilgi için CNN Türk'teki 21 Eylül tarihli haberi okuyabilirsiniz.
27 Eylül 2005
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
1 yorum:
Tek ciddi fark City'nin bir sedan olması. Jazz, City'den daha yüksek bir araba ve koltuklar yatırıldığında çok büyük bir yükleme alanı elde ediliyor. City'de de aynı depo yerleştirmesi ve dolayısıyla koltuk numaraları var ancak daha alçak ve neticede sedan olduğundan daha farklı bir kullanış şekli sunuyor. Neticede Türkiye sedanların daima çok daha fazla sattığı ve hatchback'lerin de hala "kadın arabası "olarak görüldüğü, anlaşılması zor bir pazar.
Yorum Gönder