Hatırlarsanız en son ölçümlerimde 90 km/s sabit hızda 3.9, 80'de de 3,4'e kadar inebiliyordum. Bugünün havasından mıdır suyundan mıdır bilinmez ancak boş yollarda defalarca tekrarladığım ölçümlerde bu değerleri tekrar tekrar 3,2 ve 2,7 lt/100km olarak ölçtüm. Bütün gün boyunca şehir içinde kullanmama rağmen ortalamam da 5,4 litreden yukarı çıkmadı. Daha önce "Ekstra bir durum olursa yazarım" demiştim, bu da yeterince ekstra bir durum. Jazz'ım şu anda 18.000 km'ye dayandı, son sabit hız ölçümlerini 2-3 bin km önce yapmıştım.
Alakasız bilgi: Bizde Comfort modeliyle verilen nefis jantların (zaten bence Elite'in tek zayıf noktası fazla kibar tasarımlı jantları) Japonya'da en üst model olan sportif 1.5 vtec'lerde kullanıldığını öğrendim. Model hiyerarşisine uymadığı zaten açıktı!
21 Eylül 2005
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
4 yorum:
sabit hiz olcumunden kasit: jazz'i surerken (dikkat: artik otomobil veya raba demiyorum :-)) km'yi sifirlayip 90 veya 80 km'de sabit surmek mi? yoksa calistirdiktan sonra normal hizlanma surecini takiben 90 veya 80 km sabit hizda surmek mi?
Birinci dediğiniz gibi, 90 km/s sürate çıkınca orada kalıp sıfırlıyorum. öbür türlü bilimsellikten uzak bir ölçüm olurdu, kimisi bir dakikada, kimisi 10 saniyede çıkar 90'a, vites / devir kullanımı da çok etkiler, ortak bir veriden sözetmemiz zorlaşırdı..
Barış;
Kullandığım sürece edindiğim izlenimlerime göre anlık ölçümler konusunda göstergenin çok hassas ve doğru olduğunu sanmıyorum...
Haklısın Oğuzhan, ben de genellikle boş yolu bulunca ve 5-10 dakika süreli yapmaya çalışıyorum...
Yorum Gönder