05 Nisan 2007

Driver Power 2007 sonuçları...

Auto Express okurları arasında gerçekleştirilen Driver Power anketinin 2007 sonuçları belli oldu.

- Jazz, sınıfında tam puanla birinci.
21 üzerinden ya da 7 üzerinden filan değil, çok detaylı bir ankette yüz üzerinden yüz. 2001'in başında çıktığından beri sadece ufak yenilenmelerden geçen Jazz'ın piyasadaki 7. yılında sınıf birinciliğini hâlâ kimselere kaptırmamasına ve yerinin biraz olsun sarsılmamasına hem Honda'nın başarısı, hem de rakiplerinin beceriksizliği olarak bakmak mümkün. Renault'sundan Mitsubishi'sine çeşitli firmalar Jazz'ın klonlarını yapmaya yeltendi. Hepsinin toplam satışı, Jazz'ınkinin yarısını ancak yakalamıştır desem iyimser olurum.
İkinci nesil Jazz bu başarıyı devam ettirebilecek mi? Nefesimi tuttum, bekliyorum. Bir sonraki tasarımını bu kadar büyük bir merakla beklediğim bir diğer şey de iMac.

- Skoda ve Lexus'ın ardından 28 üretici arasında en iyi üçüncü firma seçilen Honda'nın Jazz, Civic HB ve S2000 modelleri sınıf birinciliği, Accord da üçüncülük kazandı.
Çarpıcı bir başarı, sürpriz olmadığını da sanırım otomotivde olup biteni biraz takip eden herkes biliyor.

- Oylamaya sunulan toplam 100 modelin arasında Jazz, 10. olarak 2001'den bu yana ilk kez ilk 5'ten çıkmış oldu.
• İlk on şöyle: 1- Skoda Octavia, 2- Lexus RS, 3- Honda S2000, 4- Honda Civic HB, 5- BMW 5 serisi (yeni), 6- BMW 5 serisi (eski), 7- Mazda 6, 8- Toyota Corolla, 9- VW Golf: -Skoda'nın birinciliği kimseyi şaşırtmasın. Çoğumuzun bilgisizlikten ya da eski olumsuz imajından dolayı burun kıvırdığı bu marka, aynı genleri taşıyan kardeşleri Seat, VW ve Audi'den çok daha sağlıklı. Skoda kamyonetleri ya da daha yakın geçmişteki Favorit'i unutun. İşçilik, malzeme ve sorunsuzluk açısından yeni Skoda'lar son derece tatmin edici. Herkesin sevgilisi olmasının önünde iki engel var: 1- Herkesin kulağını okşaması zor bir marka adı, 2- Sıkıcılıkla iticilik arasında dolaşan tasarımları.
• Lexus RS, S2000 ve Civic kesinlikle sürpriz değil. Son derece kaliteli, kitleler tarafından beğenilen, üstün performansı uygun fiyata veren otomobiller olarak edindikleri dereceler çok normal.
• Corolla, bir otomobil için ortalama özelliklere sahip olsa da üstün yapım kalitesi ve takdire şayan sorunsuzluğuyla kitlelerin otomobili olarak yerini hak ediyor.
• Bu sıralamada en dikkatimi çeken, Golf'ün ilk kez bir tüketici anketinde ilk 10, hatta ilk 30 ya da 40'a girmiş olması. Golf'ün 100-150 otomobil arasında 50 ya da 70'ten yukarı çıkamadığı en az 5 anket gördüm. VW çalışanları yemeyip içmeyip anket mi doldurdular diye şüphe etmedim de değil. Benzer bir durum BMW yeni 5 serisi için de geçerli. Şimdiye kadar çeşitli anketlerde yüz kızartıcı düşüklükte puanlar aldı.

3 yorum:

ali eroglu dedi ki...

Jazz'in gorece dusuk puanlar aldigi kategoriler performans, fren, konfor ve surus kalitesi. ilk ucune katilmakla birlikte surus kalitesi konusunda son 10'a girmesini biraz insafsizca buldum. belli ki kullanicilar yol ve ruzgar sesinden fazlasiyla rahatsiz olmus.

Barış Purut dedi ki...

Jazz şehir içi koşullarında kullandığım en rahat ve keyifli sürüşe sahip otomobil. Eksi puanları kesin yüksek hızlı sürüşlerdeki huzursuzluğu getirmiştir. Rüzgar ve yol sesi başka otomobillerde de var.

Aslında Jazz, yüksek süratlere çıkılmadıkça ve hız limitlerini uyulduğu müddetçe uzun yolda da sıkıntı yaşatmaz. Yüksek yapısı yan rüzgara karşı zayıflık anlamına geliyor ama hız düşükken böyle bir sorun yok.

Bence daha önemli eksiklikleri direksiyonun hıza duyarlı olmaması ve bize büyük hacim kazandırıyor ve aracı hafifletiyor olsa da arka süsansiyonların bağımsız değil, torsiyon çubuğu tipi oluşu.

Bunlar, araçlarını zorlayarak sürmeyi sevenlerin başını ağrıtacak türden zayıflıklar. Ancak şehir içi ihtiyaçlar için tasarlanmış Jazz "efendi" sürüldüğü takdirde uzun yolda da büyük bir rahatlık sağlıyor. 2,5 yıldır ailece 10.000 km'nin üzerinde uzun yol yaptık ve normal koşullarda görevini en iyi şekilde yerine getirdiğini söylerek hakkını teslim etmem gerekir.

gökçe aydın dedi ki...

Açıkça söyleyeyim ben anket sonuçlarını fazla da ciddiye almıyorum. Çünkü eşimin dostumun öve öve bitiremedikleri otomobillerini kullanıp da "ee ne var bunda bu kadar övecek" tepkisi verdiğim o kadar çok oldu ki...

Örneğin BMW'nin düşük puanlar alması...Kimse kusura bakmasın ama o anketin benim gözümdeki ciddiyetini yerlerde süründürür. BMW'nin düşük puan almasını ancak şuna bağlayabilirim: BMW her zaman bir pazarlama stratejisi olarak yüksek kâr marjlarıyla çalışmayı sever. Yani bir BMW'nin satış fiyatının yüksekliği genelde maliyetiyle çok da ilintili değildir. X bir marka bir otomobili 50000 Euro'ya satarken BMW bundan %20 daha yüksek maliyetle üretilmiş bir otomobili tutar 100000 Euro'ya satar. Aradaki 40000 Euro fazlalık bir pazarlama stratejisidir. Ama kullanıcılar bu kadar farkın karşılığını almadıklarını düşünüyor olmalılar ki BMW'ye düşük puanlar veriyorlar. Şunu demeye getireceğim: Bir BMW kullanıcısı ödediği paranın önemli bir kısmını önündeki ambleme ödediğinin bilincinde olmalıdır ve buna tahammül edemiyorsa (ben edemem mesela) seçimini farklı markalardan yana kullanmalıdır. Kısacası BMW maliyetlere bakıldığında haketmediği fiyatlarla otomobil satmaktadır ama bu Honda'yı BMW'den daha iyi bir otomobil yapmaz. Bunu ekonomi alanına genellersek bir ürünün fayda/maliyet oranı diğer ürününkine göre iyiyse bu o ürünün getirdiği toplam faydanın daha büyük olduğu anlamına gelmez. Kullanıcıların bu gerçeğin farkında olmadığını ve bunun da anket sonuçlarını saptırdığını düşünüyorum.

Bunu bir de şu şekilde düşünelim: Bir sınıftaki 10 farklı rakip markanın modellerinin anket sonuçlarıyla değerlendirildiğini düşünelim. Bu anketi dolduranların kaç tanesi 10 markayı da denemiş ve kararını buna göre vermiştir sizce? Unutmayalım ki algıları şekillendiren şeylerden biri de beklentilerdir ve dikkat ederseniz marka imajları ve fiyatları nedeniyle hep yüksek beklenti yaratan markalar anketlerde hep dibe vurmuş durumda. Tesadüf müdür sizce?

Honda Jazz'ın başarısının sırrı da tam olarak burada. Honda Jazz, kullanıcılarına o sınıftaki bir otomobilden beklediklerinden çok daha fazlasını sunuyor. Beklentilerin karşılanamamasını şöyle bırakın beklentilerin ötesinde bir sunu var. Bu da anketlerdeki oyların tavan yapmasına neden oluyor. Ama tutup da Honda Civic HB BMW 5 serisinden iyidir gibi bir sonuç çıkartan ankete de kimse kusura bakmasın ama güvenmiyorum.