11 Nisan 2007

İkinci nesil adaylarına kardeş geldi

Yıllardır hiçbir otomobil modeli için bu kadar farklı yeni kasa söylentisi ve tasarımı dolaştığını görmemiştim. Soldaki bilgisayar tasarımından da görebileceğiniz üzere, ikinci nesil adaylarına bir yenisi daha eklenmiş durumda. Keşke Japonca bilseydim de resimden daha fazlasını sunabilseydim...

Sizlere yaklaşık iki senedir sunduğum ve birbirinden tamamen farklı olan bütün bu tasarımların tek bir ortak noktası var: Hepsinde de ön ızgaranın üstüyle farların altı, tek bir çizgi oluşturacak şekilde birleşiyor. Honda'nın geçenlerde yenilenen CR-V'sinin de yüzünün bu kurala uyduğunu düşünürsek tasarımların hepsinin de Honda'dan çıkmış olabileceğini düşünmek mümkün. Sanki yeni kasanın her şeyi tamamlandı da sadece yüzüne karar verilemedi gibi bir hisse kapılıyorum. CR-V çıkana kadar bu yeniliği kimse bilmiyordu ama bu şekilde çizilmiş 3-4 farklı Jazz resmi, otomobil sitelerini sarmış durumdaydı. Özgün Jazz'a en yakın duran tasarımsa bu sonuncusu. Yeni kasa bu olsa yadırganmaz gibi geldi bana.

Hiç yorum yok: