30 Nisan 2007

Ve huzurlarınızda yeni Jazz!

Sonunda Honda'dan resmi bir duyuru geldi ve yeni Jazz'ın neye benzeyeceği belli oldu. Çoğu Jazz sahibinin istekleri gerçek olmuş diyebiliriz, araba ilk bakışta Jazz olduğu anlaşılacak kadar az değişmiş. Ama aslında ciddi yenilikler var: 5 cm daha uzun, 2 cm daha geniş, 380'den 400 litreye artırılmış bir bagaj, daha kaliteli malzeme ve işçilikle şekillendirilmiş yepyeni bir konsol (henüz resimleri yok), büyük olasılıkla 1.2 ve 1.4'ün yerini alacak 1.3 ve 1.5 motorlar... Ve bir de küçük hacimli bir dizel. Ekim'deki Tokyo Motor Show'da tanıtılana kadar da Honda tasarımcıları ufak düzeltmeler yapmaya devam edecekler. Bir başka bilgi de yol tutuşunun ve sürüş kalitesinin iyileştirildiği.

Ben sadece arkasını pek beğenmedim, umarım orayı adam ederler. Onun dışında son derece hoş bir yüze kavuşmuş. Beklediğimize değmiş!

15 yorum:

Adsız dedi ki...

Daha yorum yapmak için biraz erken ancak, jazz'ın yeni yüzü ve çizgileri eskisini untturmuyor ki ben bunu önemsiyorum... Arka tasarımı bende pek beğenmedim, bagajın büyümesi arabanın genişlemesi çok güzel. Bir de içte yapılan değişikliler umarım beklediğimiz düzeyde olur...

Adsız dedi ki...

Bu arada ellerine sağlık Barış... Bizleri gelişmelerden haberdar ediyorsun...

Barış Purut dedi ki...

Oğuzhan, siteyi okuyup yorum bıraktığın için de ben teşekkür ederim, senin de ellerine sağlık...

Beni rahatsız eden şey, belki de fotoğrafın açısındandır ama arka farların Chevrolet Kalos'unkileri andırması oldu...

Barış Purut dedi ki...

Hastası olduğum Comfort jantlarını yeni kasa fotoğrafında yine görmekse son derece keyif verici :)

Adsız dedi ki...

Barış Purut,hazırlamış olduğun bu güzel site için sana teşekkür ediyoruz.Araba konusuna gelince yeni Jazz biraz SUV tarzı olmalıydı diye düşünüyorum.Özellikle en az 3 sene daha bu kasa kalacağı için fütüristik çizgiler olması da gerekirdi.

Barış Purut dedi ki...

Jazz'ın SUV tarzına gitmesi mümkün olmaz çünkü Honda'nın bu tarzda başka modelleri var. Jazz'ın sınfı belli sonuçta, bir süpermini. SUV tarzı tam olarak ne kastetmiştiniz?

Bir de isminizi alabilir miyim?

Adsız dedi ki...

Tekrar merhaba ben Yusuf Çevik.Biraz daha Suv'a yakın ve fütüristik anlayışın olması daha hoşuma giderdi diye yorum bırakmıştım.Nedenine gelince tahmini olarak 2008 yazında piyasaya çıkar ve 3 sene daha kalacak olursa yüzü eskir diye düşünmüştüm.Galiba Jazz sevgim çok fazla olduğu için beklentilerde fazla oluyor sanıyorum.Ben öğretmenim kardeşim doktor ikimizde 2002'den beri jazz hayranıyız.Özelliklerini acentesinde kendi aramızda konuşurken satıcı afallayıp kalıyor.'' Ya hocam ben bunları bilmiyordum''diyor.Fiyat ,kalite ,kullanışlılık bakımından mükemmel bir araç.Tekrar teşekkürler.

murat dedi ki...

jazz'a kırmızı renk ne kadar da çok yakışıyor. yeni tasarımı biraz daha sportif olmuş sanki. boyutlarının da büyümesi cabası( gerçi şimdilerde yenilenen her model eskisinden 3-5 cm'daha uzun ve geniş oluyor.

unutmadan dikkat ettiniz mi colt'u andırıyor.

Adsız dedi ki...

barış bey size çok teşekkürler vermiş olduğunuz bilgiler ışığında yeni kasa honda jazz cvt yi bekleyeceğim.süper olmuş arkası hariç:(
kendinize iyi bakın gelişmeleri sabırsızlıkla bekliyorum...
şener akkaya(funnyboy)

Adsız dedi ki...

Bence arkası gayet güzel. Ön taraf Colt ve Yaris'i andırıyor. Daha kişilikli bir tarz yapılabilirdi.

Adsız dedi ki...

tam jazz almaya karar vermişken bu yeni kasa olayının çıkması kötü oldu..şimdi alayım desen olmaz..2 ay sonra lanse edilir fiyat 4000 ytl düşer. ne yapmalı?

Barış Purut dedi ki...

İki ay sonra lanse edilmeyeceği kesin. Daha önce de yazdığım gibi önce ekim ayındaki Tokyo Motor Show'da boy gösterecek, ardından önce Japonya'da satılmasına başlanacak, bize gelene kadar bir süre geçecektir. Ne yapmalı sorusuna cevabım yok ama şu anda otomobil almam şart olsaydı ve erteleyemeseydim yine Jazz'ı tercih ederdim. Bu fiyata daha kaliteli ve daha işlevsel bir seçenek yok.
Bir de tahminim çıkacak Jazz'ın görünüş olarak bu resimdekilerden çok daha farklı olacağı yönünde. Bunlar büyük ihtimalle sektör dergilerinin ve blogosferin tepkilerini öğrenmek için önceden dağıtılmış resimler...

Adsız dedi ki...

bence yeni kasa bunlara hiç benzemeyecek..honda nın diğer kasa gecislerine bakmak bunu dusunmek icin yeterli. Eger su anki konsept cok tuttu ona benzetelim derlerse bu kasa degisikligi degil rotüş olur. Corsa/Clio/206 kasa değişimlerine dikkat derim. Ben radikal bir değişiklik bekliyorum.

Barış Purut dedi ki...

Umarım radikal bir tasarım olur, Civic HB gibi şaşırtır. Ama Honda dünya çapındaki satışı ne kadar riske sokar onu da bilmiyorum. Dış görünüş değişikliğinden çok güvenlik, donanım, motor, yol tutuşu gibi iyileştirmeleri merakla bekliyorum aslında. Umarım aynı fiyata daha iyisini alırız.

Adsız dedi ki...

Hastası olduğum bu jantlar Türkiye'ye yine gelmeyecek, yine gelmeyecek...
Jazz tamamen faydaya yönelik şekillendirildiği için, şeklini önemli ölçüde değiştirmek akıldan(bkz.aklın yolu bir) vazgeçmek anlamına gelecektir. Civic'te vazgeçildiği gibi. Ne kadar az değişiklik, o kadar iyi diyebilirim. Jazz'ın eksiği süspansiyon konforunda, başka hiç bir yerinde değil.
Saygılar.
selimtokgoz