22 Ekim 2007

Yeni Jazz'dan detaylar

Paultan.org'da iç mekana ait detayların güzel fotoğrafları var. 380'den 427+64 litreye çıkan bagajın nasıl sadece genişlemeyip yeni işlevler kazandığını da bu resimlerin arasında görebilirsiniz.



Bir litreyle gidilen kilometreyi gösteren bilgi ekranı da Honda'nın tüketimdeki trendleri takip ettiğini gösteriyor. Km / lt türünden ölçü, dünyada artık lt / 100 km'den çok daha fazla kullanılıyor:



Jazz'la hala tanışmamış olanlara arabanın aslında ne kadar geniş olduğunu anlatmaya yarayan güzel bir benzetme de Honda'dan geldi: An ingenious interior layout helped create a comfortable cabin with space equivalent to a mid-sized sedan).

Türkçesi? İlk nesil Jazz, kompakt sedanların en geniş olanları kadar, hatta çoğundan daha fazla iç hacim sunuyordu. Boydan sadece 5, enden de 2 cm büyüyen ikinci nesil Jazz artık Astra - Golf gibi kompakt değil, bir üstünde yer alan orta boy sedanlarla (Accord, Passat vs.) eşdeğer ya da daha fazla toplam hacme sahip. 4 metrenin altındaki bir hatchback'te 427+64=491 litre bagaj bulunması bunu zaten açıkça gösteriyor. Unutmamalı, yeni kasa Civic sedan'ın bagajı sadece 380 litre. Diğer sedanlar da genellikle en fazla 500 litre kadar bagaja sahiptir.

Eski Jazz'ın arka koltukların yatık olduğu konumda yükleme kapasitesi yaklaşık 1300 litreydi. İkinci nesil için bu değer henüz verilmemiş. Ancak yükseklik aynıysa, uzayan boy sadece bagaja yaramışsa ve arka koltuk kısmı tamamen aynı kalmışsa bile (427-380)+1300=1347, +ek 64 litre=1410 gibi bir tahminde bulunabiliriz sanıyorum. Büyümenin sadece bagajda olduğunu düşdüm, bundan da fazla olabilir elbette.

Not: Yeni Jazz'ın resmen duyurulmasının üzerine internet sitelerinde ve dergilerde çok fazla yazı çıkmaya başladı. Ancak bunların hâlâ büyük bir kısmı yanlış bilgilere dayalı. Eğer bu aralar sayfamda yabancı sitelerin güncellendiği sıklıkta gücelleme göremezseniz sebebi doğru bilgileri beklememdendir. Ne de olsa sizlerin burada son iki aydır okuduklarınızı yabancı bloglar henüz yazmaya başladı.

Aslında bazı çok önemli bilgilere
hâlâ erişemedik:
- Motoru, gücünü, tüketimini vs. biliyoruz ancak 0-100'ünü, son hızını ya da ara hızlanma değerlerini öğrenemedik.
- Süspansiyonun baştan tasarlandığından haberdarız ancak örneğin fren performansı iki üç deginin test etmiş olmasına da rağmen hâlâ duyurulmadı.
- Gövde rijiditesi (sertliği) ciddi oranda yükseldi ve sürüş gelişti, araç oturaklı hale geldi vs. ama çarpışma testlerinden 4 mü yoksa 5 yıldız mı alacak, ya da yaya ve çocuk güvenliği puanlarında bir gelişme var mı bilmiyoruz.
- Honda'nın sitesindeki resimlerde iki ön ve iki yanla birlikte iki de perde havayastığı görüyoruz ama standart mı yoksa en üst modelle mi gelecek belli değil.

Bu ve benzeri noktalar hakkında bilgiler kesinleştikçe yazacağım. Spekülasyonun artmaması bu tür detaylarda aceleci davranmamayı seçiyorum. Honda Türkiye'nin eleştirdiğim(iz) yönleri olduğu doğrudur ama benimki gibi resmi olmasa da çok ziyaretçisi bulunan ve ciddiye de alınan bir kaynakta yazılacak şüpheli bilgilerle de çalışanlarının başına iş açmak istemem.

Not: Yeni kasayla ilgili şahsi dileklerimi bir tüketici olarak Honda'nın sunduğu iletişim kanallarıyla gönderdim ancak bir cevap alamadım. Bu arada lütfen sizler de aynısını yapmaya devam edin. Dikkate alınırız ya da alınmayız, onu bilemiyorum. Ama getirilecek Jazz'ın yurtdışındaki zengin donanımının bize layık görülmemesi halinde yeni Jazz'ı alıp almamayı seçmek tabii ki elimizde.



8 yorum:

gökçe aydın dedi ki...

Yaaa kıskanıyorum ama artık. Neden Civic'i bu kadar iyi yapmıyorlar? Bütün AR-GE mühendislerini JAZZ'a adadılar da Civic'i taşeronlarına mı yaptırdılar nedir anlamıyorum ki ben...

Barış Purut dedi ki...

Bu fark, Jazz'ın hitap ettiği kitleyle Civic'in hitap ettiği kitlenin farklılığından kaynaklanıyor olabilir mi acaba? Gerçi Civic HB ile yeni Jazz tam kardeş oldular, onun da hakkını yemeyelim.

Sedan otomobil alanlar sivrilikleri olmayan daha ortalama bir araba arıyor olabilirler mi mesela?

Sonuçta hatchback otomobil alanlar bir derece, süpermini HB alanlar ise daha da cesur modelleri kolay kabulleniyordur gibi geliyor bana.

Yalcin dedi ki...

acaba honda istanbul da autoshowa getirecekmi bu arabayi?
sizce yilsonu olmadan satilmaya baslar mi?

Barış Purut dedi ki...

bu iki sorunuzu cevabı muhtemelen honda türkiye'de nükleer patlamaya dayanıklı bir sığınakta filan korunuyor. kimsenin en küçük bir fikri yok :)

gökçe aydın dedi ki...

Benim kastettiğim başka. Aslında Civic Sedan da yollarda silinip gidecek değil tam tersine göz alacak bir tasarıma sahip. Ama sonuçta Jazz performans,yol tutuş, stabilite, fren, sorunsuzluk, bagaj hacmi vb konularda kendi sınıfını aştı, onu geçtim kompakt sınıfı aştı da orta sınıfın sınırlarını zorlamaya başladı. Ama Civic Sedan bu konularda sınıfını aşmak şöyle dursun sınıfının ortalamalarını bile geçemiyor. Hatta bagaj hacmi konusunda sınıfının ortalamalarından bile geri kalıyor.

Şu anda, babam gibi sedan tutkunları haricinde kimse Jazz varken Civic Sedan almayı aklından bile geçirmemeli.

selim tokgoz dedi ki...

km/lt kesinlikle yanlış ve kullanışsız bir ölçüdür. Artış ve azalışları % cinsinden doğrudan hesaplayamazsınız, oranlayamazsınız. lt/100km hakiki ekonomi ölçüsüdür, Alman icadıdır. Kalorifer masrafımızı kcal/m3 olarak, bul.makinasının elektrik tüketimini de şu kadar yıkama/kW olarak hesaplamıyoruz zaten.

tansu dedi ki...

:) sir gibi saklanmasi distributorlerin tuketiciye saygi duymamasindan kaynaklaniyor bence ne de olsa alirlar ne zaman gelirse gelsin mantigi. Cagin internet cagi oldugunu, burdaki bilincli tuketicinin japonyadaki tuketici kadar gelismeleri hizli takip ettigini bilmek istemiyorlar.
autoshowa gelsede gorsek bari.

Gökhan dedi ki...

bence "o konsept araba" demediklerine dua edelim :))