01 Ekim 2007

Yeni kasa üzerine bilgilere devam

Şimdiki haberler de Honda Bangkok'tan, yalnız yeni kasayı bekleyenlerin bazılarının tüylerini diken diken edebilecek iki olasılık var:

- Yeni Jazz, Güney Asya'da Mart 2008'de satışa çıkıyor.

- Koltuğun içinde kaybolabilen başlıklar sayesinde Magic Seats'i kulanmak eskisinden de kolay olmuş. Artık ön koltuklar fazlasıyla gerideyken bile arka koltuklar başlık sökmeden ve tek hamlede yatırılabilecek (Bu aynı zamanda arkada kimse oturmadığında arka görüşün de iyileşmesi anlamına geliyor)

- Güney Asya ülkelerinde satılan bütün Jazzlarda navigasyon ekranı standart olacak (Mart'ta Tayland'da olmak vardı!).

- Yeni i-Vtec motorlar otomobilin fiyatını yükselteceği için her pazarda sunulmayabilir ve bazı pazarlarda eski I-DSI'lara devam edilebilirmiş. Japonya'da hem I-DSI hem de I-VTEC bir arada sunulurken diğer pazarlardaki durum gözden geçirilecekmiş (Umarım yanılırım ama galiba şu an, I-VTEC'li Jazz'ın Türkiye için hayal olduğu an).

- CVT şanzımanlı Jazz'ların satışına Japonya'da devam edilecekmiş ama genelde Civic'te kullanılan konvansiyonel 5 ileri otomatik şanzıman tercih edilecekmiş. Yüksek kilometreli Jazz'larda bazı CVT sorunlarına rastlanması, bu şanzımanın bazı pazarlarda iptaliyle sonuçlanabilirmiş (Benim gibi düzden şaşmayacaklar için değişen bir şey yok ama CVT'li çoğunluk bu duruma ne der bilmiyorum).

11 yorum:

Adsız dedi ki...

CVT'ler, otomatikler hakkında ileri geri konuşmayın, artık sahipleri var :D
www.otomatikvites.info
Konusunda en geniş Türkçe içerikle hizmetinize girmiştir efem. Artık bana da işyerinde siteme daha fazla vakit ayırıp sürekli güncellemek düşer :)
Selim Tokgöz

Adsız dedi ki...

Selim Bey, tam zamanında yetiştiniz imdadımıza. Barış'ın yukarıdaki haberinin son paragrafında yüksek kilometreli CVT Jazzz'larda sorun çıktığı (bu arada Barış, bıyık altı gülümsemeni, gerçi ne gülümsemesi kahkahalarını duymadığımızı sanma) ve pazardan çekileceği söylentileri, biz CVT'cileri derin bir üzüntüye sevketmiştir. CVT'nin itibarını bir anda düşürebilecek bu haberin aslı astarı ya da teknik açıklaması nedir acaba?

CemyaraR

Adsız dedi ki...

Barış Bey,Honda Türkiye bu bahsettiğimiz özelliklerin , motorun ve opsiyonların en kötülerini ve eskimişlerini Türkiye'ye getirme başarısını gösterir ve bizi de Jazz'dan soğutur;ben size söyleyeyim.Ayrıca daha siz teklif etmeden önce Honda Türkiye'ye bakın yeni Jazz geliyor adam gibi motorlar ve donanımlar getirin diye mail atmıştım 1.5 ay önce -biz sizi bilgilendireceğiz dedikleri halde- daha cevap gelecek.Distribütörlük Türklerden alınsada amatörlükler devam ediyor ne yazıkki... Yusuf ÇEVİK

Adsız dedi ki...

Aralarında çok ciddi maliyet farkı olacağını hiç zannetmiyorum..Civic Dream'in 34 bin ytl'den başladığı bir piyasada ( sırf motoru VTEC diye) jazz'a 28 bin ytl'den daha fazla bir baz fiyat verilebilir mi??) Honda TR'nin bizlere "yeni" jazz'ı tüm yenilikleriyle birlikte getirmesi için ciddi ciddi kampanya düzenleyip mail yağmuruna tutabiliriz ( bizimkilerin vurdum duymaz olma ihtimalini dikkate alırsak Honda japonya'ya yönlenebiliriz..)
Barış, CVT konusunda seninle aynı fikirde değilim..Birincisi gerçekten de uzun yol testlerinde ( özellikle 80 bin km sonrası) sorunlar çıkardığını bir çok yerden okudum..İkincisi konfor açısından aralarında çok ciddi bir fark yok ( honda'nın klasik otomatik şanzımanının vites geçişleri harikulade)..Üçüncüsü klasik otomatik şanzımanlardaki kick-down tepkisi malesef CVT'lerde yeterli düzeyde değil..Ara hızlanmalarda güç ve tork kaybı daha hissedilir düzeyde..Bence klasiğe geçmek yerinde bir karar olur..KENAN

Barış Purut dedi ki...

Kenan Bey, CVT konusunda iyi-kötü bir fikir belirtmedim ki, yabancı kaynakta yazılanı aktardım, bir de düzü otomatiğe tercih ettiğim için sonucun beni etkilemeyeceğini yazdım :) CVT teknolojisinin avantajları da dezavantajları da var, haklısınız.

Honda'nın Civic HB'i sadece 1.8 motor ve 50 bin YTL fiyatla getirmesi aslında firmada orta sınıf hatchback eksikliği doğurdu. Normalde Civic HB müşterisi olcak insanlar eminim diğer markaların kompakt hb'lerine yönelmiştir. Honda TR daha büyümüş ve güçlenmiş bir Jazz'ı yeniden konumlandırarak fiyat bakımından kompakt 1.4 ve 1.6'lar dolaylarına çıkarmayı deneyebilir gibi bir endişe var içimde. Unutmamalı ki Civic yakın bir geçmişe kadar yıllar boyunca dünyada ve Türkiye'de Honda'nın en ucuz ve en küçük modeliydi.

Barış Purut dedi ki...

Yusuf Bey, aslında bir de Jazzcı Kardeşler'i oluşturan 1000 kadar üyenin imzalarıyla bu isteğimizi bildirsek biraz daha etki sahibi olma şansımız doğar. Diğerleri katılmak ister mi bilmem tabi ama bence bunu da denemeliyiz. Tek tek ciddiye alınacağımızdan şüpheliyim.

Barış Purut dedi ki...

Yahu Cem sen de beni CVT düşmanı yaptın! Şu blogda defalarca CVT'yi VW ya da Opel gibi firmaların klasik şanzımanları karşısında övmüşümdür.

CVT'nin iptal edileceği gibi kesin bir durum yok henüz. Belki de değişen bir şey olmaz, bu da belli değil. Ben de sadece basın açıklamasını aktarıyorum, bu sorunların ne olduğu konusunda herhangi bir detaya girilmemiş ne yazık ki.

Barış Purut dedi ki...

Selim Bey, hem el atılmamış bir konuda doyurucu içerik sağladığınız, hem de otomobil meraklılarına düzgün Türkçeli, derli toplu bir kaynak kazandırdığınız için sizi tebrik ederim! Az vaktimde bakabildiğim kadarıyla içeriği çok doyurucu buldum. Bir ara son virgülüne kadar okuyacağım.

Not 1: Grafik Tasarımdaki uzmanlığım tipografi üzerinedir, hemen iki bilimsel tavsiye: Metinlerin ara başlıklarla bölünmesi ve sayfa genişliğince yayılmasındansa daha dar bir sütunda akması, okunaklılığı çok artıracaktır.

Not 2: Site bir de "haberler" bölümü istiyor sanki. İnternette ve dergilerde yeni geliştirilen şanzımanları veya yeni modellerin hangi şanzımanla sunulacağıyla ilgili haberleri sık sık görüyorum. Sitenizde bunları da kendi kısa yorumunuzla verirseniz nefis olur, tabi benimki bir okurun dileği sadece...

Adsız dedi ki...

Açıkçası,Honda CVT şanzımanı kaldırırsa benim Honda ve Jazz'la olan beraberliğim sona erer.Düz vitesi zaten kullanmıyorum.Normal otomatik vites seçeneği de her markada var.Jazz'ı satın alırken diğer alternatiflerin önünü kesen en önemli etken CVT olmuştu benim için.Jazz'ın yeni modeli ile ilgili bilgi yolculuğu Elm Sokağı istikametinde devam ediyor benim için.

Süha Altınöz

Adsız dedi ki...

15 saatte 8 mesaj, foruma dönmüş burası :P
Barış Bey virgülüne kadar okumanızı dört gözle bekliyorum, gelen her önerinin üzerinde düşünüyorum. Öngördüğümden çok daha fazla vakit aldı, ve gelen önerilerle birlikte daha da fazla vakit alacağını tahmin ediyorum, inşallah elim çabuklaşır da kendi işlerimi de yaparım :)
Sayfa genişliğinde çünkü HTML yazmaya üşendim Word'de yazdım, çerçeve yaparsam düzelir herhalde. Frontpage filan da bilmiyorum öğrenmeye üşendim. Haberlerin yanı sıra mütevazi bir test bölümü de koymayı düşünüyorum ama bayiye gidip ben filanca sitenin yöneticisiyim bana otomatik Jaguar verin test edeceğim dersem verirler mi bilmiyorum. Bu meyanda artık bir Jazzseverin bana CVT Jazz'ını test ettirmesini bekliyorum :P Çok uzattım bu site konusuna epostadan devam edelim isterseniz.

Cem Bey Jazz CVT'yi hiç araştırmadım ama benim tahminim en sık arıza yapan parçası kavramasıdır, çünkü bu sürtünmeli kavrama olan otomatiklerde frenden ayağınızı çeker çekmez araba "yarım debriyaj" yapmaya başlıyor, bu "crawl" dediğimiz hadisede de bu yarım debriyaj olayı devam ediyor. Hani ukalalık etmeyeyim ama ürün geliştime aşamasında canı çıkasıya kadar test edilmediğini tahmin ediyorum bu yeni şanzımanların, kötü kullanımda su koyveriyor olabileceklerini düşünüyorum. Bunun yanında ben ustamın 2 tane HRV CVT'sini tamir ettiğini gördüm, HRV'de galiba bir sorun var.
selimtokgoz@yahoo.com

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar, VW nin o muhteşem çift kavrama DSG şansımanı honda da olacak mı yakın zamanda?