"Honda Jazz 2009 Full Test" başlıklı Honest John Jazz testini, videosu ve sitedeki yazının çevirisiyle aşağıda inceleyebilirsiniz. Otomobilleri en acımasızca eleştiren siteden bu kadar olumlu bir yorum okumak gerçekten hoşuma gitti. Aynı kişinin performansla ilgili daha detaylı başka bir yazısı da var, daha sonra eklerim:
Yukarıdaki filmin bitiş cümlesi: "Küçük otomobillerde bundan iyisi yok"
"İnsanları Jazz almaya ikna etmem gerekmiyor. Arabayı zaten onları ikna etmekte kullanacağım nedenlerden ötürü seviyorlar.
Yani bu bir Fiat 500 ya da Mini'deki gibi sadece dış görünüşe dayalı duygusal bir seçim değil. Konu bütün sundukları: İstediğiniz her şeyi yapacak, sizi asla yarı yolda bırakmayacak, giderleri düşük bir araba.
Yeni Jazz, insanların eski Jazz'da sevdiği her şeyi alıyor ve birkaç adım ileri götürüyor.
Daha esnek bir iç mekan. Daha iyi performans. Daha düşük tüketim.
Yol tutuşu ve sürüşü de daha iyi; bunlar, diğer bütün özellikleri çok iyi olan eski kasanın sahiplerinin hoş gördükleri zayıflıklardı.
Fiyat baz model 1.2S için 9990£'dan başlıyor. 83 beygirlik DSI yerine 90 beygirlik canlı bir motoru var. Emisyonu 120 g/km'nin altında ve bu da senede 30£ vergi demek. Bu modele klima ve alaşım jant eklemek isterseniz fazladan 1000£ ödüyorsunuz. Ama 1.2 otobanda yeterince güçlü değil. Bu yüzden iyisi mi fazladan 500£ verip senede 60£ vergi ödeyerek fazladan bir sürü özellikle gelen 100 beygirlik 1.4ES modelini alın.
Sırada, CVT'li Jazz sahiplerini endişelendiren 12,290£'luk 1.4ES I-Shift var.
Ne mutlu ki endişelenmeye hiç gerek yok. Vitesin elektronik sistemleri tork tepkisi yüzünden şanzımana zarar verebilecek sert geçişleri engellese de bu sessizce oluyor, hassas sürücüler bile farkına varmayacaktır. Eski CVT gibi "bas ve git" tarzında değil ama bu tür sistemlerin bazılarının neden olduğu kesinti ve sarsıntılara neden olmuyor. Ayrıca CO2 emisyonu gayet düşük; 120 g/km ile yılda 30£ vergisi var.
İsterseniz sürüş konforundan biraz ödün vererek yol tutuşu daha keskinleştiren 16" jantlı EX modeline de geçebilirsiniz. Bu modelin panoramik cam tavanının yuvası, arka koltuklarda baş mesafesini 5 cm azaltıyor. Ama bu ve bütün diğer ekstra özelliklerine rağmen bu modele fazladan 1300£ ödemek istemez ve 12,290'a son derece mantıklı bir seçenek olan ES I-Shift'e razı olurdum.
Direksiyonun kaster açısının değiştirilmesi sayesinde bütün yeni Jazz'ların sürüşü eski kasanınkinden çok daha olumlu, hafif direksiyonuyla da keyifli ve kolay. Geniş kelebek camları sayesinde ön görüş açısı çok geniş. Arka görüş de devasa, adeta battal boy yan aynalar sayesinde mükemmel. Konsol bir sürü eşyanızı koyabileceğiniz şekilde güzelce tasarlanmış. Fan ve klima için pratik, döndürülebilir büyük düğmeler var (Manuel klimalı model kastediliyor - BP)
Ama Bluetooth desteği yok. Yani gerekirse Parrot gibi üçüncü parti bir çözüme gideceksiniz. Satnav opsiyonu (Navigasyon ekranı) pahalı bir konsol üstü ekran ya da daha mantıklı fiyatlı, gösterge paneli üstüne iliştirilmiş şekilde sunuluyor. EX modelinde iPod soketi de var.
Ortalık bardaklıktan geçilmiyor. Kabinin içinde tam 10 adet bardaklık bulunuyor. Arabanın her yerinde saklama gözleri var, sol arka koltuğun altı da buna dahil.
ES modelindeki çifte gözlü bagaj (bizdekilerde bulunmayan bir özellik - BP) sürüyle iş beceriyor. Bunların arasında şişeler için file ve farklı türde alışverişlerinizi ayırmak için dört ayrı şekilde konumlandırılabilen çift katlamalı zemin var. Toplam bagaj hacmi koltuklar dik konumdayken 366 litre (doğrusu 399 olacak elbette, eskisi zaten 382'ydi - BP). Bu da bazı MPV'lerden daha büyük. Yedek lastik yok, onun yerine küçük delikler için lastik tamir kiti var. Yine de bir tür stepne opsiyonu sunulmuş olabilir (Bizde olduğu gibi - BP). Çift gözlü bagajın bulunmadığı baz versiyonlarda yedek lastik sabitleme vidası bile var.
Arabanın içinde aynı "sihirli" koltuk sistemi var, ama eskisinden daha iyi çalışıyor. Ön koltukları ileri itmeye gerek kalmadan tek bir harekette katlanıyor. Yukarı katlanan koltuk minderleriyle arabanın ortasına bir tekerlekli sandalyenin sığabileceği genişlikte alan açılıyor.
Yeni Jazz, dışarıdan da görebildiğiniz gibi gerçekten güzel bir otomobil. Önceki modeli bir anda eski ve kutu gibi gösteriyor. Belki de en iyi rengi olan metalik mavisini görmek için buraya bakabilirsiniz.
Sürüş ve yol tutuşu yeni Fiesta, Mazda 2 ve Seat Ibiza kadar eğlenceli değil ama sınıfındaki bütün diğer modellerle eşit kalitede. Direksiyonu çok acil çevirmeniz gerektiğinde birazcık fazla dönmesi gerekiyor ama zaten Jazz'ı bunun için almazsınız.
(...) Yeni Fiesta gibi arabalarla karşılaştırırsak yeni Jazz'ın fiyatları beklediğim kadar yüksek çıkmadı. Fiyatlarında indirim beklenmediğinden ikinci el değerleri de yüksek kalacaktır.
Birçok eski Jazz sahibi bu arabadan çok memnun kalacak. Sanırım Jazz'ın yapabildiklerini yapamayan birçok başka küçük arabanın sahibi de böyle düşünecek."
Motor ve şanzıman:
1.2 1,198cc SOHC I-VTEC benzinli, sadece düz: 90PS @ 6,000rpm / 114 Nm tork @ 4,900 rpm
1.4 1,339cc SOHC benzinli düz veya I-SHIFT: 100PS @ 6,000rpm / 128 Nm tork @ 4,800 rpm
5 vitesli düz: 5. viteste 1000 devirde 31.7 km/s
6 vitesli I-Shift: 6. viteste 1000 devirde 40 km/s
1.4 1,339cc SOHC benzinli düz veya I-SHIFT: 100PS @ 6,000rpm / 128 Nm tork @ 4,800 rpm
5 vitesli düz: 5. viteste 1000 devirde 31.7 km/s
6 vitesli I-Shift: 6. viteste 1000 devirde 40 km/s
Boyutlar:
Uzunluk: 3,900mm (12’ 10”)
Genişlik: 1,695mm (5’ 7”) + aynalar
Yükseklik: 1,525mm (5’ 0”)
Bagaj hacmi
Genişlik: 1,695mm (5’ 7”) + aynalar
Yükseklik: 1,525mm (5’ 0”)
Bagaj hacmi
Arka koltuklar açıkken: 399 litre;
Minderler yukarıdayken: 883 litre
Arka koltuklar yere gömülüyken: 1396 litre (bu değerde hata olabilir, güncelleyeceğim)
Maksimum bagaj uzunluğu:
Maksimum bagaj uzunluğu:
(ön yolcu koltuğu dik) 1,720mm
(ön yolcu koltuğu yatık) 2,400mm
Maksimum yük yüksekliği: 1,280mm
(ön yolcu koltuğu yatık) 2,400mm
Maksimum yük yüksekliği: 1,280mm
Maksimum toplam yük ağırlığı: 1520 kg
Sürücüsüz ağırlık: 975 – 983kg.
Sürücülü ağırlık: 1086 – 1128kg. (111 ya da 143 kilodan daha ağır sürücü kullanmasın mı deniyor yani? - BP :)
Frenli römork çekme kapasitesi: 1,000 kg (bütün modellerde)
Yakıt deposu: 42 litre
Dönüş çapı: 9.8 metre
Direksiyon turu, kilitten kilide: 3.29
Drive by (sanırım dışarıdan ölçülen anlamına geliyor) sürüş gürültüsü: 66Db
Sürücüsüz ağırlık: 975 – 983kg.
Sürücülü ağırlık: 1086 – 1128kg. (111 ya da 143 kilodan daha ağır sürücü kullanmasın mı deniyor yani? - BP :)
Frenli römork çekme kapasitesi: 1,000 kg (bütün modellerde)
Yakıt deposu: 42 litre
Dönüş çapı: 9.8 metre
Direksiyon turu, kilitten kilide: 3.29
Drive by (sanırım dışarıdan ölçülen anlamına geliyor) sürüş gürültüsü: 66Db
Performans ve tüketim:
1.2, 5 vitesli düz: 0-96 12.2 sn, maksimum hız 176 km/s; tüketim: 5,1 lt / 100 km; CO2 emisyonu: 120g/km; Emisyon kategorisi: EU IV.
1.4, 5 vitesli düz: 0-96 11.2 saniye; maksimum hız 182 km/s; tüketim: 5,3 lt / 100 km; CO2 emisyonu: 124g/km; Emisyon kategorisi: EU IV.
1.4, 6 vitesli i-SHIFT: 0-96 13.2 sn; maksimum hız 180 km/s; tüketim: 5,2 lt/100 km; CO2 emisyonu: 120g/km; Emisyon kategorisi: EU IV.
1.4, 5 vitesli düz: 0-96 11.2 saniye; maksimum hız 182 km/s; tüketim: 5,3 lt / 100 km; CO2 emisyonu: 124g/km; Emisyon kategorisi: EU IV.
1.4, 6 vitesli i-SHIFT: 0-96 13.2 sn; maksimum hız 180 km/s; tüketim: 5,2 lt/100 km; CO2 emisyonu: 120g/km; Emisyon kategorisi: EU IV.
İngiltere fiyatları (Sterlin bu yazının çevirildiği tarihte 2,4 YTL):
Honda Jazz 1.2 S £9,990
Honda Jazz 1.4 SE a/c £10,990
Honda Jazz 1.4 ES a/c manual £11,490 (Joy+ düz)
Honda Jazz 1.4 ES I-SHIFT 12,290£ (Joy+ otomatik)
Honda Jazz 1.4 EX 12,790£ (Fun+ düz)
Honda Jazz 1.4 EX I-SHIFT 13,590£ (Fun+ otomatik)
Metalik boya opsiyonu 380£Honda Jazz 1.4 SE a/c £10,990
Honda Jazz 1.4 ES a/c manual £11,490 (Joy+ düz)
Honda Jazz 1.4 ES I-SHIFT 12,290£ (Joy+ otomatik)
Honda Jazz 1.4 EX 12,790£ (Fun+ düz)
Honda Jazz 1.4 EX I-SHIFT 13,590£ (Fun+ otomatik)
(Bizim aldığımız düz Fun+ modelinin metalik boyalı fiyatı İngiltere'de 31.600'e geliyor, burada 32.750. Yeni Jazz Swindon/İngiltere'de de üretiliyor ancak Honda'nın fabrikayı küresel kriz nedeniyle iki aylığına kapattığını da bildirmeliyim)
İngiltere donanımları:
(Buradan sonrasını affınıza sığınarak ve anlaşılacağını umarak İngilizce bırakıyorum, ne yazık ki çeviriye vaktim kalmadı):
15” steel wheels with 175/65 R15 tyres
Digital Clock (built into audio system)
Digital odometer (A / B trip)
Audible headlight on reminder
Internally adjustable headlight height
Tachometer (rev counter)
External temperature gauge
Adjustable dashboard illumination
Low fuel warning light
Dual front (SRS) airbags
Dual side (SRS) airbags
Side curtain airbags
Passenger airbag cut off switch
Active headrests
Anti lock Braking System (ABS)
Electronic Brakeforce Distribution (EBD)
Emergency Brake Assist
High-level rear brake light
Side impact protection beams
Front seat belt pre tensioners
Height adjustable front seat belts
5 x 3 point seat belts
ISOFIX
Front disc brakes
Rear disc brakes
Rolling code ECU engine immobiliser
Honda Superlocks (deadlocks)
Externally visible VIN
Remote keyless entry
Integrated audio
Glove Box
Body coloured bumpers
Electric heated and adjustable mirrors
Rear foglight
Front intermittent wiper
Tilt adjustable steering wheel
Power assisted steering
Map light
Cargo luggage floor hook
Power Output Socket
Dust and Pollen filter
Driver vanity mirror
Front electric windows
Driver’s seat height adjustment
Rear centre headrest and 3 point seatbelt
Magic seat flexibility system
Fabric upholstery
Stereo CD tuner with MP3 compatibility
Auxiliary socket (MP3 connection)
Front speakers
Speed adjusting audio volume
1.2 SE:
15” alloy wheels with 175/65 R15 tyres
Locking wheelnuts
Manual air conditioning
1.4 ES:
15” alloy wheels with 175/65 R15 tyres
Paddle shift gear selector (i SHIFT)
Steering wheel audio controls
Vehicle Stability Assist (VSA)
Hill Start Assist (i SHIFT)
Body coloured door mirrors
Body coloured door handles
Electric retractable mirrors with indicators
Tilt and telescopic steering wheel adjustment
Flexible two-tier boot
Passenger vanity mirror
Refrigerated glove box
Rear electric windows
Passenger seatback pocket
Rear speakers
1.4EX:
16” alloy wheels with 185/55 SR16 tyres
Cruise control
Panoramic glass roof
Privacy glass
Front foglights
Auto headlights with dusk sensor
Auto windscreen wipers with rain sensor
Leather steering wheel
Leather gear knob
Auto climate control air conditioning
Driver seatback pocket
Front Driver’s armrest
Rear centre armrest
USB socket
Optional Extras
3 year/90,000 mile mechanical warranty.
3 year paint warranty
12 year structural warranty
10 year chassis corrosion warranty
15” steel wheels with 175/65 R15 tyres
Digital Clock (built into audio system)
Digital odometer (A / B trip)
Audible headlight on reminder
Internally adjustable headlight height
Tachometer (rev counter)
External temperature gauge
Adjustable dashboard illumination
Low fuel warning light
Dual front (SRS) airbags
Dual side (SRS) airbags
Side curtain airbags
Passenger airbag cut off switch
Active headrests
Anti lock Braking System (ABS)
Electronic Brakeforce Distribution (EBD)
Emergency Brake Assist
High-level rear brake light
Side impact protection beams
Front seat belt pre tensioners
Height adjustable front seat belts
5 x 3 point seat belts
ISOFIX
Front disc brakes
Rear disc brakes
Rolling code ECU engine immobiliser
Honda Superlocks (deadlocks)
Externally visible VIN
Remote keyless entry
Integrated audio
Glove Box
Body coloured bumpers
Electric heated and adjustable mirrors
Rear foglight
Front intermittent wiper
Tilt adjustable steering wheel
Power assisted steering
Map light
Cargo luggage floor hook
Power Output Socket
Dust and Pollen filter
Driver vanity mirror
Front electric windows
Driver’s seat height adjustment
Rear centre headrest and 3 point seatbelt
Magic seat flexibility system
Fabric upholstery
Stereo CD tuner with MP3 compatibility
Auxiliary socket (MP3 connection)
Front speakers
Speed adjusting audio volume
1.2 SE:
15” alloy wheels with 175/65 R15 tyres
Locking wheelnuts
Manual air conditioning
1.4 ES:
15” alloy wheels with 175/65 R15 tyres
Paddle shift gear selector (i SHIFT)
Steering wheel audio controls
Vehicle Stability Assist (VSA)
Hill Start Assist (i SHIFT)
Body coloured door mirrors
Body coloured door handles
Electric retractable mirrors with indicators
Tilt and telescopic steering wheel adjustment
Flexible two-tier boot
Passenger vanity mirror
Refrigerated glove box
Rear electric windows
Passenger seatback pocket
Rear speakers
1.4EX:
16” alloy wheels with 185/55 SR16 tyres
Cruise control
Panoramic glass roof
Privacy glass
Front foglights
Auto headlights with dusk sensor
Auto windscreen wipers with rain sensor
Leather steering wheel
Leather gear knob
Auto climate control air conditioning
Driver seatback pocket
Front Driver’s armrest
Rear centre armrest
USB socket
Optional Extras
3 year/90,000 mile mechanical warranty.
3 year paint warranty
12 year structural warranty
10 year chassis corrosion warranty
10 yorum:
Ellerine saglık, yine basarılı bir yazı olmus..
Bu arada suanda Turkiye'ye gelen Jazzlar nerede uretiliyor? Bayi bana Ingiltere'de uretildigini soylemisti..
ayrıca cift bolmeli bagajın yerli versiyonlarda olmaması buyuk yazık olmus. videodan gorundugu kadarıyla oldukca guzel birsey imis. Opsiyonel olarak da olsa alınamıyor mu? alınıyorsa ne kadardır?
japonyada uretiliyor.o bayi biraz ucmuş:) arabanın sol kapı icinde nerde uretildigi koca bir sekilde yazıyor ...
1- İngiltere Swindon'da gerçekten üretiliyor. Ama bize gelenler yine Japonya çıkışlı diye biliyorum.
2- Bagajın bizde o güzel şekliyle sunulamama sebebi, Türkiye'de stepnenin zorunlu olması. Bunu araç muayenesi sırasında da açıkça görebilirsiniz. O tür bir kapak sistemi, stepnenin yokluğu sayesinde mümkün oluyor.
Ve herkesten tekrar rica ediyorum, sorularınızın altına bir imza koyma nezaketini gösterin.
Barış Bey,
Bizde corvette (2001) vardı ve onunda stepnesi yoktu.Fakat stepne zorunluluğu gibi bir sorun yaşamadık.Bu yeni bir kanun mu yoksa eski sistem muayne istasyonlarının malum sebebleri ile mi geçiyordu.Stepne yerine run flat lastik kullanıyorduk.Patlasa bile 80 km. hıza kadar yanaklar arabayı gideceği yere gütürüyordu. Bu araçların ve ferrarilerin bir kendine has özelliğide önde plaka olmamasıdır.Onada hiç bişey dendiğini duymadım ve şahit olmadım. Piyasada önde plaka olan ferrari ve corvette %1 i geçmez.
Yukarıdaki soru bana ait. :))
Mesud Yükseler
Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 54. maddesi gereğince otomobillerde biri aracın ön tarafında, diğeri arka tarafında olmak üzere 2 adet plaka bulunması zorunludur. Corvette olsa araba, Porsche de olsa yönetmelik geçerli. eğer corvette sürücüsü "55 YTL'lik ceza bana koymaz" derse o ayrı tabi :)
Saygılar
Ben de stepnenin zorunluluğunu gösteren şu yazıyı buldum:
"2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve Yönetmeliği ile araçların imal, tadil ve montajı hakkındaki yönetmelikte, araçların cinslerine ve kullanım özelliklerine göre bazı standartlar belirlenmiştir. Bunlar, trafik güvenliğinin sağlanması, sürücülerin gasp ve soygun olaylarına karşı korunması, görme ve görülmenin üst düzeyde sağlanması vb. amaçlarla konulmuştur. Karayolları Trafik Kanunu ve buna bağlı olarak çıkartılan yönetmelikte, araçlarda bulundurulabilecek gereçler sayılmıştır. Bunlardan bazılarının bulundurulması zorunlu kılınmıştır. Bazıları ise, izne ve ruhsata tabi tutulmuştur. Ayrıca bulundurulması, araç sahiplerinin isteğine bağlı, zorunlu olmayan gereçler de vardır.
ARAÇLARIN LİSTESİ
Araçlarda bulundurulması zorunlu gereçler, araçların cinslerine ve özelliklerine göre değişmektedir. Bunlar;
Taksi / Otomobillerde; taksimetre, ayırıcı işaretler, reflektör, telsiz veya diğer haberleşme cihazı (İl Trafik Komisyonu Kararı varsa), yangın söndürme tüpü, yedek malzeme ve takımlar, yedek lastik (stepne), emniyet kemeri.
Otobüslerde; takograf, yangın söndürme cihazı, yedek malzeme takımları, reflektör, engel işareti, stepne, tekerlek takozu.
Minibüslerde; yangın söndürme cihazı, yedek malzeme ve takımlar, reflektör, stepne, emniyet kemeri.
Kamyonlarda; takograf, arkadan çarpmaya karşı koruma çerçevesi, arak işaret levhası, yangın söndürme cihazı, yedek malzeme ve takımlar, reflektör, engel işareti, tekerlek takozu, yüklü ve yüksüz ağırlıkları belirleyen işaretler, stepne."
Hüseyin Kızık / 3. Sınıf Emniyet Müdürü-Trafik Denetleme Şube Müdürü
türkiyede jazz üretiliyo mu ki ya
Yazida ve yorumlarda Jazz'in ulkemizde uretildigi anlamina cekilebilecek herhangi bir ifade oldugunu sanmiyorum. Ama ithal otomobiller elbette bizdeki duzenlemelere uyacak sekilde degistiriliyor.
Yorum Gönder