27 Mayıs 2009

Euro NCAP: 5 yıldız

Yeni kasa Jazz, Kuzey Amerika ve Japonya'da yapılan çarpışma testlerinden sonra Euro NCAP testinden de beş yıldız aldı. Eğer aşağıdaki filmi göremiyorsanız gerekli işlemlerden geçirmeniz için adresini veriyorum: http://www.youtube.com/watch?v=mJjUmZKNtbs



Teste alınan model 1.4 ES: Bu bizdeki Joy+'ya denk geliyor. Fun+ ise 1.4 EX olarak geçiyor. (Yani Türkiye'de aslında artık LS Jazz yok, hatırlarsanız fiyatların eskisine göre bu yüzden daha pahalı olduğunu yazmıştım).

Aslında bu Jazz'ın çarpışma testi sonuçları, birinci nesilden çok da farklı değil. Ama sekiz havayastığı ve ESC'nin standart sunulması gibi unsurlar belli ki bol bol puan kazandırmış.

ESC'nin (VSA) standart sunulup sunulmaması 5. yıldızın alınıp alınmayacağını da belirliyor artık. Yani kaza engelleyici sistemler, yeni güvenlik anlayışının ruhunu oluşturuyor. Yalnız Euro NCAP ESC'nin puanlamasını ya var ya yok şeklinde değil, kaç ülkede standart, kaç ülkede opsiyonel sunuluyor, kaç ülkede hiç sunulmuyor sorularının cevabına bakarak yapıyor.

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Barış bey merhaba, eski kasa jazz kullanıyorum. size yeni jazz'la ilgili birşey sormak istiyorum. eski kasada max.tork 2800 idi, yeni kasada 4800. yani ciddi fark var, benim öğrenmek istediğim şu; eski kasada 5.vitesde max.tork cevirirken hız 90 km oluyordu... acaba yeni kasada son viteste ve max.torkta arac kaç km.de oluyor??
tesekkurler..
HALİL ESKİ

Barış Purut dedi ki...

Merhaba Halil Bey, 5. viteste 4800 devirde yüksek bir sürate ulaşıyor. Rakamı atmış olmayayım ama sanki 160 km/s gibi bir değer olabilir. Daha önce birkaç kez sürat yaptığımda motor devrine dikkat etmemiştim. Bunu deneme sözü veremiyorum ama en azından araştırıp bulmaya çalışırım.

Adsız dedi ki...

Tesekkurler Barış bey, ozellikle uzun yolda motorun en verimli calıştıgı max.deviri gecince yani 90 km. yi gecince benzin sarfiyatı ve motor homurtusu yukseliyordu, eger yeni motorda max.devire gelince hız 120 km.yi falan buluyorsa,hatta geciyorsa super demektir.

HALİL ESKİ

isik gurbuz dedi ki...

A.B.D.'de Honda Fit 1,5 Litre SOHC 16-supap i-VTEC motor, 5-vites otomatik şanzıman , 16" x 6,0" aluminyum jantlı olarak , direksiyon kulaklarından vites değiştirme gibi diğer opsiyonlarına göre 16.200 - 17.800 U.S.$ fiyatlarla satılıyor. Cam tavan yok , immobilizer ve sesli hırsız alarmı standart. Arabaların Suzuka MIE- Japonya fabrikasında üretildikleri yazılı.
Biz AB'ye üye(!) olduğumuzdan gürültü kirliliği yaratan sesli alarmlı araba ithal edemiyormuşuz, diye duydum. Sesli hırsız alarmı yetkili serviste 400,-TL ücretle ve 3 saat uğraşılarak takılıyormuş. Yeni kasa Jazz'ına bu alarmı taktıran var mı ? Bilgi verebilir misiniz?
Herkese kazasız yolculuklar dilerim.

Barış Purut dedi ki...

Yeni Jazz'a alarm taktıran biri olup olmadığını bilmiyorum ama bu konuda en doğru cevabı sanırım Jazzcı Kardeşler forumundan alabilirsiniz. Orada bayağı yeni kasa sahibi görüyorum, bu konuyla ilgilenmiş birileri çıkabilir.

Ahmet A. Kartal dedi ki...

Merhabalar 2009 model juzz fun a sahibim..

Size şöyle bir sorum olucak arabamla e-5 yada otobanda giderken 120 ve üssü bir limitte araba boşluk hissi veriyor sanki kontrolden çıkmış gibi bunun nedeni ne olabilir sizce..

Barış Purut dedi ki...

Merhaba Andaç Bey, boşluktan kastettiğinizi tam anlayamadım. Direksiyondaki bir histen mi bahsediyorsunuz, araba düz tutmaya çalışmanıza rağmen sağa sola mı yalpalıyor? Ne olursa olsun ciddiye almak gerekir çünkü yeni Jazz aslında yüksek hızlarda eskisinden çok daha oturaklı gidiyor, böyle bir şey yaşatmaması gerekir. Sonuöta böyle önemli olabilecek bir konuda benim tahminimle olmaz, mutlaka servise danışmalısınız.

Ahmet A. Kartal dedi ki...

Evet kısmen dediğiniz gibi ben yolda 120 ve üssü bi hızdayken ve direksiyonu sıkıca kavramışken sanki araba bir anda araba direksiyondan bağımsız kalmış gibi bir his veriyor yaklaşık 10 yıllık bir tecrübem var ve bundan önce de mazda323 kullanıyordum ve yüksek hızda da sürüş konusunda tecrübeli olduğumu düşünüyorum.. oldukça rahatsız ediyor. 10.000 bakımım yaklaşıyor servise bu durumu belirticem. ama çözüm sunacaklarını da çok sanmıyorum.. servisim ayışığı..

Çağlayan dedi ki...

Merhabalar
Ncap testinde cam tavan kullanılmıyor. Cam tavanla ilgili Ncap yorumunuz var mı teşekkür ederim.
Çağlayan KAYIN

Barış Purut dedi ki...

Merhaba Çağlayan Bey,

Şiddetli bir kazada, örneğin takla durumunda cam tavan kırılıyor ama tek parça halinde, yani yapışık kalıyor (Sadece Jazz'da değil son senelerde üretilen bütün cam tavanlı otomobillerde böyle). Yolcular, cam tavandan dolayı bir zarar görmüyor.

Öbür anlamda sorduysanız onu da cevaplayayım her ihtimale karşı: Sac yerine cam tavan kullanılması otomobilin direncini herhangi bir şekilde azaltmıyor. Çarpma anındaki yük tavana değil, sütunlara ve uzantılarına dağıtılıyor. Özetle sac yerine cam kullanılmasının aracın direncine olumsuz bir etkisi yok.

Arabayı almadan önce yukarıda bahsettiğim iki konuda da birçok yazı okudum ama ne yazık ki şu anda kaynak veremiyorum. Tekrar bulabilirsem yine burada veririm.

Çağlayan dedi ki...

Aydınlattığınız için çok teşekkür ederim.
İzninizle bir soru daha sormak isterim. 2. nesil Jazz(100 beygirlik) versiyon LPG ile ne kadar uyumlu sadece meraktan soruyorum. Eğer tam uyumlu ise inanılmaz değerler elde edilebilir. Duyum ve bilginiz var ise paylaşır mısınız çok teşekkürler.
Çağlayan KAYIN

Barış Purut dedi ki...

Çağlayan Bey, Jazz için LPG konusunda herhangi bir bilgim yok ama genel bir i-VTEC + LPG araması yapılarak doğru sonuca ulaşılabilir. İkinci nesille birlikte Jazz ve Civic arasında motorun teknolojisi farkı kalmadı, uygulamalar da benzer olmalı (Eskiden de benzerdi belki, bilmiyorum).