Bundan bir süre önce CR-V, Accord ve Jazz'ın yeni kasasına ait olduğu iddia edilen üç fotoğraf yayınlamıştım. Zaman içinde o üç fotoğraftan önce CR-V'ye ait olanı doğrulanmıştı.
Nihayet önceki gün de Accord'un yeni nesil fotoğrafı doğrulandı. Kasanın 2008 ya da 2009'da çıkacağı söyleniyor.
Tam da artık o ilk fotoğraftaki Jazz kesinlikle 2. nesildir diyeceğimiz bir anda, bir Japon otomobil dergisinde tuhaf bir resim yayınlandı. Şimdiki Jazz'a çok benzeyen ancak önü sanki hafiften Golf plus esintisi taşıyan bir otomobil. Anlaşıldığı kadarıyla bu resim bilgisayarda üretilmiş. Honda kaynaklı olmayıp derginin fantezisi de olabilir.
Bir detay daha: Fifth Gear adlı BBC programının internet sitesine göre, Honda tarafından Jazz için duyurulan yenilenme tarihi Eylül 2007.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
5 yorum:
Naaaayir n'olamaz! Yeni Yaris mi gordum bana mi oyle geldi? On tarafta klasik cizgilerin kesinlikle korunmasini istiyorum. Arkada da lambalarin yukari tasinmasi harika olurdu (Ford Fiesta tarzi).
Jazz için 2004'te honestjohn.co.uk editörü tarafından yapılan "Aynı orijinal Mini, 2CV ve Kaplumbağa gibi doğru zamanda doğru araç" yorumunu özellikle hatırlatayım.
Öte yandan dünya çapındaki tüketici alışkanlıkları 20-30 yıl öncekinden çok farklı. Artık 5-6 senede bir yenilenmeyen bir kasa, o odelin satışların hızla düşmesi anlamına geliyor. Mercedes ve BMW'sinden VW'sine kadar hiç bir firma kalıcı tasarımlar üretmiyor, bütün otomobiller son derece dönem çizgileri taşıyan, 3-5 yıl geçince bile tipi hızla eskiyen tasarımlarla üretiliyorlar. İçlerinden belki Mini gibi istisnalar kalıcıdır.
Yeni Rolls Royce'lar bile eskileri gibi 100 yıl sonra da baktığınızda göze güzel gelecek şekilde tasarlanmıyor artık. Yeni BMW 5, 6 ya da 7'nin veya Maybach'ın bile 15 yıl sonra da beğenilmesi çok zor.
Bu iş belki gelecekte toplama PC yapma benzeri bir noktaya kadar gider.
Hibrid Jazz'da 2.6lt tüketim!!! Umarım gerçek rakamdır.
Selim Tokgöz
Selim Bey, düz Jazz'ımı 2 seneye yakın bir zamandır kullanıyorum ve 90 km sabit hızda 50'yle 250 km arasında değişen yollarda 3.8 - 4.2 litre arası yaktığına çok kereler şahit oldum. Dolayısıyla elektrik motoruyla desteklenmiş bir I-DSI Jazz'ın aynı koşullarda 2,6 lt / 100 km'ye ulaşmasını aslında çok olağan buluyorum.
Peki acaba 90 km'de 4 litre yakan aracım karma tüketimde 5,5-6 litre veriyorsa, aynı sabit hızda 2,6 litre yakacağı iddia edilen Hibrid Jazz'ın da doğru orantıyla karmada 4 litre kadar yakacağı söylenebilir mi? İşte bu harika olur.
Barış Bey 850 kiloluk Insight uzun yolda(EPA) 3.6, ş.içi 3.9 yakarken en az 1000 kiloluk Jazz hibridin 2.6 yakması muhteşem olur.
Selim Tokgöz
Yorum Gönder