Honda, Ikea'yla ortak bir reklam kampanyası yürütür mü? Muhtemelen hayır, ancak şu kesin ki çok etkili olurdu. Bu fotoğraf aslında Jazz'ı eksik yansıtıyor. Sadece 1/3 oranındaki tek kişilik koltuğu katladıktan sonra bütün bu ambalajları yan yatırarak kenara dizmek ve yanındaki 2/3'lük koltuğa da iki yetişkini sıkıştırmadan oturtmak mümkün. Çok daha fazlasını defalarca ve yaptığımız için iyi biliyorum. Hatta aynı mantıkla ön sağ koltuğu da yatırıp toplam 3 kişi seyahat ederken 2,4 metreye varan uzun yükleri de rahatlıkla sığdırabiliyorum. Aracın boyunun sadece 3,8 metre olduğunu unutmamalı.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
6 yorum:
Barış Bey aracı arka koltukları şekilden şekile sokarak yükledikten sonra arkada oturan birisi olursa bu kişi yüklerle beraber mi seyahat ediyor yoksa bir şekilde izolasyon var mı? Yani ben biraz huzursuz bir adamım mesela, kendisiyle birebir fiziksel temasım olmasa da, hatta beni sıkıştırmasa da bagajda olması gereken bir şeyi yanıbaşımda görünce rahatsız olurum. Bir de olası bir çarpma halinde fırlama ihtimali var tabii. Bunlara karşı bir çara var mı?
Ayrıca, Civic'de sunulan tamamen düz arka zemin bu araçta da var mı?
En son sorunuzu cevaplayarak başlayayım: Civic'teki tamamen düz zemin ve bu zemini elde etmeyi sağlayan yenilikler, önce Jazz'da çok başarılı olup da bu arabada uygulanmasına karar verilmiş bir özellik. Jazz, benzin deposunun arka koltuk yerine ön koltuk altına alındığı ve oluşan boşluğu Magic Seats denen düzenekle çok verimli bir şekilde değerlendirildiği bir tasarıma sahip. Bu iç hacim mantığının ilk uygulandığı model Jazz. Jazz'da çok tutulmasının ardından Civic HB ve bizde satılmayan FR-V'de de bu yola gidildi. Yakın gelecekteki bütün Honda modellerinin platformları da bu özelliğe sahip olacak.
Civic'le Jazz'ın arasında boyut farkları var ama sistem aynı. Jazz'ın bagajı 382, Civic'inkiyse iki farklı kaynağa göre 450 ya da 480 litre. Ayrıca Civic'in eni daha geniş. Jazz'ın avantajıysa tavanının son derece yüksek oluşu. İki araçta da tamamen düz ve başka hiç bir otomobilde olmadığı kadar alçak bir yükleme zemini var. Bunu tek sağlayan benzin deposunun ortaya alınması değil elbette. Az yer kaplayan H tipi torsiyon çubukları ve tam stepne yerine ince dolgu lastik kullanımı da bu alanı ciddi şekilde genişletiyor.
İki arka koltuk bileşeninden (bu durumda 1/3 ve 2/3 oranlarında) herhangi birini katladığınızda oluşan yeni bagaj alanıyla yolcular arasında izolasyon sağlanması çok iyi bir fikir ve çok da yararlı olurdu, ancak daha böyle bir uygulamayı şahsen hiçbir markada görmüş değilim. Ancak Jazz da dahil olmak üzere bütün otomobillerde bu yüklerin kaymasını engellemek için kanca ve file takma noktaları bulunuyor. Ancak yüksek hızlı bir kaza sırasında işe yarayacaklarını hiç sanmıyorum.
Ayrıca şu da var: yüklerin diğer taraflara hareketini gerçekten engellemek, sadece arkadaki yolcudan izole etmekten fazlasını ister. Eminim o yükler yandaki yolcu kadar önde oturanlara da zarar verecektir, dolayısıyla önle arkayı ayıran bir izolasyon da gerekir.
Teknik olarak kaza sırasında ağır yüklerin hareketini durduracak kadar sağlam bir engeli koltukların her açılıp kapanışında ortaya çıkıp yok olacak kadar basit ve yer kaplamayan bir şekilde uygulamak 3-4 metre boyutlarındaki binek otomobillerinde mümkün müdür gerçekten bilmiyorum.
Anlıyorum, teşekkürler. Bu arada Magic Seats acaba sedan bir otomobile uygulanabilir mi? Bizim Civic Sedan otomobilimizde Magic Seats yok, ama olsa da bagajın dar olan yükleme ağzı nedeniyle Jazz'da ya da HB Civic'de olduğu gibi başarıya ulaşmazdı gibi geliyor.
Magic Seats zaten sedan bir otomobilde var, o da City. Civic Sedan'ın belki bagajdan yükleme konusunda zorlukları olurdu fakat en azından arka koltukların yukarı kalkmasıyla - hele o kadar geniş bir modelde - nefis bir ikinci bagaj alanı oluşurdu.
Bizim Jazz'da bazı çanta ve torbaları koltukları kaldırmadan altlarındaki boşluğa koyuyoruz, o da pratik bir çözüm, dışarıdan hiç farkedilmiyor. Koltuklar kaldırılmadığında dahi çok faydalı yani.
Jazz'a 2,4 metrenin üzerindeki cisimler de rahatlıkla sığıyor. Ben bütün rüzgar sorfü malzememi arabanın içinde taşıyabiliyorum. Sörf bordunun uzunluğu tam 2.75 metre. Sağ ön koltuğu arkaya yatırıyorum. Bordun ucunu ön sağ tarafın ayak ucuna, arkasını da yine sağ üst arkaya koyunca, (sadece sağ arka kafalığı çıkarıyorum) rahat sığıyor. Eski station arabamda daha çok zorlanıyordum bütün malzemeyi içeri koyarken...
Haklısınız Alp Bey, Jazz'ın tavan yüksekliği ve Pisagor sağolsun, eldeki alan çaprazlama kullanıldığında daha da uzun eşyalar yüklenebiliyor. Eğer fotoğraflama imkânınız olur da barispurut/gmail adresime gönderebilirseniz seve seve yayınlarım. Hatta ben yakında böyle bir duyuruda bulunayım da eğlenceli bir haber yapalım...
Yorum Gönder