28 Ağustos 2006

Guy Kawasaki'den Fit yorumu!

Apple ürünlerini yıllarca büyük zevkle kullanmamda muhtemelen en önemli etkenlerden biri olan Guy Kawasaki, blog'unda Fit'ten bahsetmiş. Ne yazık ki bu sefer çevirmeye vaktim yok, pek bilmediğimiz bir şey de yazmıyor ama meraklılarına duyurmak gerekir diye düşündüm.

2 yorum:

cemyarar dedi ki...

Şimdi eniştem (Guy Kawasaki)durup dururken bizi niye öptü anlamadım! Forbes yazarı, Apple'nın başarısının en önemli kişisi, hatta bir dönem yahoo ceo'luğu yapması gündemde olan biri durup duruken niye Jazz'dan (Fit'ten) bahseder ki? Ha bir reklam kokusu yok mu?? var...var! Gerçi şimdi adama haksızlık da etmeyelim yazısında açıkca jazz almak isteyen olursa San Jose'deki galerici tertiplerime çay içmeye gelin demiş.

Neyse, Guy Kawasaki'ye blogunda böyle bir yazı yazmasını Honda talep ettiyse (gerçi pazarlama stratejisi bekle ve gör ve sonra da uyu olan - belki de bu strateji sadece Honda Türkiye'ye özgüdür bilmiyorum- bir şirket için çok zor bir ihtimal ya)böyle bir kişiyi seçtiği için Honda'yı tebrik etmek gerekir. Tebrikler!

Neyse, bu guy çok komik bir adam. Güya bu Moscone Center'a gitmiş de (muhtemelen javaone**'a katılmaya gitmiştir)önündeki bir suburban parkedememiş de değnekçi de "guy abiciğim, bu hayvan pardon bu suburban sığmaz buraya senin Jazz fittir fittir sığar, topla gel abiciğim" diyesiymiş. Bak şimdi güzel Guy kardeş, ben de Hononuluyum, yeme şimdi beni, o suburban'ın senin olduğunu biliyoruz. Yani zaten sana da bir suburban yaraşır, ama bir küçük tavsiye, suburban'ın giremediği yere bırak Jazz'ı iki oda bir salon sığar be abiciğim. Sen onu hangara falan anca sığdırırsın zaten. İnanmayanlara işte suburban: http://getir.net/ek

Bu arada jazz'ı kimler alabilir: "Yahoo'da bir röportaj işi bile kopartamayanlar" derken bir kuyruk acısı sezmedim değil hani :)


**javaone: San Fransisco'da yapılan java konferansı

Barış Purut dedi ki...

Göbeğimi hoplata hoplata güldüm desem? Durum bana da enteresan gelmedi değil. Guy Kawasaki'den gerçekten faydalanmak isteyen, kaç kişinin okuduğu meçhul bir blogda yorum yayınlatmaktan daha fazlasını yapardı (bütçe?). Adam pazarlamada evanjelizm diye öyle bir kavramın yaratıcısı ya da fırsata atlayıcısı ki, şu anda benim kendimce tarafsız günlük tutuşum bile bu çerçeveye giriyor. Hatta Apple kullandığım seneler boyunca ve artık kullanamadığım bu senelerde de (20" intel iMac için 3.174,60 YTL) hala Mac'lerin avukatlığını yapmam bu adam sayesindedir. İş böyleyken, yani birilerine Jazz'ı bedava savundurtmak varken blogundaki -herkesin yazmış olabileceği- bir yazı adamın esas misyon ve vizyonunun yanında aşırı sönük kalıyor.

Belki de Honda değil de San Jose'deki tertipler rica etmiştir "Abi bizi de yaz, yetmiş milyon duysun sesimizi" diye, belli mi olur?