07 Ağustos 2008

Çıkışa gün sayarken yeni bilgilere devam

Yeni Jazz'ın Avrupa versiyonunun duyuruluşunun ardından bütün basında ve internet sitelerinde aynı haber dolaşmaya başladı. Motor ve şanzımandaki değişimi kesin olarak öğrendik ama bagajda anlaşılmaz bir ufalma vardı; Japonya ve Amerika için duyurulan tamamen aynı yapıdaki kasaya sahip (Amerikan Fit'in sadece burnu biraz daha uzun, gerisi aynı) Fit'lerde bagaj 427+64 litre olarak duyurulmuştu. Avrupa duyurusundan anlaşılansa 1.2 için 399 litre, 1.4 için de 399+64 litre şeklindeydi.

Bu konularda en güvendiğim kaynaklardan biri olan Auto Express İngiltere'nin web sitesinde çıkan haberde ise yine 427+64 litrelik bagajdan bahsetmişler. 399 litre de bir hatchback için geniş bir hacim ama 427 litrelik ya da 64 litrelik gömme bölmeyle toplam 491 litrelik bir bagaj Jazz'ın kendi sınıfındaki otomobilleri rahatlıkla ikiye katlıyor, bir üst sınıftakilerin hepsini geçiyor ve daha yukarıdaki sınıflarla da rahatlıkla yarışıyor.

Aşağıda son yıllarda çıkmış otomobillerden bazılarının bagaj hacimlerini görebilirsiniz. Bunların hepsinin de gerek yeni gerek eski Jazz'dan daha uzun ve iri otomobiller olduğunu hatırlatmak isterim:

Fiat Bravo: 400 lt.
Nissan Qashqai: 410 lt.
Mitsubishi Lancer (sedan): 430 lt.
Honda Civic (sedan): 380 lt.
Honda Civic (hb): 
Nissan Note: 280/437 lt.
VW Tiguan: 470 lt.
Ford Focus: 385 lt.
Ford Kuga: 370 lt.
Ford C-MAX: 460 lt.
Renault Grand Modus: 410lt.
Renault Scenic: 430 lt.
Toyota Corolla (sedan): 450 lt.
Toyota Auris (hb): 350 lt.
Toyota Corolla Verso: 423 lt.

Auto Express İngiltere'nin bir de müjdesi var: 1.2 I-VTEC motorun üstüne geliştirilmiş hibrid motorlu Jazz, 2009'da çıkıyormuş. Eğer bu otomobil Türkiye'ye gelirse en fazla 1.6 motorların vergi dilimine sokulacağından makul bir fiyat beklenebilir.

EK: Honda'dan Kohei Hitomi (Jazz projesinin lideri) demiş ki, bütün Fit'ler lastik tamir kitiyle, bütün Jazz'lar ise az yer kaplyan dolgu stepnelerle piyasaya sürülecekmiş. Bagaj 399 litre mi yoksa 427 litre mi olacak sorusunun cevabı da galiba bu... 

EK 2: Endonezya'dan bir blogcunun gerçekleştirdiği sürüş testinde 1.5 I-VTEC 120 hp Jazz'ın otomatiği için "0'dan 100'e yaklaşık 11 saniyede ulaşıyor" yazılmış. Bu küçük sınıftaki bir otomatik için çok iyi. Aslında kompakt 1.6'ların da yabancı olduğu bir çabuklukta bu ivmelenme. Sanki 1.3'ün manueli de bu sürede 100'e çıkar gibi geliyor bana.

3 yorum:

Oğuzhan İMAMOĞLU dedi ki...

Motor seçeneklerinde hayal kırıklığına uğradık, bari bagajda uğramayalım... Taze gelişmelerden haberdar ettiğin için çok çok teşekkürler Barış...

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Genelde Avrupa'ya, özelde de Türkiye'ye gönderecekleri Jazz'larda navigasyon ekranı olmayacak, onun yerine yine cd çalar olacak değil mi?

Okay

Barış Purut dedi ki...

Ben de bu şekilde tahmin ediyorum. Aslında Türkiye'de arabaların çalışan navigasyon ekranlarıyla satılmaları için bir engel yok. Mesela Kia Sorento işlevsel bir navigasyon sistemiyle satılmakta. Belki de firmalar işin yazılım tarafıyla uğraşmak istemiyorlardır.