Daha önce Yusuf Çevik'in yorum kısmına gönderdiği bir haberde yeni Jazz'lar için 1.2 ve 1.4 motorlardan bahsediliyordu. Şimdiye kadar okuduklarımızla tamamen çelişen bu bilgiler için mutlaka bir yanlışlık olmalı şeklinde cevap vermiştim. Durum şimdi biraz daha açıklığa kavuştu ve haberde yazılanlar doğru çıktı.
Avrupa, başta duyurulan 1.3 ve 1.5 I-VTEC yerine gerçekten de 1.2 ve 1.4'lerle devam ediyor. Ancak bunların da I-VTEC olacağı belirtilmiş. Aşağıda bu motorların rakamlarını görebilirsiniz ama devir bilgisine ne yazık ki ulaşamadım.
Yeni 1.4:
100 PS - 127 Nm, karma tüketim: 5.3 litre. (eski değerler 82 - 119'a 5.6)
Yeni 1.2:
90 PS - 114 Nm, karma tüketim: 5.1 litre.
CO2 emisyonlarındaysa beklenen bir düşüş var: 1.2'de 129 yerine 120 g/km, 1.4'teyse düzde 123, otomatikte 120 g/km (eskisi 137). Otomobilin düz versiyonunda yeni Accord'da da sunulan SIL (vites değiştirme ışığı) de bulunuyor. En düşük tüketime ulaşmak için bu ışığı dikkate alarak vites değiştirmek yeterli.
Yalnız çoğu okurumu ilgilendirecek en önemli değişiklik, motorla ilgili olanı değil.
Honda Avrupa'nın duyurusuna göre yeni Jazz'ın 1.4 motorlusunda CVT değil, daha da düşük tüketim sağlayan 6 vitesli yarı otomatik I-SHIFT şanzıman bulunacak. 1.4'ün düz viteslisi de olacak ancak 1.2 sadece düz vitesle satılacak. Bu yeni şanzıman, ilk olarak yeni Civic HB'de kullanılan ünitenin geliştirilmiş bir versiyonu olacak. Daha yumuşak vites geçişleri ve daha akıllı bir otomatik mod vaat ediliyor.
Avrupa için duyurulan bütün modellerde 2 ön, 2 yan ve bütün camlarda perde hava yastıkları standart. Öndeki hava yastığı, geriye bakan bebek koltuğu takılması için iptal edilebilecek. Yeni Jazz'da arka koltuklar için de emniyet kemeri uyarısı bulunuyor. (Önde bile kemer takmayıp alarmı susturmanın yollarını arayanların kabusu olacağına eminim, ama süratli bir kaza sırasında arkada kemersiz seyahat eden yolcunun öndekilerin ölümünü garantilediğini unutmayın)
Japonya'da çıktığında 427 litre olarak duyurulan bagaj hacmi, Avrupa için 399 litre olarak verilmiş. 427'yle 399 arasındaki fark stepneyle lastik tamir kiti arasındaki fark olabilir mi bilmiyorum. 399 litrelik haliyle bile Jazz sınıfındaki en büyük bagajlı otomobil olmaya devam edecektir, muhtemelen bir üst sınıf hatchback'lerin hepsinden de büyük bagajlı olma özelliğini devam ettirecektir.
Jazz'ın süspansiyonu, büyük otomobillerin verdiği oturaklılık hissini verecek şekilde geliştirilmiş. İz açıklığı 5 cm artarken VSA bütün modellerde sunuluyor (standart mı seçenek mi belli değil). Önde daha geniş kaliperli ve havalandırmalı diskler ve arkada da disk frenlerle duruş mesafesi daha da kısaltılmış. Fren pedalının dozlaması da geliştirilmiş. Eski kasada standart olan ABS, EBD ve Brake Assist doğal olarak aynen korunmuş.
Ülkemizde bir karşılığının olup olmayacağını bilmediğimiz 1.4 EX modelinde sunulan ve arka koltukların üzerine kadar uzanan ve ısı geçirmeyen cam tavan (güney güneşinde o ısının ne kadarını geçirmeyeceğini merak ediyorum), istendiğinde bir perdeyle de örtülebiliyor.
Otomobilin zayıf noktalarından biri olarak görülen ses yalıtımında da iyileştirme olduğu belirtilmiş. Ancak desibel cinsinden bir karşılaştırma bulunmuyor.
Not: Yukarıdaki fotoğraflar, İngiltere'de Ekim ayında sunulması beklenen 1.4 EX'e ait.
Yorum: Türkiye'ye düz ve otomatik seçeneklerle 1.4'ün geleceğini tahmin etmek güç değil. Yeni kasanın ilk tanıtımında esas ilgimizi çeken cam tavan gibi seçenek ya da VSA gibi özelliklerin bizde de sunulup sunulmayacağını herhalde son ana kadar öğrenemeyeceğiz.
Doğal olarak bir sorum var: İkisi de 100 beygir ve 127 nm değerlerinde iki farklı motora (1.3 ve 1.4) ne gerek vardı?
Ek 1: Bütün bu bilgilere ve daha fazlasına Let History Live'den ulaşabilirsiniz
Ek 2: Hürriyet'te Türkiye için verilen tarih Kasım 2008.
13 yorum:
Baris bey;
yazının orijinalini okudugumda anladıgım kadarıyla 1.2 90 beygir 1.4 ise 100 beygir gucunde olacka yani ikisi de aynı gucte degil. bir diger konuda yanlıs anlamıs olabilirim ama otomatik vites sanırım sadece 1,4 versiyonunda olacak izlenimini kapıldım, okuduklarımdan.
uzun suredir jazz almayı planlıyorum, sitenizden takip ettiklerim beni yeni modeli beklemeye yoneltti, umarım bu konfigurasyonlar eskisi gibi guzel bir araba ortaya cıkartır.
sadece 1.4'de otomatik seçeneğinin olması kötü,100 beygir ise şehiriçinde güncel motora göre kesinlikle bir artış anlamına gelecektir.
Donanımları çok merak ediyorum,havayastıklarının artması çok güzel olmuş.
Barış Bey,
Aynı tork ve güce sahip (1,3 ve 1,4 olmak üzere) iki motora ne gerek vardı demişiniz. Yorumum şöyle: JK'ya da yazdım buraya da yapıştırayım. Ülkemizde bildiğiniz gibi 1339'luk jazz 1.4 olarak geçiyor. Dolayısıyla yeni kasada da 1.3 i vtec olarak daha önce bahsedilen model, sizin haberinizde 1.4 olarak geçiyor. Yani 1.4 ve daha önce duyrulan 1.3 motor aynı motorlar olabilir. Pazarlama taktiği olarak 1339 luk motor bazı ülkelerde 1,3 bazı ülkelerde ise 1.4 olarak geçiyor olabilir. Ama 1.2 ise ülkemize ilk defa gelecek. Ayrıca 1.2 i vtec motoru ilk defa duyuyorum, Honda'nın bu hacimde bir i vtec motoru varmıymış? 1.5 in gelmeyeceği ise kesinleşti gibi. Benim çıkardığım sonuçlar böyle.
Okay
Murat Bey, Japonya'da hacmi 1300 cc olarak açıklanmış bir I-VTEC Jazz motoru var. Bunun da, Avrupa için duyurulan yeni 1.4'ün de beygir gücü ve torku aynı görünüyor. 1.2'yle 1.4'ü karıştırmadım yani :)
Barış Bey, 1.2 bize büyük ihtimalle gelmeyecektir, dolayısıyla umarım dert etmemize gerek kalmayacak. Jazz'ın her açıdan geliştirildiği ve eskisiyle çok temel özellikler dışında hiçbir ortak noktası kalmamacasına yenilendiğini görüyoruz. Eminim yine çok başarılı bir otomobil ortaya çıkacak ve 6 yılda 2 milyondan fazla satan Jazz efsane olmaya doğru gidecek.
Okay Bey, bu da aklımdan geçmedi değil ama yeni 1.3 tam 1300 cc hacminde. Yani 1.4 olarak pazarlanması daha zor. Beraber göreceğiz, ama gerçekten farklı motorlar yaptıklarını düşünüyorum... Yalnız 1.2'nin ülkemize gelip gelmeyeceği konusunda en ufak bir bilgi yok. Bunlar sadece Avrupa için üretilen motorlar. Bazı ülkelerde ikisi ya da sadece biri satılacaktır. Aynen şimdi de 1.2'nin İngiltere'de olup da Türkiye'de satılmadığı gibi.
Ek:
Murat Bey haklısınız, 1.2 sadece düz vitesle satılacak deniyor açıklamada. Ancak dediğim gibi 1.2'nin Türkiye'de satılması düşük bir ihtimal, endişelenmeye gerek olduğunu sanmıyorum.
Barış Bey yazınızdan sonra Jazz'ın iyi bir motor ve donanımla satılacağına olan inancım arttı.Ben ids'li motorla getirirler diye korkuyordum.Tek sıkıntı şurada Honda'nın Civic HB'de de kullanmış olduğu i-shift şanzıman (Jazz'da bunun geliştirilmişinin kullanılacağı söyleniyor)tüketiciler tarafından hiç mi hiç beğenilmiyor.Ne yapalım bu kadar hava yastığı,asp,v-tec motor varken bu şanzımana da razıyız. Yusuf ÇEVİK
http://www.honda.co.uk/newjazz/
Barış Bey,
Buradaki okuyucular için de JK'da yazdığım linkleri paylaşıyorum. 1.3 ün 1339 cc gelecek gibi görünüyor ve bu motora ülkemizde şimdiki gibi 1.4 denmesi yüksek ihtimal.
Aşağıdaki katalogda 1.3 motor 1339 cc olarak belirtilmiş.
http://www.paradoks.com.tr/jazz2009_catalogue.pdf
İşin garibi 100 beygirlik motor İngiltere'deki sitesinde de 1.4 olarak geçiyor:
http://www.honda.co.uk/newjazz/
Ayrıca Japon sitesinde bulunan Fit kullanım kılavuzunda da motor 1339 cc olarak geçiyor. 395. sayfa:
http://www.honda.co.jp/manual/fit/2008/pdf/2008-fit-all.pdf
Okay
"Aşağıda bu motorların rakamlarını görebilirsiniz ama devir bilgisine ne yazık ki ulaşamadım."
Demişiniz yazınızda. Ben aşağıdaki bilgilere ulaştım:
1339 olan motor 6000 devirde 100 beygir ve 4800 devirde 127 torka sahip.
1496 lık motor ise 6600 devirde 120 beygir ve 4800 devirde 145 tork sunuyor.
Okay
Okay Bey, özeniniz için teşekkür ederim.
Aslında bg/devir ve tork/devir bilgilere ulaşamadığımı ifade ederken yeni duyurulan 1.2 ve 1.4'ü kastetmiştim. Daha önceden açıklanan 1.3 ve 1.5'in bu bilgilerini bir sene kadar önce yine blogda vermiştim. Eğer gerçekten de 1.3'le 1.4 aynı motorsa en azından onu biliyoruz demektir. Eski I-DSI'la yeni I-VTEC'in ikisi de 119 Nm'yi 2800 devirde üretiyor, I-VTEC ise fazladan 4800 devirde 127'ye kadar çıkıyor diye hatırlıyorum...
Merhaba,
Yerli ve yabancı kaynaklarda 1.2 motor için 90 beygire 6000 devrin biraz üzerinde ulaşıldığı yazıyor. Ama kesin bir rakama rastlayamadım.
Yine 1.2 motorun maksimum torku olan 114 değerine de diğer motorlarda olduğu gibi 4800 rpm civarında ulaşılacağını tahmin ediyorum.
Öte yandan 1.2 ya da 1.4 motorun yalnızca biri ülkemize gelir. Ülkemizde "1.2 gitmez" kanısından dolayı da 1.4'(1339cc)ün ülkemize getireleceğini düşünüyorum.
Diğer bir dikkat çekici nokta ise takıt tüketimi ve ishift'in i vtec'in sağladığı yakıt tüketimine katkısı..Şöyle ki:
1.4 vtec düz, 1.4 idsi düze göre 0.5 litrelik bir tasarruf vaat ediyor. Buna karşın 1.4 vtec ishift, 1.4 idsi cvt ye göre 0.8 litrelik (Hürriyetteki değerlere göre 0.7 litrelik) bir tasarruf sunuyor.
İshiftteki geliştirmeler nasıl merak ediyorum doğrusu. Yetkili servislerden bile mevcut ishift ile ilgili çok iyi yorumlar almadım çünkü.
CVT performansı biraz törpülüyor ve yakıt tüketimini 0.2 litre civarında artırıyor ok ama yeni gelecek olan ishift, CVT'yi inşallah aratmaz. Çünkü çift kavramalı sistemler haricinde yarı otomatik manuel şanzımanlara çok iyi bakamıyorum maalesef.
Okay
"Yeni Jazz Kasım’da Türkiye’de"
http://www.hurriyet.com.tr/otoyasam/9542281.asp?gid=55&sz=7816
i-shift nedir bilmiyorum,lakin ben Jazz alırken CVT'nin neredeyse sıfır vites değiştirme sarsıntısı çok etkili olmuştu.Vites değiştirirken CVT'den daha fazla sarsıntı olacaksa,bundan çok var piyasada,Jazz'ı beklemeye gerek yok.
Süha Altınöz
Yorum Gönder