27 Temmuz 2008

Tatil dönüşü

İki haftadır tatildeydik ve yeni döndük. Son üç senedir arabayı tanıtmak adına izlediğim güzergahları, hızımı ve tüketim rakamlarını çok detaylı vermiştim, bu sene sadece geçmiş yazılara link verip son yolculuğumun kısaca özetini geçeceğim:

1) Ataşehir - Yenikapı (arada feribot) + Bandırma - Çeşme: 5.0 litre / 100 km. Bu galiba yeni bir uzun yol rekoru oldu. Sakin bir yoldu, 5. viteste 90 km/s ile çok uzun süre gidebildim. Arabada 3 yetişkin, bir Defne, sığacağına bunca yıldan sonra benim bile inanamadığım kadar da çok sayıda ve aşırı ağır çantalar vardı. Klima sürekli çalıştı.

2) Çeşme - Bodrum: 6.5 lt / 100 km. Bir yolcumuzu ve yüklerimizin bir kısmını Akbük'te bırakmamıza rağmen tüketimdeki artışın tek bir sebebi var. Park halinde çok uzun süreli ve klimalı molalar. Kayınvalideme Akbük'te kalacak yer ararken tüketim bir ara 8'e kadar yükseldi, uzun yola çıkınca 6,5'a düşebildi. Hava aşırı sıcaktı, yer yer 40 derecenin üstündeydi. Klimayı kapatığımız anda buhar banyosuna girmiş gibi oluyorduk, mecburdum...

3) Bodrum - Bandırma + Yenikapı - Ataşehir: 6.7 lt / 100 km. Amacım dönüşte de gelişteki gibi rahat rahat, sabit süratle gitmek ve azalan yolcu sayısı ve yük sayesinde 5 lt'nin altında tüketmekti. Ancak bazı sebeplerden dolayı yola hesapladığımızdan 2 saat kadar daha geç çıktık ve Bandırma'da feribota yetişebilmek için sürekli yüksek süratlerle ve sollamalarla geldik (Böyle bir yolculuğun stresi de tatilin bütün huzurunu da birkaç saatte silip bitirdi diyebilirim). Gereğinden daha hızlı gitmemeye çalıştım ve feribota, kalkışa dakikalar kala varabildik. Kendimi o kadar kasmışım ki boynum ve başım hala ağrıyor. Hoyrat kullanma şeklime ve klimanın sürekli açık kalmasına göre 6,7 lt / 100 km, rekor düşüklükte bir tüketim diyebilirim. Kaç kilometreyi kaç saatte geldim, ne kadar bastım gibi detayları yazmayacağım, kimseye kötü örnek olmak istemem. Jazz da zaten hiç buna uygun bir araba değil, aman fazla zorlamayın.

Genel sonuç: 3,5 yaşındaki ve 65.000 km'deki otomobilim, her türlü yol ve koşulda hiç nazlanmadan görevini başarıyla yerine getirdi. Sadece yüksek hızlarda rüzgar ve yol bozuklukları zaman zaman soğuk terler döktürdü, ama ne Jazz ne de herhangi bir küçük otomobille zaten o hızlara çıkmamalısınız, Jazz'ı suçlayamam. Gidişte aşırı yük ve sürekli klimaya rağmen sadece 5 litre / 100 km tüketmiş olmasında özel bir çabam yok. Sadece 90 km/s hızımı koruyabildiğim kadar korudum.

Bazı diğer uzun yol sonuçları için:
1, 2, 3

Hiç yorum yok: