Önümüzdeki sonbahar gelmesini umduğumuz yeni kasa Jazz hakkında şu ana kadar dağ gibi veri birikti. Aracın hemen hemen bütün detaylarına erişmek mümkün. Ancak Japonya dahil olmak üzere hala hiçbir ülkede resmi olarak açıklanmayan son bir bilgi kaldı, o da 0'dan 100'e kaç saniyede çıktığı. Bazıları bunu önemsiz görür. Örneğin yeni çıkan yerli bir otomobil dergisi Oto Trend, yeni modelleri tanıtmak için bütün hayati verileri sunarken ivmelenme değerlerini ihmal etmiş. Bu tercihin nedenini bilmiyorum. Bir otomobili kullanmadan tanıyabilmek için motor gücü, torku, bunları hangi devirlerde nasıl ürettiği, ağırlığı gibi önemli bilgilerin yanında 0-100, 80-120 gibi farklı hızlanma sürelerini de öğrenmek gerekir ki kafamızda bir fikir oluşabilsin. Bütün diğer değerleri sunup ivmelenme rakamlarını vermemeyi, bir insanı sadece kilosuyla tarif edip boyundan bahsetmemek kadar yanlış buluyorum.
Takip edebildiğim kadarıyla şimdiye kadar sadece bir Amerikan dergisi, yeni kasanın otomatik şanzımanlı ve 1.5 motorlusunu akselerasyon açısından test etti: Sıfırdan 60 mile (0-96 km) 11.4 saniyede çıkmış. Şanzımanın CVT olup olmadığı konusunda bir bilgi yok. Düzünün ivme değeri de yok. Ayrıca bunun 100 beygirlik 1.3'teki karşılığını da bilmiyoruz. 1.5 motorlu, 120 beygirlik ve 1000 kg'dan hafif bir araba için 11.4 saniye çok parlak bir değer değil. Testlerde eski kasanın ABD versiyonunun düzü 8.5, otomatiğiyse 11.3 saniyelik sonuçlar veriyordu.
Yeni kasayla ilgili resmi bir bilgi olmadığından "Motor gücü artmış ama hızlanması değişmemiş ya da kötüleşmiş" gibi bir iddiada bulunamıyorum. Umarım öyle değildir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder