08 Temmuz 2008

Honda Türkiye'ye açık mektup

Dün konuştuğum bir Honda bayisi çalışanı, yeni Jazz'ın Türkiye'ye Ekim'de getirilmesini beklediklerini söyledi. 

Yeni Jazz'ın hangi motorla getirileceğini bilip bilmediklerini sorduğumdaysa daha önce konuştuğum bütün diğer bayilerin çalışanları gibi aynı garip bilgiyi verdi: 1.5 motor 100 beygir.

Honda'nın böyle bir motoru olmadığını, yeni Jazz'da şu ana kadar sadece 1.3 I-VTEC 100 bg ve 1.5 I-VTEC 120 bg'lik motorlar kullanıldığını söylediğimde sanırım beşinci ya da altıncı kez "Bize gelen bilgi bu, ayrıca Jazz'da 1.3 motor yoktur" cevabını aldım. 

Konuştuğum o kadar bayide nasıl olup da aynı yanlış bilginin bu kadar kesin bir dille ifade edildiğini çözemiyorum. Kimseyi suçlamak istemiyorum ama eğer bu bilgi Honda Türkiye'den kaynaklanıyorsa ve alacakaranlık kuşağının derinliklerinde bir yerde bu yazıyı okuyan bir Honda Türkiye çalışanı varsa aşağıdaki maddeleri ilgili departmana iletmesini rica ediyorum: 

1- Yeni Jazz'ın 1.3 motoru olmadığı kesinlikle yanlış bir bilgi. Tamamen bu kasaya özel 1.3 ve 1.5 I-VTEC motorlar geliştirilmiş durumda. Ayrıca şu anda kullandığımız Jazzlarda dahi aslında 1.3 motor var. 1339'un 1300'e mi yoksa 1400'e mi yakın olduğunu tartışmayı anlamsız buluyorum.

2- Yeni Jazz'da şu ana kadar 1.5 litrelik ve 100 beygir gücünde bir motor (ne I-DSI ne de I-VTEC) asla kullanılmadı. Bazı ülkelerde 1.5 I-DSI seçeneği bulunuyor ama o da 87 beygir gücünde. 1.5 litrelik ve 100 beygirlik bir motor asla olmayacak diyemem elbette ama bu çok düşük bir ihtimal. Yeni kasada zaten 1.3 100 bg var! 

Ve haberiniz olsun, yeni Jazz yine tek motorla sunulacak ve Jazz meraklıları yine üvey evlat muamelesi görecekse yeni kasaya geçmek yerine başka markaları tercih etmeye hazırlanan bir yığın tanıdığım var. 

Buyurun, bu bilgiler de Honda'nın yeni Jazz broşüründen:


Maximum Power (ps/rpm) 

(1.3) 100 / 6000 - (1.5) 120 / 6600 


Maximum Torque (kg.m/rpm) 

(1.3) 13.0 / 4800 - (1.5) 14.8 / 4800

2 yorum:

Adsız dedi ki...

jazzın 1.5 motorunu bekliyordum ama yine yok. bu konuyla ilglinen bi yer bulalım ve e-posta ya da mektup atalım 1.5 istiyorum ben. gerçekten üvey evlat muamelesi yapıyorlar olmaz ama bu ya

Barış Purut dedi ki...

Türkiye'ye gelecek Honda modellerinde hangi özelliklerin bulunup bulunmayacağının Honda Japonya tarafından belirlendiğini yazan arkadaşlarımız olmuştu. Kişisel tepkimi ve 1.5 motorların da Türkiye'ye getirilmesi yönündeki isteiğimi iletmiştim, isterseniz siz de iletebilirsiniz. Ama bir şey değişeceğini zannetmiyorum...