09 Temmuz 2008

Alternatiflere devam

Bir aksilik olmazsa sene sonuna kadar arabamı hala sorunsuz ve kusursuz durumdayken satıp yenilemeyi planlıyorum. Şimdiye kadar farklı fiyat ve sınıflardan çeşitli alternatifler sıralamıştım. Bunların arasında Honda Civic HB ve Fiat Bravo gibi gerçekten alakasız arabalar da vardı. Gerçi bu ikisini de eledim, Civic'i fiyatından dolayı elbette... Bravo'yu ise sadece elemek istedim, ilk çıktığında verdiği heyecan çok çabuk söndü. Aile otomobili olarak yeterliliklerinden ve kalitelerinden dolayı Note ve Qashqai gibi olasılıkları hala elemiş değilim ama en yakın Nissan servisinin bile çok uzakta olması kara kara düşündürüyor. Honda Damla'nın yürüme mesafesinde olmasına alışmışım bir kere.

Şimdiye kadar hiç sedan düşünmemiş olsam da bugün bu konudaki fikrimi değiştirebilecek çarpıcılıkta bir otomobille tanıştım. Bu tecrübeye dayanan bir tavsiye filan değildir, kişisel bir heyecan fırtınasıdır. İlgili yazımı Ekşi Sözlük'ten okuyabilirsiniz

Öncelikli tercihim kesinlikle yeni nesil Jazz olacak ama donanım ve motor konusundaki belirsizlikler kafamı fazlasıyla kurcalıyor.

Başta belirttiğim gibi bir aksilik yaşamazsak pek yakında Jazz'ımı satılığa çıkarabilirim. Takasa vermekle kendim satmam arasında kayda değer bir fark olmayacaksa hiç sıkıntıya girmeyip takas yolunu seçmeyi düşünüyorum. Bir önceki arabamı satmaya çalışırken uğraştığım insanlar beni hayatımdan bezdirmişti de!..

5 yorum:

barış kalabay dedi ki...

abi bu konuda bir şey belirtmek istiyorum."İçeriden" aldığım bir habere göre yıl sonunda civic hb 1.3(veya 1.4 tam bilemiorum) 100 beygirlik motor ile satışa konulacak.Bu aracı da bekleyebiliriz bence....

Barış Purut dedi ki...

Bu zaten Civi için tahmin edilen bir şey, çünkü aslında şu anda dizelini saymazsak İngiltere'de Civic HB 1.8 i-vtec'in yanısıra bizim Jazz'daki i-dsi motor seçeneğiyle de satılmakta.

Jazz'ın eski motorunun da yerini alan 1.3 i-vtec Civic'e uyarlanabilir, ama şu içeriden aldığınız bilgiyi biraz açabilir misiniz? yani 1.3'lük bir Civic yerine 120 beygirlik 1.5 i-vtec bir Civic Türkiye için çok daha akıllıca olur da! Düşünsenize rakiplerin 1600 motorlarla ve turbo dizellerle fink attığı bir pazarda 1.3 motorlu ve muhtemelen pahalı bir hatchback'in ne kadar şansı olabilir ki?

barış kalabay dedi ki...

belki de amaç jazz'ı yine aynı motorla kombine edip,üzerine de civic'i konumlandırmak olabilir.
İnanın açamam,çünkü arkadaşım daha fazlasını söyleyemeyeceğini ,ancak jazz'ın aralık ayında geleceğini eklemişti...

Selim TOKGOZ dedi ki...

Baris Bey artik blogu da Jazz'ini seven ve binmeye devam eden birine devredersiniz. :) Otomobilinizi fazla kullanmadiniz, bu kadar genc bir otomobilde sorun cikmasi zaten surprizdir. Ayrica -elestirmek icin soylemiyorum- yakit ekonomisi ile sik araba degistirmek birbirleriyle tamamen celisen eylemler. Hem cevre duyarliligi, hem de cuzdan duyarliligi acisindan...

Adsız dedi ki...

Barış Bey,Honda Türkiye'nin iletişim bölümünü kullanarak yolladığım mesaj:
''Öncelikle merhaba diyerek sözlerime başlamak isterim.Sıkı bir Honda hayranı olduğumu -özellikle Jazz- söylememe gerek yok sanırım.İletişim Formunuzu kullanma nedenim yeni Jazz'ın Türk Tüketicisine verdiğiniz değeri de göstererek 1.5 i-vtec motorlu(120 ps),donanımlı,VSA'lı RS modeli ile ithal edilmesi.Tabii fiyat avantajını kullanmak için 1.3 cc vtec hatta ids motorlu bile getirilebilir ama rica ediyorum Jazz'ın prestijli,göz alıcı aynı zamanda performanslı bu türünden bizi mahrum bırakmayın,küstürmeyin.Başarılar.''
Yusuf ÇEVİK