Bu günlüğü başlatmamın en önemlisi nedeni, birinci nesil Jazz'ın çok farklı ihtiyaçlarıma tek bir kasa içinde gayet doyurucu bir şekilde cevap verebilmesi ve bu konudaki hayretimi (isterseniz neşemi de diyebilirsiniz) araba almaya hazırlananlarla paylaşma konusunda heyecanımdı.
Aralık 2004'te çok doğru bir seçim yapıp Honda Jazz aldım. Otomobilim düne kadar tam 48 ay boyunca hiçbir sorun yaşatmadı (Pardon, bir kere kornasının sesi kısıldı. Bu sorundan sayılır mı, emin değilim). Bir gün Jazz gibi farklı ihtiyaçları tam kararında bir araya getiren yeni seçenekler çıkabilir, buna olabildiğince yaklaşanlar da var ama çok uzun yıllar boyunca birinci nesil Jazz kadar sorunsuz bir otomobil daha göreceğimizi zannetmiyorum. İkinci nesil de umarım öncülü kadar sağlam çıkar.
1440 gün ve 68700 km boyunca süren keyifli bir yolculuktan sonra eski Jazz'ıma dün veda ettim. Emektar otomobilimin yapımında emeği geçen herkese - bu kişilerin çoğu Türkçe bilmese ya da burayı okumayacak olsa da - içten teşekkür ediyorum.
Eski kasaya saygı duruşunda bulunduktan sonra sıra günün haberine geldi: Daha fazla uzatmaya gerek yok, birkaç aydır süren araştırmamın sonucunda yeni kasa Jazz'ı tercih ettim ve Türkuaz renkli Fun+ düz vitesli otomobilimi 3 Aralık akşamı saat 17:00'da Honda Cem'den teslim aldım.
Daha önce birkaç yerle görüşüp eski arabam için fiyat aldıktan sonra yolum sonunda Honda Cem'e düştü. Yeni Jazz'ımı sayesinde alabildiğimi rahatlıkla söyleyebileceğim son derece bilgili satış danışmanı Gürol Yalçın'a (Kendisi de Jazz düşündüğünü söylüyor) ve bütün çalışma arkadaşlarına ilgileri, nezaketleri ve canayakınlıkları için buradan bir kez daha teşekkür ederim . Yıllardır Honda'da herhangi birinin bu sayfadan haberi olduğundan bile şüpheliyken Cem Plaza'nın genel müdürü Emir Özdeliorman'ın günlüğümden haberdar olduğunu ve Jazz hakkında birçok şeyi bu blogdan öğrendiklerini söylemesi çok hoşuma gitti. Yeni kasa hakkında da yazmaya devam etmemi beklediklerini ekledi; arabamı teslim ederken bulundukları birbirinden hoş jestlerle bunca senedir (herhangi bir karşılık beklemeden) yaptıklarımın çok ince bir karşılığını gördüm; eşim için çok zarif ve güzel bir çiçek aranjmanı ve yeni aldığım otomobilim için sunma inceliğini gösterdikleri güzel hediyelerle beni gerçekten mahcup ettiler. Jazzcıların çok hoşuna gidecek bir detay vereyim; Emir Bey, Legend, Accord ya da CR-V gibi modelleri kullanma imkanına sahip olduğu halde kendisine verdiği keyiften dolayı Jazz'ı tercih ediyormuş. Diğer yöneticilerin lüks Hondalarla geldikleri toplantılara da Jazz'la gittiğini gururla anlatıyor. Kısacası kendisi aslında tam bir "Jazzcı Kardeş" (Umarım sitemize de üye olur!).
Otomobilimi yenilemeye karar vereli birkaç ay oluyor. Eski arabamın demin de bahsettiğim gibi herhangi bir sorunu yoktu, 4 yaşındaydı ve 70.000 km'ye dayanmıştı. Yani satmak için çok uygun bir durumdaydı. Bundan sonra - pek ihtimal vermiyorum ama - ufak ufak masraflar çıkarmaya başlayabilirdi. Zamanında üç senelik garantiyle aldığım için de dört yaşındaki otomobilimde kendimi diken üstünde hissetmeye başlamıştım. Yine de satın olacak kişinin tahmin edemeyeceği kadar şanslı olduğunu söyleyebilirim. O arabaya gerçekten çok iyi baktım.
Jazz'ın ikinci neslini ilk duyurduğum andan beri heyecanla izliyordum. Ancak son bir sene içinde merakımı toplayan başka otomobiller de oldu. Bunların arasında Leon, Lancer, Focus, Golf ve Bravo da bulunuyordu. Her birinin çok önemli üstünlükleri vardı (mesela hepsinin de yol tutuşu Jazz'dan çok daha iyidir) ama hiçbirine tam ısınamadım. Lancer son dakikalara kadar ağır basıyordu ama Mitsubishi'yi yeterince tanımamam nedeniyle elemek zorunda kaldım. Çevremde tek bir Mitsubishi kullanıcısı olup da olumlu fikirlerini alabilseydim Lancer'a kayabilirdim. Ama ne bu otomobil ne de diğerleri (Focus ve Golf dahi) ikinci elde değerini Jazz kadar koruyabiliyor. Bu da çok önemli bir etken. Ayrıca bütçemiz bunların sadece baz modellerine izin veriyordu; bu arabaların çoğunun baz modeli de gerçekten "boş" sayılır. Biraz donanım eklemeye başlayınca da fiyatlar astronomik seviyelere ulaşıyordu. Hele yeni Golf'ün fiyatının biraz donanımla aldığı hale astronomik demek bile yetersiz.
Herkesin "Neden bakmıyorsun?" diye tepeme binmesine sebep olan yeni Fiesta'yı hiç düşünmedim çünkü genel olarak tasarımını beğensem de 1- İçini beğenmedim, fazla gösterişli bir spor ayakkabıya dönmüş, 2- Toplam hacmi hala eski Jazz'ın bile gerisinde, 3- Bütün donanım paketlerini üst üste yığdığınızda hem Jazz'dan pahalıya geliyor hem de hala Jazz'ın donanımının yanına yaklaşamıyor.
Yeni Jazz'ın bir süre önceki lansmanına kısaca katıldıktan ve çıkar çıkmaz hemen satın alan kuzenimin otomobilini de ufak bir testten geçirdikten sonra şunu fark ettim. Yeni Jazz, çok daha pahalı ve oturaklı bir otomobil hissi veriyor. Dahası, baz modeli Joy+'daki donanımın zenginliği bile rakiplerin üstünde. Düzü 32.750'ye satılan Fun+'nın donanım seviyesi ise sadece sınıfında değil, fiyatına göre sunduklarının zenginliği bakımından bütün sınıflarda bir devrim gibi olmuş.
Şimdilik toplam 2 saati bulan sürüş tecrübemin ilk izlenimleri:
1- 1.4 I-VTEC motor düz vitesle gerçekten çok güzel hızlanıyor.
2- Motorun sesi, hacminden beklenmeyecek derecede güzel.
3- Sert virajlarda dahi çizgisini çok rahat koruyor. Zorlamama rağmen VSA'yı devreye sokabilmiş değilim.
4- Yol tutuşu gelişirken süspansiyon da bir nebze yumuşamış. Kesinlikle daha konforlu bir sürüşü var.
5- Direksiyon çok daha hafiflemiş. Sıkışık trafikte ilerlerken veya dar bir yere park ederken büyük rahatlık sağlıyor.
6- Vites geçişleri çok güzel. Eskisi zaten iyiydi ve düz şanzıman ödülü kazanmışlığı vardı, bu ondan da keyifli.
7- Cam tavan gerçekten büyük bir keyif. Ama bu keyfi esas arabayı süren değil, yolcular çıkarıyor. özellikle de arkada oturanlar. Tavan perdesinin adı yanıltmasın, sıradan bir perde değil. Kapattığınızda arabanızın tavanı herhangi bir otomobil tavanından farksız oluyor. Bu perdeyi istediğiniz konumda durdurup cam tavan boyutunu kontrol edebiliyorsunuz.
8- Bu araba gerçekten sessiz. Normal sürüşte motoru neredeyse hiç duyamadım diyebilirim. Sessizliğe Potenza yerine Turanza lastiklerin kullanılmasının da bir katkısı var mı henüz bilmiyorum.
9- Cevizlibağ - 4. Levent - Ataşehir parkurunda yarısından çoğu yoğun trafikle geçen yolculukta tüketim ortalaması 5.3 lt / 100 km çıktı. Gayet güzel, bol işlevli bir yol bilgisayarı var ancak henüz pek karıştıramadım. Öğrendikçe yazacağım. Galiba tüketime hiç takılmayıp kalan menzil göstergesini kullanırım. Boş depoya 30 YTL'lik 97 oktan koyduğumda başta 211 km gibi bir menzil gösterdi. Arada arabayı biraz gazladığımda bu değer 196'ya düştü, daha da sakin kullanmaya geçtiğimde 220'lere yükseldi. Evimin önüne park ettiğimde tekrar 211'i bulmuştu. Menzil haliyle sürüş tarzınıza göre değişkenlik gösteriyor.
10- Cruise Control'u denemeye fırsat bulamadım, Gürol Bey'in anlattığına göre 40 km/s sürati geçtikten sonra istenilen hıza gelindiğinde devreye sokuluyor, ardından da gaz pedalı yerine direksiyondaki hız artırma ve azaltma tuşları kullanılabiliyor.
11- Ya bu Jazz'la kullanma kılavuzu verilmiyor ya da benimki unutuldu, yarın hemen arayıp öğreneceğim... (DÜZELTME: Hata tamamen bendeymiş, kılavuz arabadan çıktı. Akşam ben bulamamışım!) Japonya'daki yeni Jazz'larda navigasyon ekranından erişilebilen interaktif bir kullanma kılavuzu olduğunu biliyor muydunuz peki?
Şimdilik bu kadar. Sürmeye devam ettikçe her zamanki gibi rastladığım iyi kötü bütün detayları yazacağım.
17 yorum:
Hayırlı olsun.Kazasız belasız iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.
hayırlı uğurlu olsun.bende jazz almayı düşünüyorum,kullandıkça izlenimlerinizi aktarırsanız çok sevinirim..allah kaza blea vermesin güle güle kullanın.
Barış Bey, güle güle kullanın. Kıskanmadım dersem yalan olur. :)
Ne güzeldir yeni araba kokusu şimdi...
Ahmet Aksoy
iyi günlerde, kazasız belasız kullanmanız dileklerimle.. Bakalım bu krizde yeni jazz bize de nasip olacak mı?
Barış, şiir tadında yazını bir nefeste okudum... İzlenimlerinin iyi olması, terddüt içinde bekleyen birçok jazzcının kararlarına tesir edecektir.
Fun harika bir donanıma sahip ama ben hala fiyatının yüksek olduğunu düşünüyorum...
Yeni jazzla ilgili izlenimlerini merakla bekliyorum...
Güle güle kullan...
Mesud Bey, arkada kızım yanımda da eşim varken kaza ve beladan uzak durmak için öyle bir dikkat kesiliyorum, öfkeme öyle bir hakim oluyorum ki kısa sürüşlerden sonra bile başım çatlayacak gibi ağrıyor bazen! Çok sağolun...
Serhat Bey, hiç merak etmeyin, dört senedir nasıl ciddi ve tarafsız bir şekilde yazdıysam öyle devam edeceğim, her türlü sorunuzu da beklerim ayrıca.
Ahmet Bey, inanır mısınız bu yeni kasada yeni araba kokusu pek yoğun değil. En kuvvetli şekilde duyabilmek için bagajı koklamak gerekiyor! Belki de Japonlar o kokuda çevreye zararlı bir şeyler filan bulmuşlardır daazaltmaya çalışıyorlardır :)
Adsız okurum, size de çok teşekkürler, darısı herkesin başına...
Oğuzhan, umarım fiyatları düşer. Yeter ki düşsün, kesinlikle "Tam ben aldım, düşürdüler!" diye şikayet etmeyeceğim, bu seçeneğin daha erişilir hale getirilmesinden dolayı mutlu olacağım. Bu kadar güzel ve dolu bir arabanın fiyatı da biraz düşerse gerçekten rakipsiz olur.
Barış bey hayırlı olsun, uzun suredir bu blogu sessizce ve düzenli olarak takip ediyorum, 4 yasında bi jazz'ım var ve yeni jazz'ıda sizin sitenizden her gelişmesini takip ettim, şimdi de sürüş izlenimlerinizi merak ediyorum. Benim Eski jazz'dan memnun olmadıgın birkaç unsurun iyileşmiş olmasını ümit ediyorum. Beklentim;
1- biraz daha performans
2- daha sarsıntısız/yumuşak bi sürüş
3- sessizlik(yol sesi)
emeginiz için tesekkurler..
Halil Eski
Barış,
Öncelikle hayırlı olsun. Kendim almış gibi sevindim gerçekten. Harika anlatımlarınla yeni Jazz çok daha keyifli olacak. Oğuzhan'ın dediği gibi yorumların Jazz almak isteyenlerin kararlarında önemli rol oynayacak.
Yeni Jazz'ın hayatına mutluluk getirmesi dileğiyle...
Okay
Halil Bey, uc konuda da ciddi bir fark var. Bunlara daha iyi yol tutusunu da ekleyebilirim. Jazzci Kardesler'de ilk izlenimlerimi yazmistim, oradaki yorumumu biraz daha detaylandirip yakinda buraya da tasiyacagim.
Okay, guzel yorumun ve dileklerin icin cok tesekkur ederim...
Barış bey yeni aracınız hayırlı olsun iyi günlerde gülegüle kullanın,Jazz'ı alırken sizin yorumlarınızdan etkilenmiştim şimdi yeni Jazz ile yaşayacağınız tecrübeler ilerde yeni Jazz'a terfi etmeme sebeb olabilir yorumlarınızı takip edeceğim.
Serkan Birgül
Barış bey hayırlı olsun, güle güle kullanınız... Jazz'a devam!!!Sizin sayenizde aldık jazzımızı, sizden bir yıl sonra, umarım yeni jazza da geçişimiz aynı zaman farkıyla olur ...:)
Çok sağolun Serkan Birgül, içiniz şimdiden rahat olsun. Daha sadece bir haftadır kullanıyorum ama şimdiden son derece memnunum. 2001 için eski Jazz nasıl büyük bir sürpriz idiyse yeni kasa da 2009 için öyle olmuş. Araya bayram koşuşturmacası girdiğinden fırsat bulamadım ama kısa bir süre sonra detaylı yorumlarımı yazmaya başlayacağım.
Serkan Şimşek, size de çok teşekkür ederim. Umarım otomobil yenileme zamanınız geldiğinde dilediğiniz gibi yine Jazzlanırsınız.
kıskandımm çoookkk kıskandımm :))Şaka (deil tabiki hakkaten kıskandım) :)) bir tarafa hayırlı uğurlu olsun yeni jazz ınız Barış bey.Kazasız güzel günlerde kullanın inşallah.Daha yenisi Samsuna gelmedi ama !!! Darısı bize inşallah.
Sevgili Barış agbinin 3 aralik günü topkapı cem e bıraktigi Jazz artik benim ellerimde:)Ben ona böyle diyorum "Miniğim:))"
Yeni Jazz'ını en güzel günlerinde kullanman dilegiyle...
not:Miniğin plakası hala ayni Bariş agbi;Bir gün denk gelirde karşılaşırsak tanırsın zaten...
en derin sevgilerimle
turgay
Barış Bey;
Hayırlısı olsun. Bende yeni Jazz almayı düşünüyorum. Ishift olan versiyonundan. Sadece Fun+ ile Joy+ arasında özellik olarak net neler fark ettiğini biliyormusunuz? Ben sitede de inceleden maalesef doyurucu bir bilgi yazmıyor. Siz net şekilde biliyorsanız ekleyebilirmisiniz bloga=) Teşekkürler
Barış bey bana honda jazz 2004 es cvt modeli için bir kullanım kılavuzu lazım nasıl temin edebilirim? Servisten bulamadım. Yardım ederseniz sevinirim.
Yorum Gönder