11 Ağustos 2005

Deponun sırrı + Türk Jazz'larda 1.5 donanımı

1) Öğrenmenin sonu yok. Benzin deposunun gövde ortasındaki konumuyla bir kalemde hem iç hacmin hem de güvenliğin artmasını sağladığını biliyordum da, deponun nasıl özel bir malzemeden yapıldığını bilmiyordum. Jazz'da kullanılan ve zamanla Honda'nın tüm modellerinde yer alacak olan bu özel konumlu benzin deposu, en ağır darbelerde bile bütünlüğünü koruyan ve yangın çıkmasını engelleyen polimer-reçineden üretiliyor.

2) Türkiye'de satılan Jazz'larda kullanılan jant, lastik ve süspansiyon, diğer ülkelerde sadece 1.5 VTEC 110 hp sportif modelle gelen donanımlar. Örneğin bizdeki motorla satılan Jazz'ların diğer ülkelerdeki jant çapı 15 değil 14 inç, lastik ölçüleri de 185/55 değil 175/55 . Aklıma hemen daha kalın lastiğin daha yüksek tüketime sebep olacağı bilgisi geliyor ancak bu kadar ufak farkta oran nedir bilmiyorum. Bizim 1.3'lerin yol tutuşunun yabancılarınkine göre daha iyi olduğuysa kesin.

10 yorum:

Oğuzhan İmamoğlu dedi ki...

Benzin deposunun güvenli olması insana güven veriyor açıkçası... Ancak honda yetkililerinin kulağı çınlasın, bu güvenlik öğesine pazarlama aşamasında niye vurgu yapılmaz acaba? Satıcılar bu özelliklerden niye hiç bahsetmez, anlayan beri gelsin... Cidden Baris beyin soyledigi gibi jazz'lar tanitilirken dar kapsamlı anlatılıyor küçük segmentteki araçlarla kıyaslanıyor, ancak araştıran, kurcalayan, sorgulayan insanlar, bu günlük gibi, yahoogrouptaki yazışmalar gibi, çok faydalı bilgileride kullanarak jazz gibi optimum güzel bir çözüme ulaşabiliyor...Bu çok tuhaf değilmi sizce?

yilmaz yavuz dedi ki...

Sayın barış bey p206 tutkum vardı ve internetle aramın iyi olmasından dolayı ekşi sözlükte araba hakkında yapılan yorumları vs okudum ve inanın bir gün öncesine kadar deli gibi istediğim arabadan bugün vazgeçmiştim. daha sonra öylesine anahtar kelimeleri denedim ve şansıma jazz çıktı ve tabiki sizin yazılarınız, baştan sona kadar okudum şuanda yarın (saat 04:19 sabah[ın körü]) bu araba hakkında öğrendiklerimi babama aktarmak için can atıyorum eminim kendiside gerçek anlamda jazz ı anladığı zaman 95 model e200 merc. yerine yeni bir alternatifi olduğunu hemde sıfır ve garantili olduğunu anlayacaktır. ancak size önemle sormam gereken bir kaç nokta var
- şuanda piyasa satılan sanırım iki tür jazz modeli var biri jazz sport diğeri ise jazz elite. bu konuyla alakalı olduğunuzdan bileceğinizden kuşkum yok sizin aldığınız modele kıyasla bu modeller nasıldır ve hangi iyileştirmeler yapılmış yada hangi değişiklikler yapılmıştır bunları öğrenmek istiyorum. ve sanırım bunları öğrendiğimde tam olarak alacağım jazz hakkında karar verebileceğim. yazınızdan ve uğraşlarınızdan dolayı sizi kutluyorum, gerçek anlamda işe yarar bir iş çıkarmışsınız.
saygılarımla.

Barış Purut dedi ki...

Sevgili Yılmaz Yavuz, bütün günlüğü üşenmeden okuduğunuz ve yorum yazdığınız için gerçekten çok teşekkür ederim.

Benim Jazz'ın donanım paketi Comfort olarak adlandırılıyor, Sport'la Elite'in arasında. Sport, giriş modeli. Comfort'da fazladan direksiyondan kumandalı radyo-cd çalar, yan hava yastıkları, sunroof, alaşım jant, ayna üzeri sinyaller vs. var. Elite'in ekstraları sis farı, arkalarda da disk fren, ısıtmalı ve kendiliğinden kapanabilen yan aynalar, otomatik klima, radyoda rds fonksiyonu, dış ısı göstergesi... Yalnız artık fiyat listelerinde Comfort'a rastlanmıyor, kaldırılmış olabilir. Fiyatına göre çok iyi donanımlı bir araba oysa Comfort.

Üç modelde de aynı motor var, hepsinde de ebd-abs-brake assist-eps var,
bunlar aklıma hemen gelenler, fazlası muhakkak vardır. şuradan bakmanızı tavsiye ederim:
http://www.honda.com.tr/otomobil/model/jazz/teknik.html

Şimdi, aslında sormadığınızı biliyorum ama düşüncemi yazmak istedim:

Babanız ve Mercedes E200 alması konusu hassas bir durum. Gördüğünüz gibi Jazz'ın en büyük "taraftar"larından biriyim ve gözünü sevdiğim Honda firması Jazz denen arabayı üretmeye devam ettiği ve bozmadığı sürece ileride "acaba bu sefer ne araba alsam" diye düşünmeyeceğimi de biliyorum.

Ancak babam kendisine araba alacağında onun yaşına ve statüsüne uygun olan arabayı -Honda'dan örnek vermek gerekirse- Accord (ya da Passat, Avensis, Mazda 6 vs.) olarak görürüm.

E200'le Jazz karşılaştırılabilecek türde arabalar değil, şu açıdan diyorum, kafasına E200 almayı koymuş olan biri, Jazz'ın çok iyi olduğunu kabul etse de onu alternatif olarak görmez gibi geliyor bana. E200'ü alan statü için alır, Jazz'ı işlevselliği, keyfi, ekonomikliği vs. için alır. Eğer babanızın hayali buysa ve aklına koyduysa Jazz onu çok mutsuz da edebilir.
Bu yine de sizi Jazz propagandası yapmaktan alıkoymasın tabi :)

Eğer babanız e200 almaya kararlıysa en azından o model hakkında bildiklerimi tarafsız bir şekilde aktarayım, belki bir yardımım dokunmuş olur.

Bahsettiğiniz 95 model E200'den (2000cc) bir arkadaşımızda vardı, yavaş bir arabaydı (ağırlığının etkisiyle, yoksa 135 beygir gibi bir şeydi) ve rampalarda klima açmak performansı aşırı derecede düşürüyordu. Ancak her Mercedes'te olduğu gibi öyle yüksek bir yapım kalitesi vardı ki en bozuk yollarda bile sağından solundan ses gelmiyordu, eminim 10 sene sonra da gelmiyordur.

Yalnız şöyle bir durum var. 10 senelik bir Mercedes'in bakımı biraz pahalı olabilir. Kimi zaman bazı parçalar sadece sizin için Almanya'dan getirtileceği için sorun yaşayabilirsiniz, böyle bir şey elbette hiç olmayabilir de. 93-95 model Mercedes E200 alanlara önemle tavsiye edilenler, marş motoru, radyatör, alternatör, debriyaj, komple egzos ve fren tamiri/yenilenmesi (tabii eğer ilk sahibi yakın geçmişte yenilemediyse). Bunların da 25-26 milyara alınacak 95 model 2. el bir E200'de 2-3 milyar civarında tutacağını söylemek, fiyatları bilmiyorum ama, çok abartı olmasa gerek.

Yine de o büyüklükte bir araba için öyle mükemmel bir dönüş çapı ve yüksek hızlarda öyle güvenli, keyifli ve yumuşak bir sürüşü vardır ki benzerine dünyada çok az arabada rastlanır.

yilmaz yavuz dedi ki...

Cevapladığınız için çok teşekkür ederim. öncelikle bugün babamın yanına gidemediğimi belirtmeliyim ancak az önceki telefon konuşmamda öğrendiğim bi kaç husus beni gerçekten memnun etti ilk olarak arabanın 250-300km lik bir yolda sanırım yanlış anlamadıysam 60-70ytl veya üzeri bir benzin masrafının olması beni çok sevindirdi özellikle denemek için almış olması ve ne kadar fazla benzin yaktığını görmesi babama karşı önemli kozlarımdan biri oldu aslında çünkü sizinde özellikle hep üzerinde durduğunuz gibi jazz en az benzin harcayan ve çok tutumlu bir araba ki okuduklarım arasında sanırım hiç bir zaman jazz bu derece benzin harcamamıştır ki 250-300km nin 200km si şehir dışı ve düz yol.
Tabiki size katılıyorum jazz ile e200 beklentileri çok farklı kişilere hitap ediyor ancak ortada şöyle bir olay var babam bir araba almaya niyetlendi ki kendisi mercedes tutkunudur (önceden de sanırım 92 yada benzer bi model 200e vardı. sonra vito 2000 vs.) bundan dolayı e200 üzerinde yoğunlaştı ancak eğer ikna kabiliyetimi kullanabilirsem jazz a çevirebileceğimi biliyorum çünkü zaten şuan için alınabilecek herhangi bir aracı benim kullanmam söz konusu :) bende tahmin edebileceğini üzre yaşım ve zevklerim gereği (bkz. 206 tutkum :) e200 sürebilecek bir yapıda değilim daha çok bu tür araçların büyüklere yönelik olduğunuda düşünmekteyim. 206 ya babamın çok soğuk bakmasının sebeplerinden biri işçilik ikincisi ise küçük olmasıydı jazz da ise bunların hepsi tamamen birer artı olarak bize geri dönüyor ayrıca hem spor tarzı bir araba olması hemde sizin deyimizle aile arabası olması benim özellikle ikna ederken kullanacağım noktalardan, yarın kesinlikle gidip propagandalarıma başlayacağım.
ayrıca jazz ın sunrooflu hiç bir resmine rastlayamadım eğer elinizde varsa gönderebilirseniz sevinirim.
saygılar.

Barış Purut dedi ki...

Madem siz kullanacaksınız, o zaman elbette Jazz alın. Jazz'la karşılaştırmaya yakın bulduğum tek araba Mitsubishi Colt'tur, isterseniz bir de onu değerlendirin, dikkate değer bir araba. Benzer mantıkta Renault Modus, Fiat İdea ve Opel Meriva da var ama hiç birine ısınamadım, Jazz ve Colt gibi sportif değiller, Jazz gibi rahat kesinlikle değiller. Colt'un en büyük avantajı, Jazz'daki bize getirilen tek motora (1339 cc I-DSI) karşılık dört motor seçeneği (Mercedes ortak yapımı 1.1, 1.3, 1.5 ve 1.5 dizel) sunması. Yoksa Jazz Colt'tan üstün bir araba, yurtdışında da 1.1, 1.2, 1.3, 1.5 seçenekleri var. (Bir de 1.5 Spoon ve 2.0 260 hp Mugen var ki o konuyu hiç açmayalım!)

Çok tuhaf ama Google Images araması yapmama rağmen tek bir sunrooflu Jazz resmi bulamadım. Benim Jazz'da sunroof var, özellikle merak ettiğiniz bir şey varsa yardımcı olmaya çalışayım.

Tüketim deseniz, benim düz Jazz 90 km sabit hızda 3,9 - 4 litre yakıyor, uzun yolda yüklerle, sollamalarla, klimalarla vs. bu en fazla 5,5'lara çıkıyor, şehir içinde de 5,5-6,5 yakar.

Umarım Jazz'lanır ve güle güle kullanırsınız :) Ayrıca bu diyeceğim için Jazz sahibi olmanız şart değil, olmadıysanız Yahoo grubumuza hemen üye olun, orada en az benim kadar ilgili, bilgili, yardımsever ve meraklı sayısız değerli arkadaşımız var, kesinlikle yabancılık çekmezsiniz.

Barış Purut dedi ki...

Yahoo grubumuzun adresi:
http://autos.groups.yahoo.com/group/Honda_Jazz_TR/

yilmaz yavuz dedi ki...

sunroof benim için okadar önemli olmasada sadece görünüşünü merak ediyorum arabayla birlikte nasıl bir uyum sağladığını (yada sağlamadığını) filan merak ediyorum.
tekrardan verdiğiniz tüm bilgiler için teşekkürler.
çalışmalarınızın sürmesi dileklerimle.

Barış Purut dedi ki...

normal boyutlarda bir sunroof, ekstra bir özelliği yok, arabaya çok yakıştığını söyleyebilirim.

Adsız dedi ki...

Merhaba,

2005 Model Jazz Sport ların orjinal lastik ölçüleri nedir acaba? 14 inch olan seridekiler için?

Barış Purut dedi ki...

Size de merhaba,
Kendim Sport kullanmadığımdan çok emin değilim ama 175/65 R 14 olması lazım. Ama Jazz forumlarında sorarsanız Sport sahipleri (veya geçmişte kullanmış olanlar) kesin bir cevap verecektir.