Videonun açıklamasında diyor ki:
Honda Fit (Jazz) EX 1.5 VTEC CVT 105 cv - 0-180 kmh - 6500 rpm
Ben diyorum ki:
1- Otomatik bir 1.5 için nefis!
2- 1.5 Jazz'da optitronik gösterge bulunmaması enteresan, ya biz çok şanslıyız ya da bu kayıt 2004 ve öncesine ait.
3- Şehir içinde hız denemesi yaparken bunu bir de kamerayla tespit eden benden uzak olsun.
4- Kim ekran karşısında kronometreyle bu arabanın 0-100 ve 0-160'ını (0-100 mil)tespit edecek? Bu teknoloji çağında bir kronometre bulamadım!
26 Nisan 2006
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
7 yorum:
maşallah asfaltı ağlattı adam.
S te kalkmış, gazla birlikte 3500 den başlayıp 6500 e vurmuş devir.
işte CVT budur
0-100ü 9 ~ 9.5 saniye ölçtüm ben. Bu arada bu CVT şanzıman hızlanmaya direk maksimum güç devrinden başlasa daha iyi hızlanmaz mı? Mesela devir 5000'de sabit kalır, araba hızlanır...
Selim
benim araçta S te iken gaza basınca 2800 e gidiyor ilk önce, max tork devri yani.
videodaki VTEC motorun max torku farklıdır, adamlar ona göre hesaplamıştır.
direkt 5000 yüksek bir devir, şanzıman zarar görebilir belki, onu düşünmüş olabilirler.
manual i incelemiştim, CVT de birsürü sensör var, herşey elektronik kontrol, öyle bir de program yazmış ki adam buna her istediğinizi üzmeden yapıyor araç.
bence CVT otomatik viteste referans kabul edilmeli, dehşet birşey.
Bence bu sorularınızın cevabı Çekim Kuvveti = Güç/Hız formülünde saklı. Hızın çok küçük değerleri için otomobil maksimum güç devrine çıkarsa (yani güç de büyük değerlere ulaşırsa) bu çekim kuvvetinin çok büyük (yani lastiklerle zemin arasındaki sürtünme kuvvetinden büyük) değerlere ulaşması anlamına geliyor ki bu durumda otomobil yerinden kımıldayamaz ancak olduğu yerde asfaltı ve tabii ki lastikleri kazır.
Bu arada Barış Bey, 0-160'ını 20 saniye civarı ölçtüm ki bu hesaba göre bu araba sizin Rover 200 vi ile kafa kafaya gidiyor 160'a kadar. Tabii ki 160'dan sonra performans ani bir düşüş yaşıyor ve 180 civarı da otomobil resmen tıkanıyor. Bu da hızın karesiyle doğru orantılı olarak büyüyen ve böylece belli bir hızdan sonra ağırlıktan daha önemli olan rüzgar direnciyle açıklamak lazım; ki Jazz gibi yüksek yapılı bir otomobilin de daha yüksek rüzgar direncine maruz kalması normal.
Videoya göre araç 00:09'da harekete geçiyor ve 00:17'de 100'e ulaşıyor, aşağı yukarı 8 saniyelik bir 0-100'ü var. Rover'ın çeşitli ölçümlere göre 7,4 - 7,8 arasındadır, çok yakın. Ardından 00:29'da, yani kalkıştan dediğiniz gibi 20 saniye kadar sonra 160'a ulaşıyor ki 1.5 motor için çok başarılı, tabi araçta bilmediğimiz bir modifikasyon yoksa. 180'de kalması normal, zaten Honda'ya göre son sürati 175 km/s (düz 1.4 Jazz'ınki 170, CVT'li modellerinki de 160).
Hızlanması dediğim gibi eğer bir güçlendirme yoksa çok iyi. Bu araç için yapılmış sürüş testlerinde 0-100 için şimdiye kadar 8.7 ile 11 saniye arasında değişen çok alakasız sonuçlar alındığını okudum, sebebini bilmiyorum ama hepsi de bu videodakinden düşük. Ancak eski Rover'ımla beraber kalkış yapsaydı kopma noktası 160 olurdu. Rover, 200'e aynı şekilde hızlanmaya devam eder, daha üzerindeki süratlereyse azalan bir ivmeyle çıkardı.
Uzun zaman sonra bu başlığa yazı yazıyorum. Bu otomobilin 100 km/saat'e kadar gösterdiği ivme gücü, şanzımanı ve ağırlığı düşünüldüğünde normal, ama bunun üzerindeki hızlardaki ivmesi bence normal şartlarda imkansız. Dikkat ederseniz hız 100 km/saat'deyken devir 5500 civarında, bence bu otomobilde bir modifikasyon var. Bu da muhtemelen üst devirlerdeki güç çıkışını arttıran özel hava filtresi vb bir modifikasyon. Youtube'da Daihatsu Sirion'un bir videosunu buldum, adam bu tarz bir hava filtresi taktırmış arabasına. Ve özellikle 6000 - 7500 devir arasındaki performans acaip farketmiş. Bu tip hava filtreleri yüksek devir performansını çok önemli miktarlarda etkiliyor.
Mümkündür. Keşke 1.5 vtec'ten Türkiye'de olsaydı da yorum yapabilseydim :)
Yorum Gönder