25 Nisan 2006

"Make Room For Fit" - Farklı bir pazarlama taktiği

Fit'in Amerika lansmanıyla birlikte açılan bir internet sitesi: Make Room For Fit

Sitede iyi - kötü bir içerik var. Yaptıkları en tuhaf şey, videosunu da bu adreste izleyebileceğiniz bir şarkı. Fanatik bir taraftar halet-i ruhiyesinde olsaydım şarkının komik bir naiflikte olması için yapılan retro esintili klibi ya da küçük çocukları tavlamak için yazılmış gibi duran sözlerine ısınmaya çalışabilirdim fakat beğenmedim.

Ancak kişisel zevk ya da zevksizliğim bir yana, ortada ders alınması gereken bir tavır var. Jazz Amerika'da çıkmadan aylar önce Honda Amerika, sayısız üniversiteye proje başına 2500'er dolar ve birer de araba dağıtarak özetle "Araba budur, bütçe de budur, istediğiniz şekilde tanıtmakta serbestsiniz" dedi. Ortaya sayısız fikir ve sayısız da ilan, film, bunun gibi web siteleri ve çeşitli kataloglar çıktı. Çoğu muhtemelen bu klip gibi pespaye işler olsa bile Fit'in üniversiteli gençler arasında ilgi çekmesi, dahası üzerine düşünülmesi sağlandı. En büyük başarı, arabayı tanıtabilmek için binlerce öğrencinin arabayı çok iyi tanımasının sağlanması oldu.


Türkiye'de kaç firma klişe bir iş üreteceği belli olan reklam ajansı seçeneğini atlayıp böyle bir maceraya girişebilirdi merak ediyorum. Bütün otomobillerin aynı sloganlarla satıldığı bir dönemde yaşıyoruz. "Sürüş zevki", "sınıfının en iyisi",
"geniş iç hacim" gibi sloganlardan siz de bıkmadınız mı? Herkes aynı şeyi söylediğinde söylenenin ne anlamı kalıyor ki? , california mortgage, criminal attorney, help desk

Hiç yorum yok: