23 Nisan 2006

Jazz ve Yaris

9 Nisan 2006, Cheryl Jensen, New York Times

"Fit ve Yaris: Küçük fakat lezzetli porsiyonlar" başlıklı yazıdan, kısa kısa:

- Fit, Amerikan güvenlik standartlarını karşılamak için 16,7 santimetre (6,6 inç) daha uzatıldı. Modelin baş mühendisi Tetsuo Nomura da Amerikan versiyonda süspansiyonların daha da geliştirildiğini belirtti.

- Honda'nın otomobili hidrolik pompa ve hortumların ağırlığından kurtulan ve düşük tüketim sağlayan EPS (elektrik motorlu direksiyon) alanında ne kadar ustalaştığını anlamam çok zaman almadı. Diğer otomobillerdeki EPS sistemleri hissiz ve hafif gelse de Fit'in direksiyonu doğal bir his veriyor. Araba canlı ve istekli.

- Yaris'in de Fit'in de 1.5 litrelik ve 109/106 beygirlik motorları var. Yaris, 102 kilo daha hafif olsa da Fit'ten daha ağır ve yavaş kalıyor.

- Yaris'in koltuklar yatırıldığında sunduğu 735 litre kargo alanına karşılık Fit çok daha kolay erişilen ve pratik bir 1200 litre veriyor.

- Toyota, Fit'te standart olan neredeyse bütün güvenlik sistemlerini Yaris'te seçeneğe bağlı sunarak baz fiyatını düşük tutmuş: 14.000 dolara karşılık 11.530 dolar.

- İki araçla da biner kilometrelik testten sonra kazanan hangisi? Yaris yumuşak süspansiyonuyla bozuk yollarda daha konforlu, ayrıca Fit'ten daha sessiz ve zarif. Ancak Fit, kullanılması çok daha eğlenceli ve Yaris'ten çok daha işlevsel bir araba. Küçük bir araç için çok şey taşıyabiliyor. Fazladan 3000 doları denkleştirip Fit'i alırdım.

- Bu iki büyük üreticinin küçük arabalarından hangisini seçerseniz seçin, ekonomi sınıfındaymış gibi hissettirmeyen bir ekonomik aracınız olacak.

Hiç yorum yok: