17 Nisan 2006

42 litreyle 1114 kilometre

Günlüğün takipçilerinden Çetin Şentombak, içinde yukarıdaki başlıkta verdiğim bilginin de geçtiği bir Jazz kataloğu (pdf formatında) yollamış. Kendisine teşekkür ederek dosyanın adresini veriyorum.

42 litreyle 1114 km yapmak, 100 km'de ortalama 3,8 litre yakmak anlamına geliyor. Hatırlarsanız düz vitesli arabamla yaptığım uzun süreli 90 km sabit hız denemelerimde rahatlıkla 3,9 değerine ulaşabiliyordum. Hâlâ da öyle.

Geçtiğimiz cuma, arabayı bütün gün boyunca 5. viteste ve 60-80 arası hızlarda kullandım, gaz pedalındaki ayağımı kıpırdatmamaya ve bulunduğum hızı uzun süre korumaya dikkat ettim, sadece bir kaç kere de kısa süreliğine 90-100'lere çıktım.

E5 üzerinden Ataşehir - Ataköy - Ataşehir yolunu akşam tamamladığımızda göstergede 4,2 lt / 100 km yazıyordu. Yaptığımız yolun toplam 70 km olduğunu düşünürsek o gün iki yetişkin, bir bebek ve dolu bir bagajla sadece 2,9 litre benzin tükettik. Yani düz bir Jazz'la benzinliler için mümkün görülmeyen değerlere ulaşmak için çok da özel bir çaba harcamaya gerek yok.

Yeter ki aceleniz olmasın.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Havaların ısınmasıyla tüketimler yine yüzlerimizi güldürmeye başladı. Benim şehiriçi tüketim de 6.4-6.7 aralığından 5.5-5.7 aralığına geriledi. Dediğin gibi hem benzinli hem düşük hem geniş oha falan oluyorum yani... CMK

Barış Purut dedi ki...

ilahi cmk :)imzan olmasa siteyi cadde kızları takip etmeye başladı sanacağım (felan oldum yaane)