Otohaber dergisinin 4-11 Eylül 2006 tarihli ve 36 numaralı sayısında yer alan "Otomobil artık yatırım aracı değil" başlıklı habere göre Jazz, ikinci elde en az değer kaybeden modellerden. Beni daha çok ilgilendiren mini ve küçük sınıf otomobillerin 3 yıllık süreçteki değer kayıpları aşağıdaki gibi (Bütün sınıfların durumunu görmek ve yorumları okumak için dergiyi satın almanızı öneririm):
Mini Cooper: 46.406 - 37.560 (%20)
Honda Jazz 1.4 S: 28.550 - 22.500 (%22)
Kia Picanto: 20.220 YTL - 15.500 YTL (%24)
Daihatsu Cuore 1.0 Thrifty: 18.470 - 13.500 (%27)
Peugeot 206 1.4 X Line: 24.700 - 18.000 (%28)
Citroen C2 1.4i SX: 24.242 - 17.200 (%30)
Fiat Albea Multijet: 28.420 - 19.500 (%32)
Ford Fiesta Com. 5K 1.4 TDCi: 32.487 - 22.000 (%33)
Opel Corsa 1.3 CDTi: 29.038 - 19.250 (%34)
Renault Clio Symbol 1.5 dCi: 28.580 - 18.750 (%35)
Yorum: Sonuçlar, İngiltere ve Avrupa'da son aylarda yapılan 2. el değer kaybı araştırmalarına çok benziyor. Para birimi YTL olmasa ve araştırmada Clio Symbol gibi Türkiye'ye özgü arabalar bulunmasa sonuç tamamen aynı bile denilebilir. Çeviri bir habere Türkiye verileri mi eklendi bilemem ama şimdiye kadar bütün araştırmalarda Jazz'ın en az değer kaybına uğrayan modeller arasında olması benim için sürpriz değil. Yollarda yürüyen en eski Jazz'larda dahi ciddi bir sorun yok ("hiç sorun yok" yazsam 1-2 talihsiz örnek çıkar da yalancı durumuna düşerim diye zor tutuyorum kendimi), Sport'tan Elite'e bütün modelleri aynı hacim oyunlarına sahip, ayrıca gerek yakıt tüketiminin gerek bakım giderlerinin düşüklüğüyle haklı şöhret sahibi bir otomobil.
Biraz da Mini propagandası: Ya Jazz'la herhangi bir kesişim kümesi bulunmasa da en az değer kaybına uğrayan Mini Cooper? Bir kere Mini kullanma şansım oldu. Gerek eskiden çalıştığım dergiler için yaptığım test sürüşleri, gerek diğer sebepler sonucunda çok renkli bir sürüş geçmişim var. Mini Cooper'ın sürüş keyfi ve yol tutuşu - Jazz'ınkine kıyasla petrol vanası sertliğindeki direksiyonuna rağmen - gerçekten benzersiz.
Şimdi yazacağımı Hıncal Uluç'un dünyanın öbür ucunda bulunan ve geceliği 5000 dolar filan olan süitleri "Mutlaka gidin" şeklinde tanıtması gibi algılamazsınız umarım: İmkanınız varsa ve çoluk - çocuk - bagaj dertleriniz yoksa mutlaka şans tanınması gereken bir otomobil. Belki boyutları ya da tasarımı size hitap etmiyor olabilir ama inanın, sadece çok pahalı spor otomobillerde rastlanabilecek bir yol tutuşuna sahip! (Yol tutuşunu böyle bir sınırlama altında tanımlamakla Cooper'a haksızlık ediyor bile olabilirim)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
3 yorum:
Aslında bu rakamlara bakılırsa hala bir yatırım aracı. 3 yılda %20 ne demek? Olduğu gibi duruyor araba demek! Bana göre saçma rakamlar. Ama fayda-maliyet analizi yapmayı hala öğrenememiş adamlarla dolu memlekette anormal değil.
Barış Bey, hangi dergilerde test yaptınız yazsaydınız keşke.
Saygılar
Selim
Eğer iletişim linkindeki e-posta adresime bir mail atarsanız dergicilik macerama özelde girebilirim, burada kendimden daha fazla bahsetmekten çekiniyorum da...
Mini Cooper'ın yol tutuşu konusunda: Şimdi burada Alman-Japon tartışması başlatmaya da çekiniyorum ama, sonuçta bir otomobile BMW'nin eli değdi mi de bir başka oluyor yahu...Ne olursa olsun, sorunsuzlukta, yakıt tüketiminde Honda vs markalardan geride bile kalsa BMW bambaşka bence...
Yorum Gönder