Jazz, dünya otomotiv basınında en bol sözü geçen ve en olumlu yorumları alan Honda modeli.
Son iki senedir takip edebildiğim sayısız dergi ve internet sitesinde hakkında en çok yazıya rastladığım otomobilleden biri Jazz'dır. Honda, rakiplerinin tekine bile nasip olmayan bu kadar yaygın bir şöhreti neden pazarlama amaçlı olarak kullanmaz diye merak ederken, İngiltere'de bunun zaten yapılmış olduğunu fark ettim.
Firmanın İngiliz sitesinde, Jazz hakkında basında yer alan övgülerle kullanıcı yorumları iki ayrı bölüm olarak sunulmuş. Tarafsız yorumların, ürünü tanıtmakta klişe sloganlardan çok daha etkili olduklarını söylemek mümkün. En azından şahsım adına şunu söyleyebilirim, "Honda Jazz onunla hayata renk katjazz" sloganı bana en ufak bir şey ifade etmemişti. Acı ama gerçek: Honda Türkiye'nin reklam kampanyalarının Jazz'ı seçmeme en ufak bir katkısı olmadığı gibi, tek beslenme kaynağım bu reklamlar olsaydı Jazz'a herhalde hiç yaklaşmazdım.
Huzurlarınızda Honda İngiltere sitesinden aldığım, onların da İngiliz otomobil dergilerinden alıntıladıkları yorumlar. Müsait olduğum bir ara aynı bölümdeki ilginç tüketici yorumlarını da çevirip ekleyeceğim:
Auto Express 30/03/2005
Süperminilerde giderlerin düşüklüğünün hayati önem taşıdığını söylemeye gerek bile yok. Jazz en dar bütçelere bile uyabiliyor. Geniş bir mekan, güvenilirlik ve hesaplılık arayanlar için Honda Jazz eşsiz.
Honda Jazz, süpermininin küçük boyutlarını MPV’lerin geniş hacmiyle birleştiren zeki tasarımıyla daima etkileyici. (…) Jazz dört uzun boylu yetişkini rahatlıkla ağırlıyor. Arka koltuklar yerindeyken bile bagaj çok cömert bir hacim sunuyor. Zengin donanımlı çekici ön konsol mantıklıca tasarlanmış ve yüksek kaliteli malzemeler kullanılmış.
Süpermini tanımını sınıfındaki her otomobilden çok daha iyi dolduran küçük Honda’da bir kusur bulmak çok zor. Jazz aynı zamanda kullanması en kolay otomobil. Jazz sahiplerinden %82’si yine aynı modelden alacaklarını hiç düşünmeden söylüyorlar.
(Honda Jazz 1.2 – Skoda Fabia 1.2 karşılaştırması)
Jazz’ın her tarafından yenilikçi düşünce fışkırıyor. Yapım kalitesi Honda’nın en iyileri ayarında – ki bu da çok iyi demek – ve ilerici tasarımı albenisi yüksek detaylarla daha da çekici hale getirilmiş. Sonuçta Jazz daha iyi bir otomobil. Daha hızlı, daha az yakıyor, daha iyi bir yatırım, daha çağdaş tasarım ve esnek bir iç mekanı var. İhtiyaçlarınıza sürekli cevap verecek.
Honda satış görevlisine neden dizel bir Jazz olmadığını sorarsanız, gerek olmadığı cevabını alırsınız. Giriş seviyesi Jazz, 51,4 mpg verirken CO2 salınımı da sadece 129 gm/km. Bu değerler onu günümüzün verimli motorlu otomobili yapıyor.
(Jazz – Colt – Micra karşılaştırması)
Yarışta ara kapanmaya başlasa da rakipleri hala Honda’nın standartlarına ulaşabilmiş değiller. Jazz karşılaştırmayı kazanıyor. Jazz, kalitesi ve pratikliğiyle süpermini sınıfını yeniden tanımladı. Gösterge ve kumandaların düzeni ve malzeme kalitesiyle hala sınıfının lideri.
Hondanın imalat kalitesi eşsiz. İçeride kullanılan malzemelerin kalitesi bu kadar uygun fiyatlı bir otomobil için çok etkileyici. Jazz’ı oluşturan her öğe o kadar sağlam ki daha uzun bir süre boyunca rakipsiz kalacağa benziyor.
Jazz’ı bu kadar harika yapan nedir? Tek kelimeyle, esneklik. Bu, her boyutta detaylıca düşünülmüş bir otomobil. Bir Japon otomobilinde böyle bir stil gördüğümüz nadirdir. Basitçe, Jazz’ın hayat coşkusuna sahip tek bir süpermini daha göremiyoruz.
Car Magazine 03/2003
Honda modern süpermini ruhunu hiçliğin ortasından yakalamışa benziyor. Jazz çok eğlenceli görünüyor, çok iyi gidiyor ve gelmiş geçmiş en akıllı koltuk katlayan, bagaj yutan iç mekanlardan birine sahip. Çok iyi imal edilmiş ve segmanında klas yaratıyor.
Çok az süpermini Jazz kadar anlam sahibi. Çok pratik ve sürmesi de eğlenceli.
Auto Express 01/2003
Mükemmel şekilde dengelenmiş kumandaları ve ferahlatıcı iç tasarımıyla bu otomobili sürmek, stresten olabildiğince uzak kalmak demek. Dışı küçük, içi büyük ve diğer aile otomobillerinin sığamayacakları boşluklara park edilebiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder