21 Eylül 2006

Yine boyundan büyük işlere kalkışıyor


Chrysler Sebring,
Dodge Caliber,
Infiniti G35,
Jaguar XK/XKR,
Lexus LS460,
Mercedes S Sınıfı,
Nissan Altima,
Nissan Versa,
Saturn Aura,
Toyota Camry
ve Honda Fit.

Bunlar, ABD'de otomobil gazetecileri arasında yapılan 2007 'nin en iyi otomobili oylamasında finale kalan otomobiller. 2006 yılının şampiyonunun Honda Civic olduğunu ve aynı oylamanın arazi araçları ve pikaplar ayağında da yine bir Honda modeli olan Ridgeline'ın birinciliği kaptığını hatırlatayım. Finalistlerin hepsi de Fit'ten daha lüks ve yüksek sınıf modeller. Sadece Versa ve Caliber fiyat olarak Jazz'la rekabet eder durumda. "Mercedes S sınıfının bulunduğu bir listede diğer otomobillerin ne kadar şansı olabilir ki" diye düşünebilirsiniz ancak "yılın otomobili" ünvanı en hızlıya, lükse ya da pahalıya verilen bir paye değil. Jazz, buradan birinci çıkmasa bile Honda Amerika'nın yeni küçüğünün bu listeye girmesi zaten yeterince büyük bir zafer.

Not: Bu arada Hürriyet'in artık gelenekselleşen Otobil anketi de başladı. Geçen seneki oylamada Jazz, Mini ve Polo'yle birlikte finale kalmış, kazanan da Mini olmuştu. Tüketici bilinç seviyesinin son derece düşük olduğunu söyleyebileceğimiz ülkemiz için aslında büyük bir başarı.

2 yorum:

cemyarar dedi ki...

Jazz'la ilgili bu tür başarı haberlerini okurken aklıma hep şöyle bir sahne geliyor: Jazz soluk soluğa iken mikrofon dayayıp, "evet jazz zorlu bir rakipti ama galip ayrılmasını bildin, neler söyliyeceksin izleyicilerimize?" sorusuna Jazz'ın "valla oldukça zor bir yarışmaydı,rakipler güçlüydü fakat seyircimizin de desteği sayesinde kazanmasını bildik, artık önümüzdeki yarışmalara bakacağız"

Her ne kadar bazılarına, Mercedes S sınıfı, hatta Jaguar XK/XKR ile Jazz'ı "yılın otomobili finalisti" olarak düşünmek zor gelse de Barış'ın da belirttiği gibi, "yılın otomobili" ünvanı en hızlıya, lükse ya da pahalıya değil, yenilik (innovation), tasarım (design), güvenlik (safety), handling (bunun Türkçesi'ni bulamadım), sürücü memnuniyeti (driver satisfaction) ve verilen paraya değerliği (value for the dollar) gibi bir dizi ölçüte göre değerlendirilmekte.

Jazz'ın bu sene ABD'deki satışlarını ve yapılan olumlu yorumları da göz önüne alırsak ben Jazz'ın ilk üç içerisinde yer alacağını düşünüyorum. Ocak'a kadar bekliyelim ve görelim...

Bu arada Hürriyet'in otobil anketinde Jazz'ın yine ilk üç sırada yer alması şaşırtıcı olmayacak. 440 üyeli www.jazzcikardesler.com yeterince açıklayıcıdır sanırım.

Son bir not; 2002'de "yılın otomobili" ünvanını kazananın, 2005 Hürriyet Otobil kazananı da olan Mini olması, Barış'ın neden Mini'yi Jazz'a alternatif gösterdiğini açıklıyor sanırım.

Barış Purut dedi ki...

Cem, Jazz'ı sürklase edebilen bir küçük hala çıkmış değil ama bu sene oylar bence daha çok yeni Corsa, Grande Punto, yeni Swift, Note gibi modellere gider. Jazz bu sefer aşağı inebilir. Ancak Hürriyet'in Otoyaşam ekinde adayların tanıtıldığı bölümde Jazz'la ilgili bilgiler -yine- yanlış. Hürriyet'e göre Jazz'ın motoru I-DSI değil VTEC - ayrıca VTEC'in açılımına da hasta oldum:

"Honda’nın yeni nesil modellerinden Jazz, yakaladığı satış rakamlarıyla sınıfında söz sahibi otomobillerden biri haline geldi. Honda Jazz’ın bu başarısında farklı tasarımının yanı sıra 1.4 litrelik hacimli ve 83 beygir güç üreten motor teknolojisi de etkili oldu. VTEC (Valve Technology) isimli değişken subap zamanlama sistemine sahip bu motor, tüm diğer VTEC motorlarında görülen özel bir subap çalışma prensibine sahip. 5 ileri manuel şanzımanın yanı sıra CVT isimli bir de otomatik vites seçeneği bulunan Honda Jazz, boyutlarından beklenmeyecek bir performans sergiliyor. Honda Jazz LS ve ES olmak üzere iki farklı donanım seçeneğine sahip."

Honda'nın neden düzeltme yaptırmadığını merak ediyorum.