04 Aralık 2006

Jazz platformunda bir mini-minibüs






Los Angeles Otomobil Fuarı, Honda'nın ilginç bir modelinin lansmanına sahne oldu. Honda'nın açıklamasına göre Jazz platformu üzerinde geliştirilen Step Bus'ın (tuhaf şekli dışında) Jazz'dan önemli bir farklılığı var.

Jazz'ın benzin deposu öne kaydırılınca arkada doğan boşluk ve alçak zemin, yükleme kapasitesini akıl almaz bir şekilde artırmaya yarıyor. Bu boşluğun doğurduğu imkânlardan da çok çeşitli şekillerde faydalanılabiliyor.

Step Bus'ın radikal farklılığı, arka koltuk altındaki dev boşluğun motor için kullanılmış olması (Step Bus yine önden çekişli). Bu sayede Jazz'la aynı boyda ama çok daha kısa burunlu, prizmatik (çirkin'in geometricesi) tasarımlı ancak içi çok ferah bir otomobile imza atılmış. haliyle Jazz'ın yükleme imkanlarına sahip değil ama yolcular için gerçekten geniş bir alan ve bol koltuk pozisyonu sunuyor.

Özetle Step Bus, benzin deposunun öne, motorun da arkaya kaydırıldığı ilginç bir Honda. Honda'nın bir sonraki adımda ne yapacağını tahmin etmeye çalışmak giderek daha eğlenceli bir hal almıyor mu?

7 yorum:

cemyarar dedi ki...

Bu mini-minibüsün tasarımını çok beğendim desem! Niyeyse bu tip araçları seviyorum ben. Barış gerçekten de Honda’nın gerek tasarım gerekse teknoloji konusunda yaptıklarını görmek ve ne yapacağını tahmin etmek çok eğlenceli. Mesela bu step-bus’a bir de yakıt buharlı motor eklense?

Bu arada bu mini-minibüs ilerde üretilecek mi acaba? Bir de bu benzin deposunun öne alınması sadece Honda tarafından mı kullanılmaktadır acaba? Yoksa aynı metodu uygulayan başka otomobil üreticiler de bulunmakta mıdır?

Barış Purut dedi ki...

Şehirlerin aslında bu tür arabalarla dolması gerekiyor ama gösterişin son derece önemli olduğu ülkemizde bu 50 yıl sonra bile zor. Adım gibi eminim, bu Step Bus da aynı Jazz gibi ortalama bir SUV'dan daha fazla iç hacme ve ortalama bir küçük otomobilin yarısına yaklaşan tüketime sahiptir, herhangi bir SUV'dan da daha güvenlidir.

Tasarımına gelince, ben de tuhaf bir şekilde çekici buldum ama seri üretime bu şekliyle geçmesi Honda için intihar olabilir.

cemyarar dedi ki...

Barış Purut said...
"seri üretime bu şekliyle geçmesi Honda için intihar olabilir."


Barış merak etme, Honda intiharlara alışkın.Zaten bir kere intihar etmişti (bkn: Honda-City), ikincisinden bişeycik olmaz ona :)

Ama bence Step Bus, Cityle karşılaştırılmayacak şekilde çirkin güzeli, City ise bildiğimiz çirkin: Çirkin, çirkin.çirkin

Barış Purut dedi ki...

Çirkinlik - güzellik göreceli kavramlar, Jazz için de "Hayatımda gördüğüm en garip - en çirkin şey" denildiğini duyuyorum.

Ek bir bilgi: Honda Türkiye, City'den umudu kesmiş olmalı ki yakında üretimini iptal ediyor ve sadece Civic HB üretimine odaklanıyor.

Barış Purut dedi ki...

Step Bus'ın resimlerine bir daha baktım da, Honda anladığım kadarıyla pasif güvenlikte bayağı yol almış. Motor arkada olduğundan burun (crumple zone) çok kısa ya, demek ki o 50 cm'lik buruna 4-5 yıldızı sıkıştırmayı başarmışlar. Konsept modelleri de işkembeden sallanarak üretilmiyor neticede.

cemyarar dedi ki...

Aslında sanırım Step Bus'un bu şekliyle üretilip üretilmeyeceğinden bağımsız olarak asıl önemi, bu konseptin ilham verici (inspiring) olması. Yani, üzerinde oynamaya, şekillendirmeye oldukça yatkın! Yakında sokaklarda step-bus benzeri başka markalar da görmek benim için hiç şaşırtıcı olmayacak'

Barış Purut dedi ki...

Bizde satılmayan Honda Element'in Kei Car kavramıyla birleştirilmişi gibi bir konsept bu. Belli olmaz, gerçekten de yeni bir sınıf yaratabilir.