28 Aralık 2006

Kısa kısa, bol bol: 2006'nın son postası

- Honda, küresel model sayısını beşe çıkarmayı planlıyor: 2009'a kadar Civic, Accord, Jazz ve CR-V dörtlüsüne hibrid bir üye katılabilir. Not: üç veya daha fazla pazarda satılan (buradaki pazar kelimesi "kıta" anlamına geliyor diyebiliriz) otomobiller küresel model sayılıyormuş)

- Jazz, Hindistan'da da satılacak. 96'da ettiği iki yemin varmış Honda'nın 1- Asla dizel üretmeyeceğiz, 2- Hindistan'a asla küçük otomobil vermeyeceğiz. Honda bir süredir gönül rahatlığıyla düşük emisyonlu, yüksek güçlü dizel üretiyordu, böylece ikinci yeminleri de bozuluyor!

- TCC'den karda sürüş tavsiyeleri:
1- Hızınızı koşullara göre belirleyin, düşük süratlerde daha çok tepki verecek zamanınız olur,
2- Tehlikelere karşı tetikte olun, aynı anda birden fazla eylemde bulunmayın (mesela en bas
itinden viraj + fren gibi)
3- Rahat bir sürüş için gerekli ayarlamaları yapın (buğuyu engellemek, direksiyona kalın kıyafetlerle oturmamak gibi),
4- Farları ve silecekleri temiz ve çalışır tutun, kış lastiği kullanın ve dört mevsim lastiğinin taviz vermek anlamına geldiğini unutmayın,
5- Dörtçekerlerinize fazla güvenip fren ya da virajda ekstra avantajınız olduğu yanılgısına kapılmayın,
6-
ABS'nin mucize gerçekleştiremeyeceğini asla aklınızdan çıkarmayın (teknoloji, sağduyunuzun yerini almasın),
7- Yoğun yağışta ileriyi görebilm
ek ve gözlerinizi yormamak için uzun yerine kısa farları kullanın,
8- Gündüz yolculuklarında kaliteli güneş gözlükleri takın,
9- Olaylara hızlı ve seri değil, önceden düşünülmüş yumuşak hareketlerle tepki verin,
10- Momentumunuzu koruyun, yokuşun tepesine hiç varamamaktansa ağır ağır varmak daha iyidir, ivmeniz sıfır veya sıfıra yakın olsun. Türkçesi? Lisede fiziği kopyasız geçenler karda daha iyi sürüyorlar
:)

- Wikihow'dan daha kapsamlı bir karda sürüş yazısı. Malesef çevirmeye vaktim yok...

- Küçük otomobillerin sağlamlığı mercek altında: Fit, Yaris ve Mini Cooper gibi sınıfının en güvenilir otomobilleri bile ön ve yan çarpma testlerinden gayet yüksek puanlar alırken arkadan SUV ve benzeri büyük araçların çarpmasında üç yıldızla sınıfta kalmışlar. Orta sınıf üyesi olmasına rağmen küçük sınıf olarak pazarlanan Nissan Versa'nın durumuysa daha iyi. Bazılarına göre çözüm, yollarda daha az SUV olması. İddialara göre ölümcül kazaların çoğu bu araçlarla bağlantılı. BP'nin notu: Çarpışan iki aracın yükseklik farkının ölümcül sonuçlar doğurduğunu gösteren araştırmalar var; birinin darbeyi karşılama bölgesi diğerinin camına gelince sonuç hoş olmuyor. Belki uzak bir gelecekte bu konuda da bir standardizasyon görebiliriz.

<- Eğlenceli bir grafik uygulama.


- Zytek adlı bir İngiliz firması, Smart 1.5 Forfour'un dizeline hibrid uygulaması yapmış. Sonuç 3,2 lt/100 km. Ayrıca 1.3 Jazz'ın 134, hibrid Prius'un da 104 g/km CO2 emisyonuna karşılık (ki bunlar çok düşük değerler) Smart Dizel Hibrid 88 g/km
veriyor.

- Consumer Reports, Honda Fit, Kia Rio, Nissan Versa, Hyundai Accent, Toyota Yaris beşlisini test etmiş, sonuç bildiğiniz gibi.

- จี-ฟอร์ซ คอนโทรล:
Ne anlama geldiğini bilmiyorum ama güvenlikle ilgili olduğu kesin.

- The Weekly Driver yazarı James Raia Fit'in eleştirilecek bir tarafını bulamıyor.


- Honda'nın kronolojik olarak sıralanmış marifetleri: VTEC, FCX, I-DSI, Asimo diye paşa paşa giderken 2005'te pirinç genine de el attıklarını göreceksiniz, şaşırmayın!

- Bir dilek listesi, iki numaraya dikkat. Jazz haberlerini iki yıldır takip ediyorum, iki senedir de sayısız dilek listesinde Jazz'ın geçtiğini görüyorum.

- The Auto Channel yazarı John Hail
ig Fit'i güzel güzel anlatıyor ama yazının bir yerinde golf çantasını arabaya sığdıramadığını ifade ediyor. Acaba tam 5 yolcuyla doluydu da katlayacak koltuk mu bulamadı? 4 kişiyle bile alabilmesi lazım, en büyük golf sopaları bile sadece 110-120 cm uzunluğunda.




1300 litre kargo, 1,3 metre iç yükseklik, yatık halde 2,4 metre uzunluğunda yük taşıyabilme marifetlerini düşünüyorum da... 3 metre mi bu çantanın boyu, anlamadım ki :)

- Ford,
1.8 litre motorlu ve Fit'e rakip bir model üretecekmiş. 2010'da... Koskoca Ford, küçük bir yerel üretici gibi hedef koyuyor, ne kadar tuhaf. Fit'in zaten yeterince rakibi var, gayet de iyiler, orada araya girmeye çalışmak yerine yeni bir anlayış geliştir, yeni bir sınıf yarat, değil mi ama sevgili Ford? Bir de 2010 diyorsun, ne yaptın yahu?

- Miami.com, "Honda mükemmel bir giriş seviyesi otomobili yapmış" diyor.

- Taylandlı Jazzcılar buluşmuş. Genellikle üyelerin fotoğrafları var ama arada ilginç Jazzlar da görebilirsiniz:





- 2006'nın son yazısının da sonuna geldik:
Bütün günlük okurlarına sağlıklı ve mutlu bir yıl diler, geçmiş Noel ve Hanuka'yla gelecek Kurban bayramınızı kutlarım!..

Hiç yorum yok: